Home   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Dogmata se mají porušovat

Středa, 31. květen 2006   Webovitosti

píše se na Boxes and arrows - Dogmas Are Meant to be Broken.

V úvodu je představeno Dogma 06 – 10 bodů, které by měl dodržovat dobrý web, a pak následuje dlouhý interview s autorem dogmatu, kterým je Eric Reiss .

  1. Cokoli, co existuje na webu jen kvůli interní politice vlastníka, musí být eliminováno.
  2. Cokoli, co je na webu kvůli egu designéra, musí být eliminováno.
  3. Cokoli, co nemá vztah k obsahu stránky, musí být eliminováno.
  4. Jakákoli vlastnost nebo technika, která redukuje návštěvníkovu schopnost volně navigovat, musí být eliminována.
  5. Jakýkoli interaktivní objekt, který nutí návštěvníka přemýšlet, co to vlastně je, musí být eliminován.
  6. Pro správnou funkci webu nesmí být vyžadováno žádné další software kromě prohlížeče.
  7. Za prvé, musí být čitelný obsah, za druhé musí být tisknutelný, za třetí stažitelný.
  8. Použitelnost nesmí být nikdy obětována stylu.
  9. Žádný návštěvník nesmí být nikdy nucen se registrovat nebo udávat osobní údaje, jestliže je vlastník webu schopen se bez nich při poskytnutí služby nebo dokončení transakce obejít.
  10. Porušte jakékoli z těchto pravidel dříve, než uděláte něco opravdu barbarského.

Eric Reiss o těchto pravidlech potom diskutuje. Neměla by být závislá n současných standardech, protože ty se mění, jak se mění technologie, měla by být obecná.

Např dnes je mnoho webů navrhováno ve třech sloupcích a pak je potřeba ten 3.sloupec zaplnit – a je tam jen šum, a jsou pak vlastně méně použitelné.

Ta vnitřní politika vlastníka, to jsou zbytečnosti jako „dejte tam fotku kočky mé ženy, má ji moc ráda“

Zajímavá je diskuse o tlačítku „zpět“ – které bylo dříve považováno za cosi ďábelského, co kazí návštěvníky. Jenže možná je to spíš tak, že návštěvník ho použije, protože se ztratil ve vašem webu, protože ho máte špatně udělaný, a to vážně není chyba tlačítka. Naopak E-bay zas vypadá, jako by se už v návrhu webu počítalo s tím, že uživatelé tlačítko „zpět“ budou používat.

Tohle byl jen krátký výtah pro ty, kdo neradi anglicky, ostatním doporučuji originální článek :-)

Asi je to dobrý návod pro komerční weby, ale na osobních stránkách a weblozích si spíše zakládáme na tom, že jsme sví, jiní, že to s těmi pravidly není tak horké, když si jen tak hrajeme, a že krásné zbytečnosti jsou kořením života. On to sice v tom rozhovoru i připouští, nicméně se v tomto smyslu mluví jen o bodu jedna - vnitřní politika vlastníka.

Co se týká tohoto webu, je na něm nejvíce dodržován bod 10 :-)

BTW, moc si nejsem jistá překladem pravidla 10, jestli tušíte někde zradu, napište mi.

Kopací asska od Ilkori - první část

Sobota, 27. květen 2006   Diablo2LOD
První část dlouho očekávaného (a slibovaného) překladu Antologie o kopacích asskach a tanečnicích je konečně zde - Kopací asska od Ilkori - obecná kicksin + FAQ.

Je to prvních 9 stran ze 40, tak se máte ještě na co těšit ... ale než tuhle dohrajete, tak ty další hybridní buildy snad přeložím :-)

Kalkulátor pro kick damage - asska

Úterý, 23. květen 2006   Diablo2LOD
Mikeandroe z AB vyrobil kalkulátor pro výpočet damage kopů. Umožňuje i porovnání dvou různých výbav, počtu bodů apod u jednotlivých kopů (To je sloupec A a B a následně pak sloupec porovnání A-B)

Do horní tabulky A (příp B) zadáte hodnoty - jaké máte boty, kolik bodů v kterém skillu, jaké další druhy škody, jaké máte %ED mimo zbraň ... a níže uvidíte vypočtené hodnoty pro jednotlivé kopy - dragon talon, dragon tail a dragon flight

Berte to jako předkrm pro krvežíznivé vražedkyně, protože se ještě dnes konečně pustím do té kopací assky, na kterou jsem kvůli Hellgate a jakémusi webdesignu a životu vůbec nějak pozapomněla :-)

Inteligentem snadno a rychle za 7 dní

Středa, 17. květen 2006   Pokec
Blíží se konec roku a maturity a možná máte pocit, že to do té makovice už nic nenacpete, že to nedáte a vůbec, že na to nemáte… ale nevěšte hlavu, malověrní, mám pro vás recept, jak si během týdne můžete zvýšit IQ až o 40%!

Věřte nevěřte, tvrdí to vědci. Angličtí, fakt jo. Nikde se bohužel nepíše, z jakého startovního IQ to funguje, ale až si přečtete návod, zjistíte, že i když to třeba nepomůže, rozhodně to neuškodí. Tak proč ne? Už jste určitě v životě dělali větší blbosti, a ne že ne :-)

Vlastně jde o to, že žijete ve stereotypu a měli byste dělat něco, co mozek trénuje, něco odlišného. Program je kombinací technik založených na zdravější stravě, fyzické aktivitě a stimulaci mysli řešením hádanek a cviků na paměť. Udělali z toho pokus na BBC, o kterém si můžete přečíst článek na guardian.co.uk

A teď stručně co byste měli v tom týdnu dělat, abyste se stali moudřejšími:

  • Sobota: Vyčistěte si zuby druhou rukou a sprchujte se se zavřenýma očima
  • Neděle: Vyluštěte si křížovku nebo sudoku a udělejte si rychlou procházku
  • Pondělí: Dejte si na oběd tučnou rybu a jeďte do práce na kole nebo pěšky nebo autobusem
  • Úterý: Vyberte si ze slovníku neznámá slova a použijte je v konverzaci
  • Středa: Jděte na jogu, Pilates nebo meditaci, a promluvte s někým, koho neznáte
  • Čtvrtek: Jděte do práce jinou cestou. Sledujte nějaký pořad typu Riskuj
  • Pátek:Vyhněte se kávě a alkoholu a naučte se nazpaměť svůj nákupní seznam

Hehe, jak prosté, milý Watsone. No a výsledky si ověřte třeba na testy.atlas.cz (vypovídací schopnost takového testu zhruba odpovídá vědeckosti pokusu , hihi)

Jestli ani přes to ve škole neuspějete, tak mně sem nechoďte brblat, to bude tím, že naše učební osnovy jsou zastaralé a nemoderní … ehm :-)

Že by přece jen ... a ATMA

Neděle, 14. květen 2006   Diablo2LOD
se pracovalo na diablo3?
World of Warcraft and the Warcraft franchise is not the last and the only franchise we are going to operate within. We have two other very, very key franchises to our company's history and to our company's future success. The Diablo and Starcraft franchises are of the utmost importance to us as well. I wouldn't be surprised to see a new franchise from us at some time in the future; there's certainly a desire to do so.

Podle výše uvedeného citátu, který pochází z článku na gamespot, to vypadá, že se kromě WoW pracuje i na dalších dílech Diablo a Starcraftu a něčem úplně novém. Informace je z 11.5.2006. Dále tam mluvčí bliizardu připouští, že mají toho spoustu rozpracovaného, jen to ještě nebudou oznamovat. Hehe tak jsem zas jednou i já přiživila skomírající drby o D3 :-)

A ještě jedna zapomenutá zprávička. Gorthaur (díky) mě už dříve upozornil, že je nová verze přehazovacího prográmku ATMA - 5.05 upravená pro verzi 1.11. Njn, su sklerotik .. a bude to jen a jen horší :-)

Jeden starší článek o Decoy na AB

Pondělí, 8. květen 2006   Diablo2LOD

jak mi něco takového mohlo uniknout? Rozbor vlastností decoy od Othin , jak ji umisťovat (náčrty), co všechno decoy schytá za postavu a jak ji použít jako zabíjecí mašinku spolu s Thorns.

Z obsahu:

Chcete-li valkyrii někam dostat (a nechcete ji vyvolat znova z jakéhokoli důvodu), hodte tam decoy a valka ji půjde ochraňovat.

Když decoy hodíte těsně k Oblivion knightům, tak změní kletbu z IM na něco jiného

Pozor na frenzotaury, mohou se na decoy nabít

Thorns - decoy je na to ideální minion. Nemá defense, nemá redukci damage, ale potřebuje hodně life -musíte ji maxovat a taky má užitek ze životů amazonky. Thorns můžete dostat od paladina z 2.aktu, runových slov Edge a Bramble. Podobný efekt má nekrovo IM, a druidův Spirit of barb - je tam srovnávací tabulka těch skillů. Nejlepší je asi mít ty dvě runové slova dohromady na jedné postavě, pak se aury sčítají a máte level 30-36 Thorns. Může to mít i rogue. A ještě je tam návod, jak nahodit amplify damage ...

Tak nakoukněte :-)

Ursus major - nejrychlejší bear assassin všech dob

Čtvrtek, 4. květen 2006   Diablo2LOD
aneb další šílený build od SSoG - asska s 2 framovým útokem. Build je závislý na výbavě.

O co jde? Asska musí mít zbraň s runovým slovem Beast. Přemění se na medvěda a přehodí zbraň na Chaos runeword v clawu s -30speed nebo Jewellers runic claws of quicknes soketované 2shael a jewel of fervor. Jinak se na 2 framy nedá dostat.

Útočí normálním útokem a nesmí blokovat, nesmí mít dva clawy ani štít - druhá ruka je prázdná. Musí mít hodně života, aby se nedostávala do recovery, hodně resistů, hodně redukce damage - doporučuje se používat Fade.

Musí mít hodně crushing blow, open wounds, hodně FHR - jako helma Guillams face, brnění Duress, další věci viz návod.

Skilly: při přeměně na medvěda se dá použít jen normální útok, takže přichází do úvahy jen: claw mastery max, shadow master nebo warrior, fade, cloak of shadows (nic nebo max).

Hybridní build by mohl být s pastma, protže je potřeba vyhnout se útokům, které vedou na hit recovery - viz guide, skilly jsou tam rozepsány.

Další build by mohl využívat shadow warriora, který by měl přiřazen nějaký skill - třeba pasti synergizované - na volném slotu.

Kdo nevěří ať tam běží - na konci návodu je ke stažení postava s výzbrojí a nerozdělenými skilly, takže si vše můžete vyzkoušet.

Diablo webík

Ďábelské odkazy

Sekce blogu

Komentáře

parajumpers k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
Po, 14.10.2013 06:24
Pozdrav ze záhrobí :) - Chaos sanctuary
Rantalion k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
Út, 27.08.2013 09:39
Zdravím SuE. Čirou náhodou jsem se vráti l na Tvé stránky a vzpomenul, koli [...]
MartinXC k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
Ne, 25.08.2013 13:49
Zdravím SuE, po letech okénko nostalgie. S Diablem 2 jsem skončil před let [...]
melcz k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
Čt, 08.08.2013 23:41
dobra zprava, rad si prectu nove prispev ky :) A D3 je pro me takova oddych [...]
anonym k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
St, 17.07.2013 14:54
Zdravím SuE. Jsem rád že ještě žiješ:). Jinak všem diablistům co jsou zár [...]
Temno k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
Po, 24.06.2013 22:42
Jsem rád, že to tu neumřelo... A taky, ž e nejsem jedinej blázen, kterej už [...]
A.Jey k příspěvku Pozdrav ze záhrobí :)
Út, 18.06.2013 23:26
ahoj .-)