Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Diablo 3 - nový web a resources

Úterý, 30. srpen 2011   Diablo3

Asi už víte, že Blizz udělali nový web, kde je blog, forum, videa a obrázky. Je to zatím v rozjezdu ale nové koště ... však to znáte, a tak se hned na blogu objevil příspěvek o resources - zdrojích moci pro jednotlivé postavy.
Překlad je zkrácen.

Životy

Ačkoli i nemrtví se po Sanctuary procházejí, zjistíte, že mrtvý hrdina není příliš efektivní. Koule života se vyprazdňuje, když jste zranění, a prázdná koule znamená mrtvého hrdinu. Až budete posílat poskoky pekla zpět tam, kam patří, hledejte Health Globes. Tyto rudé koule padají z téměř všech potvor a okamžitě obnoví určité procento vašeho života, když přes ně přejdete. Navíc jako v předchozích hrách Diablo, můžete sebou nosit v inventáři Health Potions, ale ty používejte opatrně, mají dlouhou prodlevu mezi použitím.

Barbarian: Fury

Barbaři používají Fury jako svůj zdroj pro devastující útoky zblízka. Fury se získává kdykoli barbar zasadí úspěšnou ránu, nebo když je sám zasažen. Tento zdroj vyprchává v průběhu času, když barbar nebojuje, a tak by barbar měl být vždy v akci, aby si zvyšoval Fury, a mohl používat silnější dovednosti. Fury se stabilně získává útoky jako Bash a Cleave, a velké přírůstky Fury mohou být generovány silnými schopnostmi jako Leap Attack a Ground Stomp. Skilly, které spotřebovávají Fury, jsou defensivní jako Threatening Shout, který redukuje škodu od nepřátel, nebo smrtící útoky jako Whirlwind, který dělá masivní škodu tak dlouho, dokud má Fury. Řízením generování a spotřeby Fury se barbar stává nejbrutálnější postavou na bojišti.

Demon Hunter: Hatred a Discipline

Demon hunter hledající pomstu je agilní protivník, který používá pro své smrtící útoky bojovou taktiku. Proto musí hunter vyvážit dva zdroje - Hatred a Discipline. Hatred je velmi rychle regenerující zdroj, který se používá pro hunterovy útočné dovednosti, zatímco Discipline regeneruje mnohem pomaleji a umožňuje použití taktických skillů v ten správný okamžik. Například je Hatred pro skill jako Bola Shot který se obtočí okolo cíle a vybuchne a dělá plošnou škodu. Na druhou stranu, hunter je trénovaný i v dovednostech, které vyžadují přípravu a plánování. Tady hunter používá Discipline pro skilly, které umožní držet si odstup od nepřátel, nebo na pasti. Smoke Screen umožní zmizet na krátkou chvíli z dohledu. Hunter může používat Hatred na dělání přímé škody a Discipline na nalákání nepřátel do pastí.

Monk: Spirit

Podobně jako barbar vyniká monk v boji nablízko. Na rozdíl od barbara ale nemá užitek z toho, když do nej nepřátelé tlučou a neustojí tolik škody. Místo toho používá Spirit na serii bleskových útoků a precizně časovaných obranných skillů. Spirit se generuje použitím útoků na blízko a některými skilly, a nesnižuje se v čase, jen používáním skillů, které ho vyžadují. To umožní silná komba, např. Seven Sided Strike, při kterém rychle přebíháte od nepřítele k nepříteli a zasadíte 7 tvrdých úderů. Jiné skilly pomáhají generovat Spirit, např Fists of Thunder je serie rychlých úderů, které dělají Lightning damage a mají šanci na přerušení útoku nepřítele.

Witch Doctor: Mana

Witch doctor je klasický temný čaroděj, používá woodoo a vyvolává příšery, aby si udržel nepřátele od těla, a postupně je likviduje. Jako witch doctor jste armáda jednoho muže, používáte manu na vyvolávání potvor, které vám pomáhají v bitvě. Mana se pomalu regeneruje sama od sebe ale witch doctor má skilly, které mu pomáhají doplňovat zásoby many, jako Mana steal nebo Spirit spells (v kombinaci s mocnými pasivními skilly) mu mohou vrátit manu kdykoli jsou vyvolány. Kromě s vyvolávání pomocníků, mana umožňuje také skilly, které dělají škodu a obrannou magii. Např Firebomb hodí explodující lebku, která dělá velkou plošnou škodu. Kouzlo jako Horrify přinutí nepřátele na krátkou dobu prchat. A navíc obranné a útočné schopnosti mohou být kombinovány do devastujících kouzel jako Mass Confusion, které u nepřátel vzbudí paranoiu a může způsobit, že útočí jeden na druhého.

Wizard: Arcane Power

Podobně jako witch doctor používá wizard magii, často na dálku. Na rozdil od witch doctora se nespoléhá na vyvolané pomocníky a nepoužívá manu. Místo toho čerpá moc z Arcane Power a používá kouzla z různých oborů. Arcane Power je rychle regenerující zdroj, který umožní provést kouzla jako Ray of Frost, který vytvoří paprsek zmrzlého ledu a prvního nepřítele, na kterého narazí, opakovaně zasáhne Cold damage, a zaároveň sníží jeho rychlost pohybu a útoku. Arcane Power také pohání obranné skilly jako Energy Armor, který na krátkou dobu zvyšuje obranu - Defense na úkor snížení maxima Arcane Power po dobu trvání. Jiná kouzla umožní wizardovi uniknout nebo zůstat z dosahu nepřátel. Např, Teleport umožní skočit skrz ether na zvolené místo, nebo Slow Time vyvolá bublinu změněného času prostoru, v kterém zpomalí nepřátele a jejich střely.

Diablo 3 - inferno

Čtvrtek, 18. srpen 2011   Diablo3
Protože ďábelské výzkumy padly včera za oběť malování kuchyně (tedy já byla jen ten znavený utírač poté, co můj malířsky nadaný syn, bohémsky se ohánějící štětkou, rozprostřel barvu po celé kuchyni a tvrdil, že na stěnách je jí opravdu víc než na zemi), na informace o Infernu, další obtížnosti D3, které zazněly na Gamescon, vás odkážu na diablo3.cz.

Obrázkovou galerii k prezentaci Inferna můžete vidět na judgehype.

Zde jen komentáře bashioka (1,2, 3,4) proč to je, jak to je, a jak by to mělo fungovat na hráče:

  • Chtějí, abyste se při hledání těch nejlepších věcí ve hře více bavili. Inferno bude mít všude zhruba stejnou obtížnost, možná se bude trošku zvyšovat ke konci, kde budou nepřátelé trochu komplexnější a budou mít lepší schopnosti, ale cílem je udělat tu obtížnost v Infernu spíše rovnoměrnou v celé hře.
  • Také padání věcí by mělo být udělané tak, že ať jdete kamkoli, máte stejnou šanci na dobré dropy. Zároveň se snaží eliminovat cestu nejmenšího odporu rozprostřením dropu mezi potvory v aktu, takže by mělo být skoro výhodnější se potulovat než najíždět na nejbližšího bosse pořád dokola.
  • Získávání úrovní by mělo být plynulé, zhruba na konci Normal byste měli mít level 30, na konci NM level 50 a na konci Hell 60. Je možné, že hell skončíte trochu dřív - o pár úrovní, a budete muset grindit, abyste dosáhli 60 před vstupem na Inferno, ale to záleží na herním stylu.
  • Potvory v Infernu budou agresivnější a bude u nich větší pravděpodobnost, že budou mít obtížnější schopnosti.
  • Náhodné questy ve hře budou, prostě někdy nastanou. Nejsou určeny pro získání úrovní ale jako povzbuzení pro hráče, aby se snažili prozkoumávat lokace.
  • Inferno bude ve hře už při jejím vydání.
  • Inferno bude i pro hardcore, beze změn. Hráči, kteří ho projdou budou asi nějak viditelně označeni
  • Inferno není "endgame", budou další rozšíření ale ještě o nich nic neřeknou.
  • Je nepravděpodobné, že by beta byla v srpnu ale nebude to o moc později

PS: Večer budem dělat druhou vrstvu, takže potvory pekelné opět nebudou pod dohledem. Buďte opatrní!

Diablo 3 - článek o skillech na diablo.incgamers

Středa, 17. srpen 2011   Diablo3
Flux napsal článek o novém systému skillů a zveřejnil pár screenshotů interface. Ten screenshot, který vidíte vpravo (klik), ukazuje sloty na skilly a seznam skillů u huntera.
  • Aktivních slotů je 6.
  • Na začátku máte jen 2 sloty, další se zpřístupňují postupně na levelu 6, 12, 18 a 24.
  • Můžete je kdykoli přehazovat.
  • Další skilly se zpřístupňují postupně po jedné nebo dvou úrovních.
  • Síla skillu závisí na úrovni postavy, výbavě, atributech, pasivních skillech ...
  • Nejsou žádné body do skillů, jediné co volíte, je, jestli ho máte aktivní nebo ne.
  • Sloty pro pasivní skilly se zpřístupní na úrovních 10, 20 a 30 a můžete si vybrat jen 3 ale také si je můžete přehazovat. I pasivní skilly se zpřístupňují postupně.

Diablo 3 - durability, gamescon, a nic se neděje

Úterý, 16. srpen 2011   Diablo3

Dnes budu nepokrytě vykrádat zprávy z diablo.incgamers, protože nikde se nic neděje, a podle vyjádření blizzu ani nic moc dít nebude, beta prý není "imminent" (na spadnutí), ale přesto ještě hra může být letos. Hm. Na gamescon bude v sobotu rozhovor s vývojáři diabla podle programu, tak snad něco ukápne ...

Na diablo.incgamers mají screenshot potvrzující, že věci ztrácejí durability (trvanlivost) při úmrtí - "You have died. Yout things lost 10% durability". No uvidíme, jak drahé budou opravy, aby nás to umírání nakonec nezruinovalo

Ve wiki na incgamers rovněž mají aktualizované obrázky a info o resources jednotlivých postav. Dělené oranžovo modré resource pro huntera, mana pro witch doctora, mlíčko pro pro monky a něžně fialovo růžová pro wizarda - to su zvědavá, kolik lidí bude hrát wizarda za chlapa ... U barbara prý je nabitá fury jako sluníčko.

Diablo3 - bashiokonoviny a odkaz na judgehype

Čtvrtek, 11. srpen 2011   Diablo3

Zkušenosti v partě– pokud jste spolu blízko, dostáváte stejně zkušeností, když se vzdálíte moc od party, nedostanete je. Nebude "rested experience".
Budou shrine, celá parta je dostane, pokud bude v dosahu

Zlato padá pro každého v partě zvlášť, stejně jako věci. Gold find ovlivní pouze množství vašeho zlata, ne ostatních v partě. Abyste něco dostali, musíte být poblíž při zabití potvory.

Hodnota armoru má na každou třídu postav stejný vliv ale třeba barbar může mít pasivní skill, který zvýší hodnotu armoru o 100%.

Diablo cinematic bude plné informací. Intro je video podoba Cainova deníku, takže bude vypadat jako náčrtek. Budete ji moci přeskočit a vrátit se tomu později ale poprvé byste to sledovat měli. Pak je ještě 10 intro pro každou postavu a pohlaví, ale další filmové sekvence už jsou detailní, filmové realistické animace na jaké jsou hráči z diablo her zvyklí. A bude jich hodně.

PvP - Nákup super věcí za peníze vám nezajistí, že budete pořád vítězit v PvP, protože ten nový matchmaking systém vás bude stavět proti podobně vybaveným a zkušeným hráčům.

Town portál umožní jen návrat do města, zpátky musíte přes waypoint, a ačkoli je jich ve hře hodně, docela se projdete, než se od WP dostanete nazpět třeba k bossovi. Do města nemusíte kvůli prodávání (na to máte Cauldron of Jordan) ale třeba kvůli tomu, abyste se připravili na boj s bossem – nakoupit health potions, než byste riskovali „multiple durability losses“ – že by se při smrti poškozovaly věci? .

Detailní zpráva na Judgehype, na stranách 5-9 jsou seznamy pasivních a aktivních skillů pro všechny postavy. Názvy skillů jsou naštěstí anglicky , zbytek ... google překladač :-)

Diablo 3 - přehled tisku

Pondělí, 8. srpen 2011   Diablo3

Kotaku.com tvrdí, že Blizzardi jsou překvapení tím, že hráčům vadí , že musí být pořád online, že prý hra byla vždycky jako klient-server (no já mám pocit, že na začátku single player nevylučovali).

eurogamer
MaxSchaefer si myslí, že D3 politika „vždycky online“ není ani tak kvůli DRM nebo klient-server ale kvůli zabezpečení Aukcí, když se tam budou točit prachy. Pochvaluje si to, že jim to dává konkurenční výhodu s Torchlight 2, který bude single player, modifikovatelný a bez DRM.

gamasutra
Úvaha o tom, že lidi si kupují věci do hry za reálné preníze proto, že se cítí provinile, že do hry investují moc času – takže než by grindili a hledali věc spoustu hodin, radši si ji koupí, a mají pocit, že té hře tak nepropadli.

arstechnica
Diablo příběh bude do hry zabudován nenásilně, tak, abyste nemuseli číst nějaký text, pomocí dialogů a vyprávění během hry. Začíná to tak, že na hornické městečko Tristam dopadne meteorit a město je zaplaveno nemrtvými potvorami a vy přicházíte na pomoc.

gameplanet
Trochu starší článek o aukcích. Zajímavé je snad jen to, že aukce budou v různých měnách odděleně. Takže pokud jsou různé měny v regionu (bude to podle regionálních serverů), technicky můžete něco koupit v jedné měně a prodat to (dráž) v jiné. Hm, spekulanti, to je přesně to, co tahle hra k rozkvětu potřebuje ...
Wilson tvrdí, že diablo bylo vždy hlavně o trade. Huh? Asi jsem hrála jinou hru, chjo.
Že hra bude jen online, se rozhodli v průběhu vývoje, a ne jen kvůli DRm. Jako příklad uvádí nějakého ... ehm ... zákazníka, který se rozhodne hrát postavu v single playeru, a pak ji chce převést na battle.net a diví se, že to nejde a stěžuje si. Tak pro takové typy se ta hra dělá?

ausgamers
Julian Love (lead technical artist) v rozhovoru o vývoji hry. Nejvíc se změnil witch doctor. Barbara dělali pořád jen čím dál většího, jako nezastavitelnou fyzickou sílu. U witch doctora se odvázali s medvědíma zombiema, vystřelováním hadů, žabama atd

gameplanet
Wyatt Cheng v rozhovoru. Podle něho je diablo o tom, že se cítíte silní, jako hrdinové a všechno kolem sebe kosíte. Ale potřebujete i výzvu, aby to bylo zajímavé. A to jsou koncoví bossové v příběhu, unikáti, i tlupy šampionů, které mají šéfa, nebo rare potvory, které mají speciální útoky, nebo rare s poskokama, jako to bylo v D2.
Aby lidi nebyli zavaleni možnostmi, předělávali skilly mockrát a teď je to tak, že se odemykají postupně, takže si hráč postupně zvyká. Předtím to bylo hrozné, když se na levlu odemkly 4 nové skilly a on se musel zastavit a číst všechny ty popisy! (chudinka, ještě že my teď budeme veškerého myšlení ušetřeni
I při craftování je určitá náhodnost v tom, jakou hodnotu příslušné vlastnosti dostanete. Tak např z receptu víte, že dostanete pásek, že bude mít dvě vlastnosti, že jedna bude nějaké množství +attack, ale nevíte, jaká bude ta druhá vlastnost – ta bude náhodná. Takže když nacraftujete 4 opasky stejným receptem, každý bude jiný. A v endgame můžete craftováním získat nejlepší věci ve hře.
Hráči v endgame budou vždycky farmit a hledat cestu nejmenšího odporu, je potřeba to udělat tak, aby to pořád bylo zajímavé.
Beta je na testování technických problémů, ne designu a balancování hry. V následujících měsících budou hledat příliš silné ale také příliš slabé skilly a efekty a vyvažovat je.

Diablo 3 - Bashiok obhajuje zrušení skill bodů

Úterý, 2. srpen 2011   Diablo3

Proč jsme se zbavili skill bodů? buildy
V d3 chceme zvýšit rozmanitost boje (combat depth ...jak to jinak přeložit fakt netuším). To znamená i mít skilly užitečné v různých situacích. V d2 hráči používali jeden skill na všechno – Blessed hammer, Frozen orb, bone spirit např. Investovali tam 20 bodů a jeli. Jiný skill použili jen když potvora byla imunní.

Pro rozmanitost boje musí mít skilly rozdílné role.
Tady je jednoduchý příklad.
- Magic Missile dělá škodu 15 proti 1 nepříteli
- Arcane Orb dělá plošnou škodu 10 na každého
Těmito dvěma skilly začínáme rozmanitost boje. Použijte Magic missile proti jednotlivci, Arcane orb proti tlupě. Ale také použijete Missile proti velkému bossovi v tlupě a chcete aby bylo rychlo po něm. I tady by to šlo udělat pomocí více missiles nebo více orbů ale nebylo by to tak efektivní jako když se to dělá správně.

Při investování bodů se vaše skilly zlepšují. Problém je, že to ničí rozmanitost boje. Jestliže po nacpání bodů do Missile dělá 70 škodu proti jednotlivci, pak je Missile lepší i na boj proti tlupám než Arcane orb. Když ale nacpu body do arcane orb, a ta dělá 45, pak se dá použít i na jednotlivce. A tak, spíš než použít ten vhodný skill, použiju skill, do kterého jsem nacpal body.

Proč jsme snížili počet dostupných skillů z 7 na 6?
D3 dává důraz na kustomizaci buildu. Myslíme, že 6 skillů udělá rozmanitější buildy než 7. Proč? V jakékoli dané situci, největší počet kombinací existuje, když počet voleb, které můžete učinit, je okolo poloviny počtu možností, které máte. (školní příklad si laskavě prostuduje v odkazu)

Proč máme ale 12 možností výběru, když skillů je přes 20?
Teorie je jedna věc ale v praxi hráči mají tendenci (a také by měli) vybírat skilly pro různé účely, aby byly efektivní. Proti jednomu cíli, plošné, samozaměřovací, debuff, obranné, buff, únik, kontrola davu, 2 minutové uber skilly, služebníci, atd. Hráč obecně vybere nejvýše 2, častěji jeden skill pro danou úlohu. Např wizard má ice armor, storm armor a energy armor ale nemyslím, že si někdo vybere všechny 3, většina hráčů si vybere jeden (a ten se může dramaticky změnit pomocí run). Když se podíváme na jakoukoli třídu postav, dostanete se někde mezi 8-12 různých typů skillů.
Je důležité si uvědomit, že tu nejde jen o to, že vy a váš přítel máte wizardy s trochu odlišnými skilly, mluvíme o tom, že ty skilly jsou významně odlišné.
Naším cílem není jen maximalizovat počet buildů (to bychom měli povolit více než 3 pasivní skilly), chceme, aby systém byl snadno pochopitelný, a aby pasivní skilly měly skutečně význam.

Kolik kombinací skillů je teď ve hře?
6 aktivních skillů, kombinace run, 3 pasivní skilly a máme zhruba 2,285,814,795,264 kombinací buildů.

Co po levlu 30? Všechny skilly jsou dostupné, co teda získám kromě nějakých úrovní?deadzone?
Budete zvedat úrovně svým artisanům, učite je dělat nové věci, hledat kvalitnější runy, gemy, kombinovat je, hledat věci v NM nebo Hell, které v normal nejsou, a používat všechny dostupné vylepšení své moci. Vylepšit buildy, najít dobrý mix skillů, vybrat správné pasivní skilly, zvolit správnou výbavu.

------

Aukce - ve hře bude doba pro přihazování a bude automatické přihazování – stanovíte limit a systém bude za vás přihazovat.

Diablo webík

Sekce blogu

Komentáře

parajumpers k Pozdrav ze záhrobí :)
Po, 14.10.2013 06:24
Pozdrav ze záhrobí :) - Chaos sanctuary


Wellensteyn Outlet k Pozdrav ze záhrobí :)
Pá, 27.09.2013 19:13
Deshalb vereinen diese Wellensteyn Jacke n auch viele praktische Details in [...]


Hermes Outlet k Pozdrav ze záhrobí :)
Ne, 01.09.2013 21:28
Nice job, I really like how your site lo oks.\nBuy Cheap Hermes Handbags Ou [...]


Rantalion k Pozdrav ze záhrobí :)
Út, 27.08.2013 09:39
Zdravím SuE. Čirou náhodou jsem se vráti l na Tvé stránky a vzpomenul, koli [...]


MartinXC k Pozdrav ze záhrobí :)
Ne, 25.08.2013 13:49
Zdravím SuE, po letech okénko nostalgie. S Diablem 2 jsem skončil před let [...]


melcz k Pozdrav ze záhrobí :)
Čt, 08.08.2013 23:41
dobra zprava, rad si prectu nove prispev ky :) A D3 je pro me takova oddych [...]


anonym k Pozdrav ze záhrobí :)
St, 17.07.2013 14:54
Zdravím SuE. Jsem rád že ještě žiješ:). Jinak všem diablistům co jsou zár [...]