Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

SSOG o redukci škody

Sobota, 16. září 2006   Diablo2LOD
Ďábelské prázdniny nám končí, a tak trošku opakování na začátku další sezóny :-) V AB (jak jinak) jsem našla zajímavou diskusi o redukci fyzické škody, a protže se do toho zapojil i SSOG, známý svými podivnými buildy, z nichž několik jich redukci škody potřebuje k přežití, udělala jsem zkrácený překládek jeho příspěvku. Jestliže umíte anglicky, doporučuji originál - redukce škody od SSOG:

Podle mě je 5 typů redukce damage (škody)
1. redukce škody nepřítele (enemy damage reduction) – EDR%
2. Přímá redukce škody (PDR,MDR – fyzická, magická)
3. Procentní redukce škody (resistence a %DR)
4. Přímý absorb
5. Procentní absorb

Absorbce budu zde ignorovat, budu se zabývat jen fyzickou škodou - EDR%, PDR a %DR

EDR% je efekt, který redukuje škodu nepřítele dřív, než je aplikovaná na vaši postavu. EDR% je založeno na skillech (dovednostech) a je aplikován přímo na nepřítele - patří sem Weaken, Decrepify, Taunt, Battle Cry, a Energy Shield. Energy Shield sice není aplikován přímo na nepřítele a redukuje i magickou škodu ale není kam ho jinak zařadit. EDR% je limitováno na 90% pro Taunt, 95% pro Energy Shield, je fixní na 33% pro Weaken, a 50% pro Decrepify, a je v podstatě neomezené pro (tam je 90% ale na to stejně nedosáhnete)

PDR je cokoli, co říká "Damage Reduced By X" (škoda redukována o X) a nemá omezení. Nejlepšími zdroji PDR jsou magické věci a runy SOL, které mohou dát 7 bodů PDR, když je soketnete do brnění, štítu nebo helmy. Taky se může vyskytnout na amuletech a brnění.

%DR je cokoli, co říká "Damage Reduced by X%" (škoda redukována o X%), a má limit 50% . Může se vyskytovat jen na unikátních věcech. Bývá na nich velké procento, takže stačí 1 nebo dvě věci a to je všechno, co tomu musíte dát (např Stormshield má 35%)

Neobyčejně účinné je EDR% spolu s PDR, protože EDR% vlastně zvyšuje efektivitu PDR. 50 PDR s Decrepify je ekvivalentní 100 PDR bez něho. Nejextrémnější příklad je 95%EDR z energy shieldu, které vlastně zvyšuje účinnost každého bodu PDR 20krát (takže 20 bodů PDR s 95%ES bude negovat 400 bodů nepřátelské škody)

Kde získat skilly pro EDR% pokud nejste nekro nebo barbar nebo sorcka? Lze je dostat jako oskills na následujících věcech a většinou jsou tam jako % šance na vyvolání kouzla při úderu:

Weaken:
Smoke Body Armor ------ lvl6 Weaken (18 charges)
Soul Drainer Vambraces ------ 8% CtC lvl3 Weaken on striking
Doombringer Champion Sword ------ 8% CtC lvl3 Weaken on striking
Ondal’s Almighty Spired Helm ------ 10% CtC lvl3 Weaken on striking
Blackoak Shield Luna ------ 4% CtC lvl5 Weaken when struck
Blackleach Blade Bill ------ 5% CtC lvl5 Weaken on striking

Decrepify:
Spellsteel Bearded Axe ------ lvl3 Decrepify (30 charges)
The Fetid Sprinkler Holy Water Sprinkler ------ 5% CtC lvl1 Decrepify on striking
Wrath Missile Weapon ------ 30% CtC lvl1 Decrepify on striking
The Reaper’s Toll Thresher ------ 33% CtC lvl1 Decrepify on striking
Executioner’s Justice Glorious Axe ------ 50% CtC lvl6 Decrepify when you kill an enemy
Lawbringer Sword/Hammer/Scepter ------ 20% CtC lvl15 Decrepify on striking

Battle Cry:
Call To Arms Weapon ------ +1-4 to Battle Cry

Ideální zdroj pro EDR% je Lawbringer, má dobrou šanci a můžete ho dát barbarovi – pomocníkovi.

Závěr
• Pokud nemáte Energy shield, je MDR (redukce magické škody) v podstatě k ničemu, radši se zaměřte na resisty .
• Pokud máte jen jednu věc, kterou můžete pro redukci škody použít, soustřeďte se na %DR.
• Když tomu chcete dát hodně, bude lepší PDR ale jinak ho ignorujte.
• EDR% drasticky zvyšuje účinnost PDR (a snižuje efektivitu %DR).
• %DR (včetně resistů) nepasuje moc dobře s ostatními zdroji redukce (kromě absorpce)
• Nejdůležitější bod – čím více máte jednoho ty redukce škody, tím efektivnější je každý přidaný bod (toto vychází z filozofie, že nás nezajímá, kolik činila původní škoda, ale kolik každý bod ubere z toho množství škody, která projde k postavě. Proto při zvýšení z 0 na 20% je efektivita 20% ale při zvýšení z 75% na 95% je to 400%. Více o této podezřelé matematice si radši přečtěte v originálu.)

6 Komentářů

Zobrazit komentáře jako (Lineární | Vláknové)

#1 Meiffert v 17/09/2006 16.29 (Odpověď)
Doporucuju opravit tu chybu v poslednim odstaci. Misto 20% tam mas 2%, coz tu matematiku dela opravdu podezrelou. :-))
#1.1 SuE v 17/09/2006 18.30 (Odpověď)
opraveno, díky :-)
#2 Dhal v 17/09/2006 18.32 (Odpověď)
Pekné. Mám však dve pripomienky:
1. MDR je užitočná vlastnosť, na vlastnej koži to pozná každý, komu často ubližujú blesky.
2. Mal by si to prečítať saesa, on už vie prečo.
#3 Choosen v 24/09/2006 10.58 (Odpověď)
Už delší dobu se chci zeptat na jednu věc. Řekněme, že naleznu prsten který má schopnost Magic dmg reduced by 3 . Znamená to , že pokud bych třeba bez tohoto prstenu utržil 200 magické dmg, tak díky oné redukci utržím 197 dmg? Nějak se mi to nezdá. Nechápu, proč bych pak měl na svou postavu cpát vůbec tyhle věci. Není to náhodou nějaký koeficient, který se započítává do nějakého vzorce? Obdobně je tomu i při zvyšování min/max dmg . Myslel jsem si, že když mám v inv. charmu , která přidává +1 do max dmg, tak že mi to zvýší dmg zbraně o ten jeden bod. Pak jsem ale objevil vzoreček, pomocí něhož jsem zjistil , že pro mou postavu ten 1 bod zvýší dmg o 8 bodů :) . Zkrátka chci vědět, jak se počítá právě s tou magickou redukcí o X .
#3.1 Vertol v 24/09/2006 14.18 (Odpověď)
Podle mě by to mělo být o ty 3dmg, tedy u fyzické redukce se to až tak nepozná, ale u elemntů kde by se měla pevná absorbce chovat přesně tak, tak to má svůj smysl, třeba máš resist 95% a pak absorbci 16 škod na onen element, takže nakonec z těch 5% co zůstává se to ořeže ještě o ten absorb a na onen element můžeš být takřka imunní, záleží ale i na oné škodě co dostaneš, někdy je lepšá procentální absorb... ale k té fyzické... mmůžeš mít 50% DR + redukci (snížení protivníkovy dmg procentálně z pokřiku- tuším battle cry?) a pak se to ořeže o onu fixní dmg tak to i něco provede. Doufám, že tu nijak nemystifikuju, ale snad jsem tu neblábolil a snad trošku pomohl. Kdyžtak mě prosím někdo poopravte, díky.
#3.1.1 Dhal v 24/09/2006 23.08 (Odpověď)
Choosen má pravdu. Dmg sa skutočne zníži len o to malé číslo. Pes je ale zakopaný v type dmg - MDR najlepšie pôsobí proti útokom spôsobujúcim kontinuálne zranenia (Diablov napalm, oheň po dopade meteoru. lightning, atď). Tieto zranenia pôsobia v krátkych časových intervaloch a redukcia zranení nastáva v každom prípade. Proti jednorázovkám typu fireball skutočne nemá veľký význam.

Přidat komentář


Text uzavřený mezi hvězdičky se zobrazí tučně (*word*), podtržení se dělá takto: _word_.
E-Mail addresses will not be displayed and will only be used for E-Mail notifications
 
 

Dál už to nevede, ale můžete se vrátit nahoru nebo proslídit archiv blogu nebo nakouknout do ďábelského fora nebo na odkazy. Kontakt: sue@centrum.cz TOPlist