Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Diablo3 - grafika hry

Pátek, 4. červenec 2008   Diablo3

Výtah z několika článků, kde se o grafice, přesněji o procesu návrhu grafiky, a proč to vypadá jak to vypadá, trochu psalo

Při návrhu Diablo3 napřed zjišťovali, co bylo dobré v D1 a D2. Diablo bylo zakotveno v horrorovém žánru a pamatovali si to jako šedočernou hru. Ale když to hráli znova, uvědomili si, že je tam spousta živých barev.

Z rozhovoru s graf návrhářem Morrisroe: Mají nový upravený engine, je to 3D ale stále isometrická hra. Použili fixní isometrickou kameru pro umělce, usnadňuje to práci a prostředí je živější.

Stylizovaná grafika je jeden z pilířů designu u Blizzardů ale stylizace neznamená „cartoony“ (kreslený). Stylizaci mnozí spojují a kreslenými filmy ve stylu Disney ale o to opravdu v Diablo3 neusilují. Když se podíváte na Diablo1 a Diablo2, je jejich svět velmi tmavý.

Chceme mít ve hře určitou úroveň realismu ale také chceme hráče vtáhnout do fantasy světa. Kdybychom vzali fotky a udělali textury, to by nefungovalo

Výrazné siluety jsou důležitý faktor při návrhu hry. Velké tvary a kosé linie jsou důležité, aby něco vypadalo vizuálně zajímavě a také jako svět fantasy. Když jsou definovány tvary, přidávají se barvy. Barva je asi jedna z nejkontroverznějších věci, kterou chtěli do hry zapracovat. Původně si říkali, jak to bude cool, když to bude celé šedivé, nebarevné, skutečně tmavé kouty a skuliny.

Pak si tým prohlížel hororové filmy a zaměřili se na užití barev v nich a jak se pomocí barev vytváří nálada. Vztah mezi barvou a náladou je založen na kontextu. Dají se použít tmavé modré a zelené, které navozují pocit hrůzy, jako že vás někdo sleduje. Můžete použít velmi živé barvy, což je vizuálně přitažlivé ale současně udržíte ten hororový základ, na kterém je serie diablo postavená.

Pokud se týká návrhu postav, jsou velmi detailní, každá postava by měla zapadat do příběhu a mít nějaké rysy té civilizace, z níž pochází.

U potvor je to jinak, jejich život ve hře je jen krátký a tak se soustřeďují na to, aby efektně přišly a efektně chcíply. Například když zabijete triune, který je založený na ohni, objeví se kruh plamenů. když zabijete grotesque, vyleze z něho po smrti hejno úhořů. V zásadě platí, když při smrti potvory nastane nějaká exploze, je to bezva.

Keith Lee reagoval na petici proti barvám - Barva je váš kamarád. Pomáhá vytvářet důrazy ve hře a kontrasty, když je všechno tmavé, nemáte kontrast. D1 a D2 jsou temnější ale v D1 je to hlavně proto, že tam jste celou dobu v dungeonu. Naopak v Diablo3 budete prozkoumávat venkovní prostředí, spoustu jiných oblastí i dungeonů. Nechceme, aby všechno vypadalo stejně. Snažíme se také vytvářet čisté textury, abyste se mohli soustředit, je to stylizované a zapadá to do filosofie Blizzardu.

zdroje: blog mtv, gamespy. ign
Update: přidala jsem nějaké ukázkové screenshoty, více v galerii na oficiálním webu

25 Komentářů

Zobrazit komentáře jako (Lineární | Vláknové)

#1 kundihrabka v 04/07/2008 08.52 (Odpověď)
No osvetleni apod je jedna vec, ale doufam, ze to neposerou jak ve WoW, ze z toho udelaji manga style, kde budou postavy behat se zbranema, ktere jsou skoro vetsi nez ten kdo je nese a nejen zbrane, ale proste celkove takove vypoukle zbroje apod, protoze je to celkem hnus.
#1.1 nt v 04/07/2008 09.39 (Odpověď)
WoW neni posrany, Warcraft byl zalozeny na prehnane stylizaci uz od zacatku, protoze vychazi z Warhammeru. Ze se ti to nelibi, to je tvuj problem, ne chyba v navrhu.
#1.1.1 kundihrabka v 04/07/2008 10.44 (Odpověď)
Myslim, ze nejsem sam, komu se to nelibi.
Netvrdim, ze to je chyba navrhu, ale ze to proste neni pekne. Na zacatku to bylo jeste celkem v pohode, ale jak zacli pridavat nove skiny zbrani, pro nove dropy, tak to zaclo byt hnusnejsi a hnusnejsi.
#1.1.1.1 Matysek v 04/07/2008 17.31 (Odpověď)
Nevím proč Kundi, ale mam obvykle stejný názor. Ty zbraně/zbroj by měli ubrat, i ten screen bara v te kostěné helmě je úlet, lepší by byla Areatka :-)
Vy asi nevíte o čem mluvíte hráli jste to někdy??A navíc ta zbroj mi nepříde přehnaná možná jen u staffek a to je vše každá hra má nějaké chyby
#1.2 eldiablo v 06/07/2008 08.48 (Odpověď)
a preco nie? ak urobia podla toho aj attack speed, dmg, rate atd tak preco nie? Mne napr. barbar s obojrucnym mecom vacsim ako on sam inponuje,pokial samozrejme nebude sekat ako kosacka, ale bude mat dlhsi cas na dalsi utok. Ked bude mat napr. malu diku prosim nech s nou picha a seka o 106. a brnenie? detto cim vacsie a silnejsie tym pomalsia rychlost obratnost atd...

Ja som na D vyrastal a ako sa mi nieco pacilo a nepacilo aj v D1 aj v D2, tak verim ze to bude to iste aj tu. Ale najlepsie bude sa nechat prekvapit.
#2 delosombres v 04/07/2008 09.10 (Odpověď)
Do WoWu to má teda hodně daleko a manga/anime je už hodně přehnaný.. Jediný štěstí, že to nevypadá jako Poblivon zezhora...
#2.1 Josu v 04/07/2008 13.35 (Odpověď)
Do WoW to teda nema daleko pozri si prvy screen tam ta postava vyzera teda uplne ako priest s s T2 setom
#2.1.1 delosombres v 05/07/2008 15.09 (Odpověď)
Z toho se fakt poseru...
#3 Gorthaur v 04/07/2008 10.18 (Odpověď)
a ja chcem temnejsie Diablo III, este silnejsiu gotiku ako malo Diablo 1, ta atmosfera je paradna...
#4 Saesa v 04/07/2008 10.45 (Odpověď)
Videli jste vsehovsudy maly usek z dvou lokaci a uz byste si prali temnotu!
Ja plne schvaluju to jejich, 'at nevypada vse stejne' - barva je opravdu kamarad. :)
D2 neni prece vubec temne.. vsechny tyhle zadosti vychazi z rozmazlenosti na d1.
#5 McLobo v 04/07/2008 11.39 (Odpověď)
Kdyztak tady jsou k nalezeni obe petice, jak pro stavaji styl, tak i proti....to jen kdyby to nekoho zajimalo :)

http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html

a

http://www.petitiononline.com/d3color/petition.html
#6 Thor v 04/07/2008 15.07 (Odpověď)
me to nezajima ...
#7 Tomcas D3 http://nemam v 04/07/2008 18.06 (Odpověď)
JEZIS JESTLI SI MYSLITE ZE BLIZZ JE SCHOPNY VYMYSLET UPE NECO JINEHO TAK JIM DEJTE NEJAKE NAPADY VY KDYZ JSTE TAK CHYTRI PODLE ME BY JSTE TO UDELALI JESTE HUR BUDTE RADI ZE NEJAKE D3....NO COMENT JESTE TU HRU NIKDO NEMATE A NEVITE JAK TO BUDE VYPADAT TAK SE DO TOHO NESTAREJTE PROBOHA...
#7.1 Matysek v 04/07/2008 18.12 (Odpověď)
CapsTard
#8 Saesa v 04/07/2008 18.49 (Odpověď)
Nelibi se nam, ze to bude jen odvar WoWu :) Ale jde jim o penizky, takze ani nemuzou vymyslet nic jineho.
#8.1 delosombres v 05/07/2008 15.12 (Odpověď)
Saesa: "Nelibi se nam, ze to bude jen odvar WoWu :) Ale jde jim o penizky, takze ani nemuzou vymyslet nic jineho."

Naprosto zcestné...
#8.1.1 Saesa v 05/07/2008 16.54 (Odpověď)
Rozvedu teda :/
Na D3 se z puvodniho oldskul tymu nepodili nikdo. Zato se v nem vyrojila spousta zlatokopu, kteri pamatuji uspech World of Warcraft.
A kdyz se peclive porozhlednes na obrazcich, nemuzes zkratka nevidet WoW. Nejkomicteji pusobi ten temny screen se sochou nejakeho knirateho obyvatele WoWu v pozadi.
Aspon se nemusime obavat o nedostatek hracu. ^^
#8.1.1.1 delosombres v 06/07/2008 00.10 (Odpověď)
Diablo 3 nebude MMO. Diablo 3 nebude mít poplatky. Diablo je jedna z nejprodávanějších her v historii. Prodalo se ho více než WoW - 17 miliónů kopií a to bez vlivu nějaké WoW grafiky. A ještě dvě podstatné informace. Na Diablu 3 se začalo pracovat ještě před WoW a narozdíl od něj bude mít M Rating (16+), takže opět, názory o kreslené grafice pro děti jsou naprosto zcestné..
#8.1.1.1.1 Saesa v 06/07/2008 09.00 (Odpověď)
Mne to naprosto nevadi, cartoons grafika ma svuj puvab ^^ Navic se to krasne hybe, a to je vse, o co mi jde, cim dynamictejsi, tim lepsi.. at uz si to vypada, jak chce.
#8.1.1.2 Gulde v 08/07/2008 16.32 (Odpověď)
Nepodílí se na něm nikdo z těch původních proto, že právě z nich se staly zlatokopové, a zdálo se jim, že nemají dostatečný prostor.
Konec konců, proč by jim mělo jít nějak výrazně o peníze, když těch už mají i tak dost z World of Warcraft?
A jediné, co to má společného s WoW je styl grafiky, a to jen poněkud mírně říznutě. A jestli si vzpomínáš, tak i Starcrat 2 měl mít původně onu lehce komixovou grafiku z WoW, ale i tam si lidi vydupali změnu. Jediné, co mi docela vadí je ona modrozelené mlha v dungeonu, jež má navaodit pocit temnoty(což se právě moc nedaří) a pevně doufám, že jí odstraní. A ty nárameníky by taky mohli trochu zmenšit.
#9 dusko v 04/07/2008 19.23 (Odpověď)
klud, vazeni... zatial blizzard nevypustil ziadnu zlu hru, vsetky boli super... a toto je len taky nahlad by som povedal, kym to ucesu, tak to podla mna bude rovnako super ako predosle diely. pamatam, ako ludia pindali, ze dvojka je ina ako jednotka...
#9.1 kundihrabka v 05/07/2008 10.16 (Odpověď)
Nikdo tu netvrdi, ze ta hra bude spatna. Spis mam obavy, ze bude vypadat nepekne.
#10 Saesa v 08/07/2008 17.37 (Odpověď)
Ve skutecnosti jedine, co to s WoW nema spolecneho, je izometricky pohled, ktery je ovsem zoomovatelny ( vime jak, dozadu ne tak moc jako WoW, he-he). WoD3 jiste bude bomba, jenze asi uz mene poctivy sequel to d2.
Tak co treba ty batohy, prosim te. Co treba skilly, na ktere, kdyz se v dev panelu ptali, tak naznacovali, ze jich bude dohromady 100, 20 pro kazdou postavu. Ne uz skilly s 20 body, kam je muzes nasekat, ale casto treba jen 5.. Ano, skill trees ne nepodobne WoWku :) To mi pripomina zajimavou diskusi na blizzardguru forech, jaky ze vlastne chteji dat final char level postave, jestli 99, nebo treba jen 50-60. Ano :D
Proc se tomu porad branite? Uprimne receno, ja v tom vidim pure WoW, ale stejne, kdyz vidim pres most prepadavajici zombiky, nemuzu se ubranit dojmu, ze to bude i pure fun :)
DPS, porovnavani zbrani, hopsavy pohyb postav ( a jakoby naschval, po vzoru WoW, docela pomaly ), vsechno je totozne. Nazvy skillu, i nektere jejich animace se napadne podobaji. Rozsireni equipment slotu, chranice na americky fotbal, jak uz je - pokud se nepletu - zname z WoW. Extremne velci uz jen ti mini-bossove z traileru a jestli nevidis podobnost s nimi a temi, kteri jsou ve stale dodavanych contentech WoW, pak uz vazne nevim ( psi hlavy atd ).
Jak rikam, nicemu to nevadi. ^^
#11 andreas v 14/10/2008 00.01 (Odpověď)
Hele lidi,nepripada vam izometrická kamera na hovno?mohli by to udelat tak ze ba tam byla izometrická a pak třeba pohled přes rameno nebo neco zblizka

Přidat komentář


Text uzavřený mezi hvězdičky se zobrazí tučně (*word*), podtržení se dělá takto: _word_.
E-Mail addresses will not be displayed and will only be used for E-Mail notifications
 
 

Dál už to nevede, ale můžete se vrátit nahoru nebo proslídit archiv blogu nebo nakouknout do ďábelského fora nebo na odkazy. Kontakt: sue@centrum.cz TOPlist