Home   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Hlas lidu o reklamě

Pátek, 5. leden 2007   Webovitosti
Zatímco na weblogy.cz je reklama adsense hit, a kdekdo zkoumá, jak ji co nejprotřeleji nasadit, lid má názor na reklamu zcela vyhraněný - ani klik pro hamižné webmastery! Přečetla jsem si takový celkem neškodný článek o reklamě , zaměřený na BFU - proč reklama na webu je, proč klikat či neklikat, takových už tu bylo víc - určitě jste nějaké četli. Od slušných žádostí, abyste neblokovali bannerovou reklamu na nějakém serveru až po výkřiky "kdo blokuje, ten krade".

Co mě zaujalo, byla délka diskuse - přes 500 příspěvků. Vybavila jsem se hroší kůží a vstoupila jsem do žumpy. Stručně to shrnu:

Diskutující jsou rozhořčeni. Oni mají právo na weby bez reklam. Reklama je všude, tak aspoň internet by měl být bez ní.
Vždyť si platí internet, tak proč by měli hledět ještě na reklamu!
Autor to napsal, protže je chudáček, kterému nikdo nekliká. Když se neumí uživit, ať jde na free hosting (skutečnost, že na freehostingu je reklama vždy, nikomu nevadila... zajímavé, zřejmě vadí jen zisky zlotřilých blogerů)
Všechna reklama je nebezpečná, protože po kliknutí na porno banner dostanete trojana (a to určitě je pravda, protže takových případů tam bylo mnoho, no fakt).
Autor je bloger!
a to nejlepší nakonec: "Váš článek mě uráží, protože já IT rozumím"

Vzdala jsem to asi po 4 stranách ale nemyslím, že bych o něco podstatného přišla :-)

31 Komentáře

Zobrazit komentáře jako (Lineární | Vláknové)

#1 Radek Hulán http://hulan.cz/ v 05.01.2007 15:20
Také jsem to včera četl. Nesvaloval bych ale všechnu vinu na stupidní socanské "diskutující" (pořvávající).

Lukáš Havrlant to napsal moc jednostranně. Šlo to pojmout lépe, on je fakt rozdíl mezi pouhým čtenářem, a mezi "poskytovatelem". Jako čtenář chci minimum reklamy, a nejvíce mě otravuje ta flashová (tu si dokonce blokuji, i když sám jsem "poskytovatel"). Textovou si zobrazovat nechávám, nevadí a neruší, naopak občas obohacuje o relevantní odkazy.

Novinky.cz jsou komunistický plátek, jejich čtenáři jsou socánci, a ti chápou slovo "zisk" rudě, nenávistně, a ihned extrémně závidí.

Ten článek na onom médiu neměl smysl, vyjímal by se lépe na Interval.cz. Socanská lůza, nic neprodukující, nemá šanci jej pochopit.
#1.1 rony http://spravodaj.madaj.net/ v 05.01.2007 15:28
obavam sa, ze Lukas to napisal celkom urcite jednostranne. tak akosi z toho vyznieva to, co som napisal nizsie... iba to prekryva ubezpecovanim, ze reklama nehryzie, co je zrejme ten najmensi problem :-)
#1.2 Hds v 05.01.2007 15:28
Napsáno sice drsně, ale pravdivě. Lidi typu většiny diskutujících na Novinkách (a zdaleka ne jenom tam) by nejradši měli všechno zadarmo a myšlení stylu "aby si náhodou ten velkomožný majitel onoho serveru něco nevydělal!".

Jinak co se týče AdSense, v česku to na opravdu zajímavé výdělky nikdy nebude - český internetový rybníček je na to moc malý. A model myšlení na tom bohužel stejně moc nezmění.
#1.3 SuE v 05.01.2007 15:36
ono je to vidět až teď podle té diskuse, ale ti lidi nerozeznávají textovou a bannerovou reklamu - pro ně je všechna reklama stále to "barevné co se hýbe". Takže v tom článkuchybí nějaký pokec o tom, co je to textová reklama, a že vlastně usnadňuje život návštěvníkům, protže nemusí hledat - někdy jim to může pomoci, upozornit je. Popsat rozdíl mezi adsense a bannery, zdůraznit důvěryhodnost googlu a tak - předpokládám, že proto byl ten článek napsán, aby propagoval adsense

Tohle bych viděla jako "provozní slepotu" autora - adsense je teď novinka mezi webmastery, ale BFU o ní nikdy neslyšeli.

Ale nic z toho neospravedlňuje tu žumpu v diskusi ..blee
#1.3.1 Lukáš Havrlant http://www.havrlant.net v 05.01.2007 17:32
Jo, toho jsem si také všiml, že jsem se v článku více nezmínil o textové reklamě byla chyba největší.
#1.4 Lukáš Havrlant http://www.havrlant.net v 05.01.2007 17:58
Ano, článek je jednostranný, což taky byl původní účel. On to totiž původně byl pouhopouhý zápisek na blogu (kde klidně takové názory mohou být), bohužel redakce z toho udělala plnohodnotný článek na novinkách a to byla trochu chyba, na článek je to právě málo vyvážené.
#1.5 Michal http://www.karaman.cz/ v 06.01.2007 17:33
Co je to za blábol neinteligentního přispěvatele? Novinky a komunistický plátek? Sice je to zpravodajství Práva, ale většina lidí tam chodí ze Seznamu a tuhle skupinu těžko můžem zařadit jen mezi socánky (nejsou k tomu dostupná žádná sociologická data).
#2 rony http://spravodaj.madaj.net/ v 05.01.2007 15:25
Ja som sa zas v diskusii pod inym clankom docital od jedneho "echt" dobromyselneho citatela nasledovnu sprostost, ktorou sa snazil vplyvat na svedomie citatelov, ktori zlomyselne ignoruju zobrazenu reklamu na stranke.

Napisal nieco v zmysle:

mali by ste cas od casu kliknut na reklamu (AdSense) aby autor clanku, ktory ste si precitali dostal svoje peniaze a aby ste tak vyjadrili svoju vdaku za jeho pracu s ktorou stravi tolko casu atd. atd.

Svata sprostoto! Prislo mi to podivinske a najviac mi to pripomina sektarske presviedcanie o tom, ze sas blizi koniec sveta a preto treba vzyvat nejakeho zmutovaneho boha v zivom stelesneni.

Sprostejsim napoviem: klikajte na reklamu iba v pripade, ze vas naozaj zaujala. Nikdy nie z dovodu "dam zarobit autorovi clanku" tym, ze mu naklikam par bannerov. To je nevyslovna sprostost... preco? Ucelom reklamy je z pohladu jej zadavatela zarobit. Zarobi len ak si od neho nieco kupite. Ucelom reklamy pre predajcu priestoru je zarobit a reklamu preda najma v pripade, ze najde zadavatela. Ak sa plati za kliknutie na reklamu, tak je zivotne dolezite, aby bol s kliknutim spokojny zadavatel. Iste, nemusi to nikoho zaujimat, hlavne ak takto "bezbolestne" zaplati citatel autorovi webu.

Pripomina mi to situaciu ked darcovske sms citlivi a spolucitiaci a empaticky a sucitni ludia posielaju zo svojich sluzobnych telefonov.
#3 Jaro http://profiblog.textpattern.sk v 05.01.2007 15:46
Vedel som, že istá časť užívateľov reklamu nejak nemusí, ale že k nej majú až tak nenávistný vzťah to by som nikdy nepovedal. Vďaka za výťah z diskusie, ja som vydržal prejsť len pár prvých komentárov.

Myslím, že problém je v celkovom chápaní internetu. Väčšina ľudí nemá o internete reálnu predstavu. Nevedia čo obnáša napríklad prevádzkovanie spravodajského serveru, že za všetko treba platiť. Chce to osvetu, potom bude ich postoj k reklame na internete úplne iný.
#3.1 rony http://spravodaj.madaj.net/ v 05.01.2007 16:02
nevysvetlis, pred dlhym casom som vyslovil tu myslienku aka zaznela v diskusii: ved oni si pripojenie na internet platia a naozaj maju predstavu, ze tie peniaze idu "na internet" cize sa z nich (podla nich) plati obsah a aj ten hajzel majitel webu a teda nim umiestnene bannery su uz prijem naviac a preco by mal mat naviac?! :-)
#3.1.1 Jaro http://profiblog.textpattern.sk v 05.01.2007 16:23
Ja viem, že zo dňa na deň to zmeniť nejde. Skôr som mal na mysli osvetu v časovom rámci 3 -5 rokov. Či myslíš, že som stále optimista? :D
#3.1.1.1 rony http://spravodaj.madaj.net/ v 05.01.2007 16:54
inak, celkom divna debata, beznejsia debata medzi intrudermi je skor taka, ze je to tupa masa, co cuci na reklamy a necha sa lahko manipulovat.

a odrazu je tu intruderska debata ake su to militantne svine a ako genialne vedia ignorovat a brojit proti reklame ;-)

cize by som z toho odvodil, ze su az nemilo vychytrali a predsa len dokazu z webu nieco vnimat a rozpoznavat :-)

hm... svine jedni...
#4 AlešD http://adobrovolny.net v 05.01.2007 16:23
Musím se Timiho taky zastat, jedná se o starší článek na jeho už (asi) nepoužívaném blogu. Kdysi jsem to četl, měl jsem také smíšené pocity, ale co už.

Jak Timi píše dnes v diskuzi na jakpsatweb: "Nedával jsem konkrétní souhlas. Při založení blogu souhlasíš s tím, že mohou článek otisknout na novinkách nebo v Právu". Zdá se mi, že novinky, nemajíce co publikovat, sáhli k recyklaci.
#4.1 SuE v 05.01.2007 16:34
tohle není kritika toho článku ale překvapení nad tím, jaké reakce vyvolal, a v jakých souvislostech to někteří vidí, a že my webotvůrci žijeme tak trochu ve skleněné věži :-)
#4.1.1 AlešD v 05.01.2007 16:36
To jsem pochopil, jen jsem chtěl doplnit taky nějaké souvislosti ;-)
#4.1.1.1 rony http://spravodaj.madaj.net/ v 05.01.2007 16:56
neboj, tu nastastie zvacsa chapeme aj mozne suvislosti so slovom "blog" :-)
#5 Lokutus v 05.01.2007 16:26
No, je to sice žumpa, ale ten článek je silně zaujatý. Vyčítat čtenářům blogu, že používají adblocker, c c c, no toto.

Pokud mi někdo zpřístupní volně svůj obsah, který je pro mě zajímavý, tak ho sleduji. Pokud si za to řekne peníze a pro mě to bude stále zajímavé, zaplatím. Pokud si o peníze neřekne, ale umístí na svůj blog reklamu, musí počítat s tím, že se mi reklama nezobrazí a tím pádem mu nedám vydělat. Pokud zkrachuje, tak je asi problém v jednom z faktorů, které určují úspěch takového bussinesu. Buď neposkytl nic zajímavého, nebo na tom díky vlastní neschopnosti nedokázal vydělat. Ovšem v době, kdy je zajímavého obsahu všude po internetu mraky, cena zajímavého obsahu poněkud devalvovala. Poněkud více. Takový bloger musí nabídnout něco, co je zajímavější, než zbytek. A upřímě, takových moc není. Takže z hlediska nabídky a poptávky to vychází tak, že buď bude bloger obsah svého blogu poskytovat jako nadšenec zadarmo, nebo se na tom pokusí vydělat, což mi dnes přijde jako snaha vydělávat na prodeji kamenů. Buď nabídnu opravdu zajímavé a exotické kameny (kus za 30 korun), anebo nabídnu obyčejné šutry a zkrachuji, protože to nikdo nekoupí.

Avšak stejně jako mám svobodnou volbu jít okolo stánku, prohlédnout si kameny a NEKOUPIT, tak mám svobodnou volbu přijít na web s reklamou se zapnutým blokovačem a necítím přitom ani za mák viny.
#5.1 rony http://spravodaj.madaj.net/ v 05.01.2007 16:58
toto som sa uz parkrat snazil vysvetlit: ak je niekto rozhodnuty, ze na reklamu nikdy neklikne ani si po kliknuti nic neplanuje kupit, je pre inzerenta bezcenny. A kona v jeho zaujme (nemina jeho peniaze na reklamu). Je to ale proti zaujmu prevadzkovatela media, ktory trpi obcas utkvelou predstavou, ze aj ty vopred pevne rozhodnuty musis podlahnut a ked uz nie to, tak nedajboze Z VDAKY kliknes. To je uchylne a garantujem, ze presne tento postoj vycitia zadavatelia reklamy a tak sa k celej reklame ja postavia.
#5.1.1 Lokutus v 05.01.2007 20:56
Je to stejně úchylné, jako kdybych z vděčnosti za sobotní megafilm, který sám o sobě trvá tři hodiny, čučel do půl druhé do rána na TV Nova a mezi hobity s chlupatýma nohama a slizkými skřety slintal nad jogurtem, plným ovoce, který mě vlastně vůbec nezajímá. To si ten film raději půjčím za tři pětky v půjčovně.
#6 numero http://blog.numero.name v 05.01.2007 17:42
dovolím si na sebe reklamu :) http://blog.numero.name/item/chamtivost-webmasteru-ala-google-adsense/
#7 Plaváček http://www.plavacek.net v 05.01.2007 19:18
V tuto chvíli je u příspěvku 611 komentářů a nemám sílu to vůbec číst. Těch pár, co jsem přečetl ovšem dává za pravdu Radku Hulánovi, který zřejmě oprávěně tvrdí, že velká část uživatelů internetu jsou, řečeno slovy klasika, tupá hovada. Ach jo.

Mimchodem, SuE, emaily mi nebereš, můžeš zabrousit na MW, máš tam něco ke koukání. Děkuji :)
#7.1 SuE v 05.01.2007 21:47
been there, done that
mail jsem dostala až dnes, jinak nic
#8 MiSHAK http://www.mishak.net v 05.01.2007 20:02
Sranda :-) V den publikování toho článku mi jede "náctiletý" komentující nadal do prasete (právě sem nasadil AdSense). Pak jsem se bavil s Lukášem a on že právě dopsal článek na toto téma :-) A teď Sue :-)

Únor ve znamení webové reklamy.
#8.1 SuE v 05.01.2007 21:36
juu. misháčku, pěkný nový dizajn, líbí se mi :-)
#8.1.1 MiSHAK http://www.mishak.net v 10.01.2007 04:30
THX
#9 Dráteník http://www.sny.cz/umeni-s-Dratenikem v 05.01.2007 20:09
Nkěteří uživatelé nejsou tupá hovada. Někteří jsou umělci.
#10 MiSHAK http://www.mishak.net v 05.01.2007 21:29
Tak jsem v 50%(612/2) diskuse k článku a jedu s hovnocucem o novinku dál.

Nutno uznat, že trvale udržitelná kráva, rADo a další jsou proroky úpadku chování 90% lidí s "názorem". Plně se tady potvrzuje teorie náctiletých "fracků". Přezdívku 4ntrax jsem už dlouho neviděl.
#11 Kaderas http://kaderas.net/blog/ v 06.01.2007 00:08
Z toho slabšího soudku: Co je to AdSense?
#12 sloper http://www.slosar.sk/ v 06.01.2007 01:16
Asi sa začínam cítiť ako zloćinec (ale nie, necítim, to len špásujem), lebo si blokujem úplne všetku reklamu, vrátane adsense - skrátka je mi dobre tak, že kde prídem, zaujíma ma len a len výhradne obsah, skrz ktorý prichádzam a hocičo iné, aj to najkontextovejšie, ma rozptyluje - no zabite ma :-)
#12.1 Lukáš Havrlant http://www.havrlant.net v 06.01.2007 02:30
Zadej adresu, pošlu nějaký antrax :-)
#13 llook http://llook.wz.cz/weblog/ v 06.01.2007 08:28
Největším problémem toho článku byla imho ukecanost. Kdyby byl napsal "pokud vás některá reklama zajímá, nebojte se kliknout, pokud vás nezajímá, neklikejte a pokud vám na některé stránce vadí, tak tu stránku bojkotujte", tak by v diskuzi více lidí polemizovalo s obsahem článku a méně lidí s něčím, co Timy vůbec nenapsal.

Zajímavá je jedna věc. Když před časem někteří blogeři zaváděli Adfox, čtenáři je povzbuzovali komentáři "budu klikat, neboj." Dnes, po příchodu AdSense, se prozměnu klikáním vyhrožuje...

Autor neumožnil přidávat komentáře

Dál už to nevede, ale můžete se vrátit nahoru nebo proslídit archiv blogu nebo nakouknout do ďábelského fora nebo na odkazy. Kontakt: sue@centrum.cz TOPlist