Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Diablo3 a diablo2 - co je jiné, co je stejné?

Pondělí, 7. červenec 2008   Diablo3

Blizzardi se drží pravidla, že když se dělá pokračování, jedna třetina by měla být podobná, jedna vylepšená a jedna úplně nová. Tak se podívejme, jak to vypadá s tím, co už o hře víme. Článek je kompilace z různých zdrojů (viz dole)

Obecné vlastnosti hry

  • Délka hry bude podobná jako v diablo 2, které mělo 4 akty.
  • Engine hry je nový a je v něm Havoc engine na fyziku
  • Budou tam vyšší obtížnosti
  • Asi bude i hardcore.
  • Bude PvP, asi nebude PK
  • Singleplayer a multiplayer přes battle.net
  • Bude 5 postav, hráč bude moci vybrat pohlaví
  • Asi nebude předplatné jako WoW, je to krabicová hra, bude to podobnější modelu diablo 2 nebo starcraft 2.

Interface, ovládání:

  • Interface podobný jako v Diablo2 .
  • Nový hotbar podobně jako ve WoW
  • Rychlé přepínání skillů myší nebo klávesami
  • Isometrický pohled, dá se zoomovat (zvětšit)
  • Nové sloty pro výbavu
  • Počítá se škoda za sekundu na věcech
  • Jiný systém inventáře, každá věc zabere jedno místo, rozšiřitelné pomocí pytlů
  • Zlato se automaticky sbírá samo

Prostředí

  • Mix náhodného a statického prostředí. Budou tam pozemní a podzemní lokace. Ale pozemní lokace nebudou tak moc náhodné, protože Blizzard chce jednotlivé sektory odlišit, dát některým sekcím hry odlišnou osobitost. Ale potvory, věci a dungeony budou hodně náhodné..
  • Více vertikálního terénu – mosty, žebříky apod
  • Zničitelné prostředí, které může i zranit nepřátele
  • Portály do měst budou možná rychlejší
  • Pomocníci / strážci NPC jsou zpět .
  • Loot (věci ze zabitých potvor) náhodně generovány pro každého zvlášť, vidíte jen to, co je pro vás.
  • Věci, unikáty, runy budou odlišeny barevně, identifikační svitky.
  • Lahvičky nebudou tak důležité, chtějí, aby postavy na léčení používaly raději skilly. Nebude tam žádné postava typu medik, není to filosofie diablo série. Potvory budou dávat léčivé koule pro všechny okolo
  • Potvory se nebudou pohybovat stejnou rychlostí, Velké potvory budou pomalejší . Budete muset svou postavu pozicovat podle toho, jaké máte skilly.

Questy, dialogy, události

  • Budou questy specifické pro třídu postav navíc k hlavnímu příběhu
  • Náhodné skriptované události
  • Questy budou zadávané v dialogu

Podrobněji o questech a příběhu:

Dialogy – hráči budou rovněž mluvit v dialogu s NPC. V dialogu ale nebudou rozhodovací stromy. Dialog bude působivější, příběh vás více zaujme. Hráči budou dostávat informace o příběhu z dialogů a knih historie (lore). D1 a d2 mělo silný příběh ale do hry se moc nepromítal. Tohle chtějí teď změnit. Chtějí přidat do prostředí prvky, které se budou vázat k příběhu, ale nebudou přerušovat hru, budou vám dávat pocit z toho světa. Např když uvidíte kultisty jak vyvolávají démona a ten seobrátí proti nim, víte, že jsou to žabaři. Když budete sledovat mrtvá těla na cestě a na konci najdete válečníka, který sedí na hromadě zabitých démonů a v klidu medituje, i to vám o něm hodně řekne. Ten člověk, co dělá příběh, dřív dělal Fallout, a chtěl by, aby hráči byli do příběhu vtaženi podobně jako tam.

Příběh - Bude tam hlavní příběh a taky spousta příběhů o tom světě obecně. Každá třída postav pochází z jiné civilizace s jiným kulturním pozadím. Každý bude mít jiné motivy, proč tu bude, nejen motivy ale i tradice a filosofii nebo etiku. A NPC budou na ně reagovat odlišně. Ty postavy mají každá svůj příběh a jestli se rozhodnete se jím zabývat nebo ne, je vaše věc. Tohle se přidává k hlavnímu příběhu jako vedlejší questy.

Skriptované události v diablo 3: Pořád tam bude hodně náhodnosti, dungeony budou plně náhodné, podobně jako ty, které znáte. Vnější svět bude trochu statičtější co se týká prostředí, ale budou tam náhodné události a potvory. Trochu se to bude podobat exteriérům z WoW, naučíte se rozmístění území, měst a NPC.

Questy budou doplňovat jak příběh, tak historii světa (lore). V questech budete zkoumat, co se vlastně stalo.

Zdroje: 1up, 1up, blizzardguru, shacknews

57 Komentářů

Zobrazit komentáře jako (Lineární | Vláknové)

#1 Nev v 07/07/2008 14.54 (Odpověď)
Aneb, jak se rika TLDR :-)
Jedna vec zabere jedno policko - toho se trosku bojim. Driv jsem poznal spoustu veci jen podle tvaru, ale jestli to bude policko 10*10px, tak clovek pozna prd :-/
#1.1 SuE v 07/07/2008 15.37 (Odpověď)
TLDR?
#1.1.1 Nev v 07/07/2008 15.54 (Odpověď)
http://en.wiktionary.org/wiki/TLDR
#1.1.1.1 SuE v 07/07/2008 16.00 (Odpověď)
to jako že je to moc dlouhé? :-(
#1.1.2 Nev v 07/07/2008 16.01 (Odpověď)
Mimochodem nechces zvolnit? Vzdyt to ma vyjit az za par let :-) Co o tom budes porad psat?
#1.1.2.1 Kisant v 07/07/2008 16.17 (Odpověď)
Třeba nás Blizz překvapí a vydá D3 do konce letošního roku... :D Ale... no já vím, přestanu to hulit :D
#1.1.2.1.1 Nev v 07/07/2008 17.24 (Odpověď)
Kvalitni matros. Kdo ti dealuje?:-)
#1.1.2.1.1.1 kundihrabka v 08/07/2008 11.34 (Odpověď)
Prodal nejake sekacky, tak mu ted jako dik nosi zakaznici ten matros co s tim posekali :)
#1.1.2.1.1.1.1 Kisant v 08/07/2008 12.19 (Odpověď)
Ještě to tak, stačí mi bohatě tráva, co jsem posekal o sobotě a neděli místo polehávání na plovárně :D
#1.1.2.1.1.1.1.1 Bahen v 08/07/2008 14.15 (Odpověď)
no konecne, zas bude co nacpat do fajfky, schovej mi tak 3 kila, stavim se...
#1.1.2.1.2 Ironwolf v 08/07/2008 09.33 (Odpověď)
Stat sa moze hoci co, taky ze neco do konce tohodle roku vyjde,, ale jen demo ;-) a hulit to neprestavej, je to dobry :D
#1.1.2.2 SuE v 07/07/2008 16.20 (Odpověď)
jj tohle je už takové shrnutí z toho, co je doposud známé, příští článek bude o tom, jak miluju reklamy :-)
#1.1.2.2.1 Danny v 07/07/2008 22.20 (Odpověď)
Wow SuE, dobrá práce.^^
#1.1.2.2.2 Garn http://diablo3.cz v 08/07/2008 08.32 (Odpověď)
Kvalitní článek, co se vydání týká, viděl bych to začátkem příštího roku nebo tak, letošní rok není nereálný, protože jestli mají hotový engine a jádro hry a vydají to příští rok, tak už budou vydané nové hry s novějšími technologiemi a hru, která ma grafiku rok starou...nemyslím si, že by Blizz byli takový hlupáci, aby 3 roky pracovali na jádru hry a pak až další 2 roky na příběhu...
#2 kryska v 07/07/2008 16.36 (Odpověď)
do prčic, je mi jedno, jak to udělají, ale už si to chci zahrát!!! :o)
#2.1 Bahen v 07/07/2008 20.50 (Odpověď)
me teda neni jedno jak to udelaj... ale zahrat si to chci taky :P
#2.1.1 Kisant v 07/07/2008 21.07 (Odpověď)
Nj tys byl dycinky divnej :P
#3 delosombres v 07/07/2008 20.13 (Odpověď)
Tetrisový inventář nebude. Hurá.
#3.1 Gulde v 07/07/2008 22.03 (Odpověď)
To je právě docela škoda ;)
#3.1.1 delosombres v 08/07/2008 00.51 (Odpověď)
Osobně nevidím jediný rozumný důvod proč tetris.. Veškeré argumenty pro tetris, které jsem zatím viděl, byly hloupé až na kost.
#3.1.1.1 Gulde v 08/07/2008 14.50 (Odpověď)
Já osobně třeba nemám rád, když mi dvoumetrové kladivo v inventáři zabere stejně, jako nějaká dýka. Navíc mi to přijde docela nepřehledné.
#3.1.1.1.1 delosombres v 08/07/2008 20.42 (Odpověď)
Jó, o takových argumentech mluvím, jako poleno. Já nemám rád, že barbar skáče v plátovém brnění 10 metrů do dálky. Je to nerealistické = nerealistický inventář, hehe.
Nepřehledné? Lol. Jo jasně, hromada gemů, run a prstenů v kombinaci kladivem, dýkou a brněním je fakt přehledná.

Nev: Zvlášť když to pak všechno musíš jeden předmět po druhém přendavat a srovnávat, aby ti tam sednul nějaký větší. Promiň, ale tohle mě NUDÍ..

kundihrabka: To, že to k Diablu patří, neznamená, že to nejde udělat lépe. Konzervatismus je nepřítel inovace..
#3.1.1.1.1.1 kundihrabka v 08/07/2008 20.48 (Odpověď)
jde to udelat lepe, jako treba ve WoW, zejo :D
#3.1.1.1.1.1.1 delosombres v 09/07/2008 21.57 (Odpověď)
Pokud to funguje lépe, tak nemám problém. Jestli je to z WoW nebo z Pacmana mě moc nezajímá. Navíc když už se inspiruješ, tak je lepší (z morálního hlediska) vlastní hrou než vykrádat nápady někoho jiného. Stejně jako si bral WoW věci z Diabla, tak si teď bere Diablo 3 něco z WoW. Důležité je, že kvalita hry jde nahoru.
#3.1.1.2 Nev v 08/07/2008 15.04 (Odpověď)
Mohl bys treba pridat nejaky rozumny argument, proc ne tetris?
#3.1.1.3 kundihrabka v 08/07/2008 16.22 (Odpověď)
On ten tetris je prave takova klasika, ktera k Diablu mimo jine taky patri.
#4 Nagaloni v 07/07/2008 22.28 (Odpověď)
mě ty změny nevadí
inventář ať si klidně je jako ve wowku (jeden item = jeden flek), ten action bar je krok vpřed - v každé současné hře to tak je a musím říct že je to dobré - myslím že se tím i rychlej sesílaj kouzla
jediné co nechci je aby to začalo připomínat dungeon siege nebo aby to šlo do wow - diablo je to co chcu hrat a ne nic z toho :D
#5 delosombres v 08/07/2008 00.48 (Odpověď)
Fakt mě baví ty bláboly o WoW. WoW je úplně jiná hra. Ale jasně, na jednom obrázku vypadá postava jak z WoWu a tím pádem to bude WoW 2. LOL. To pak můžu říct, že je Cain podobnej na dědu mráze a bojím se, aby z toho nebyl simulátor nošení dárků...
#5.1 Saesa v 08/07/2008 02.10 (Odpověď)
Hele, nechme uz tech sahodlouhych diskusi a zeptejme se narovinu: hrals vubec nekdy nejakou hru od Blizzardu? :P
#5.1.1 delosombres v 08/07/2008 20.45 (Odpověď)
Hehe, bavíš mě. Nevím jak to souvisí s mým postem..
#5.2 Nev v 08/07/2008 02.46 (Odpověď)
Tohle rikam trochu nerad, ale pokud tady nekolik lidi (a sebe se do toho neodvazim pocitat), ktere lze bez obav nazvat jako pan Nekdo v diablu, rekne, ze se trochu boji, aby to nebylo wowkoidni, tak to ma trochu vetsi vahu, nez tvuj vykrik. Ono totiz par lidi oznacenych jako pan Nekdo v diablu bylo i panem Nekdo ve wow.
#5.2.1 delosombres v 08/07/2008 20.48 (Odpověď)
Trochu větší váhu pro koho? Pro tebe? Tvůj problém. Pro mě mají zase výkřiky těchto lidí váhu ubrečeného děcka... Opírat se o "Pana někdo v Diablu" je opravdu úsměvné..
#5.2.1.1 Nev v 08/07/2008 23.18 (Odpověď)
Ono je jaksi neco jineho, kdyz tu svuj nazor vyjadruje nekdo, kdo te hre dobre rozumi a nekdo, kdo to dohral na normal.
#5.2.1.1.1 delosombres v 09/07/2008 01.08 (Odpověď)
Nevidím žádnou souvislost mezi hraním Diabla a ubrečenými komentáři typu "bude z zoho WoW". Obhajovat to takovým způsobem je opravdu tragické.
Diablo hraju od dob prvního dílu, takže si budeš muset najít nějakou jinou hloupost..
#5.2.1.1.1.1 Saesa v 09/07/2008 01.29 (Odpověď)
Nono, já si nevšiml, že bys diablo někdy hrál. Singleplayer se nepočítá. Radši to nech být. Nev byl velkomyslny a dal ti sanci!
#5.2.1.1.1.1.1 Bahen v 09/07/2008 12.48 (Odpověď)
lol, panove elitari :)))
#5.2.1.1.1.1.1.1 delosombres v 09/07/2008 21.58 (Odpověď)
Spíš jak malé děti..
#5.3 Slanec v 08/07/2008 08.01 (Odpověď)
Navíc ... z čeho vychází všechny zásadnější skilly ve WoWku (alespoń v tom původním?), nebo dokonce už i ve Warcraftu 3? Kdo ve W3 našel taky Burizu, ví, o čem mluvím. Takže kopírujem sami od sebe, a to už není tak hrozné, ne?
#6 Thor v 08/07/2008 11.42 (Odpověď)
stejnak vás šecky podrtím ať to bude vypadat jak chce k np?:-)
#7 kundihrabka v 08/07/2008 11.44 (Odpověď)
Nekdo tu uz driv nadaval ohledne tech dropu, ze kazda postava uvidi svoje. Me to prijde jako prinos, protoze aspon lidi muzou delat Meph runy spolu a zazijou nejakou srandu, kdyz potkaji rodinku kostenych skrcku s nejakym nechutnym bossem s dobryma vlastnostma, nebo neco podobneho.
Jsem zvedavy v tomto pripade na generovani dropu, jestli to bude podle toho kdo ho zabil a kolik %mel mf, nebo se to bude urcovat vzhledem k postave pro kterou se drop generuje i kdyz toho moba nezabila.
#7.1 delosombres v 08/07/2008 20.52 (Odpověď)
kundi: Mě spíš zajímá, jak bude řešeno, když jeden hráč o ty své itemy nebude mít zájem ale druhý ano..
#7.1.1 kundihrabka v 09/07/2008 08.58 (Odpověď)
Normalne trade by mel jit.
#7.1.1.1 delosombres v 09/07/2008 22.01 (Odpověď)
Takže ti to parťák bude muset sbírat a pak ti to dát, docela opruz. I když ono je možné, že ty jeho věci ani neuvidíš. No, uvidíme jak to vymyslí..
#8 Saesa v 08/07/2008 12.06 (Odpověď)
V jednom rozhovoru jsem cetl, ze generovani dropu patri k oblasti, na ktere si zvlast zakladaji a na niz budou pracovat az do vydani hry.
Kazdopadne chteji hodne random a variable dropy, jak jsem pochopil, tak uvidime, jestli se dockame vubec nejakeho MF% :)
#8.1 SuE v 08/07/2008 12.14 (Odpověď)
MF zahubit ! :-)
#8.1.1 Sekel v 08/07/2008 13.08 (Odpověď)
Všechny mé ruce jsou pro SuE :-)
Ale zase .... Pro spoustu Diablo pařanů hraje "treasure finding" velmi důležitou úlohu a MF skvělý prostředek jak naplno rozjet své gamblerské sklony. Já být velmi skeptický.
Na druhou stranu bylo za časů druhého věku Betatestu Mythosu na oficiálním fóru hlasování, (jako vždy spojeno s ukázkovým flame) jestli MF zachovat nebo ne, a "naši" si vedli překvapivě dobře. Celkové rozdělení (poslední co jsem videl) bylo asi 36% pro zachování MF, 31% proti MF a třetině lidí to bylo jedno.
#8.1.1.1 Gulde v 08/07/2008 14.52 (Odpověď)
MF je docela zábava, člověk má pak hned větší radost z vypadávání věcí;-).
#9 kundihrabka v 08/07/2008 12.19 (Odpověď)
Jeste dodatecek :)
Doufam, ze obtiznost mobu tam bude podstatne vetsi nez tomu bylo v predchozich dilech.
Abych lepe nastinil co myslim, tak mam nejakou obtiznost pri zabijeni samana a jeho skupinky fallenu a nejakou obtiznost zabijeni treba ancientu.
Kolik vzniklo kdy na foru topicu s dotazem jak zabit ty falleny a kolik s dotazem jak zabit ancienty, zejo :)
Coz je presne to co bych si pral, ze nejslabsi mobove ve hre by bylo neco na urovni tech ancientu co se tyce "slozitosti" boje.
Jeste to celkem uslo pro nektere classy, no nektere spis melee only u diabla, kde davali knighti cursy (jojo, pak to Blizzard poprehazoval, ze uz snad ti mobove ani tematicky nezapadali do urciteho prostredi podle actu), kdy si museli davat bacha, aby se nesundali, kdyz naskocil IM
Vzhledem k tomu, ze chteji trosku vylepsit i lore, tak by si to pak aspon trosku clovek priblizil treba ke kniham. Namatkou me napada tusim Kralovstvi stinu, jak tam byla ta pasaz s tema zombikama v tom meste. Tam to bylo tak popsane, ze vypadalo, ze hrdina ma trable, protoze ho priserky obklicuji, ale hrac diabla si urcite hned predstavil jak treba ten barbar nahodi ww a projede skrz ty moby z obklicen ven, nebo to rozfearuje pres howl apod.
Snad tam pridaji mobum vlastnosti, ktere budou na cc hrace.
#9.1 Sekel v 08/07/2008 13.53 (Odpověď)
Kez by kundi.
Ale podle mě se to odvijí hodně i od příběhu. V D1 byl temný dungeon, ve kterém hnízdilo neznámé zlo. Rozsah hry i obtížnost + síla monster tomu byly přizpůsobeny. Styl hry (minimálně během prvních několika her) byl víceméně 1 vs. 1.
D2 už byla o záchraně celého světa. O zabití (vyhnání) vyšší trojice démonů, což je mimo jiné úkol, který nebyly schopny zvládnout síly Nebe za X tisíciletí Velkého Konfliktu. Když slevím, tak za X století Hříšné Války.
Model z D1 už je zde nepoužitelný. Hrdina je Barbar Conan a Rambo dohromady. Musí se probít tunama nepřátel, které prostě nemůže takticky mlátit po jednom. PUFF Postavy dostaly silné skilly, mohlo na ně útočit ujeté množství melee potvor najednou a celý mechanismus boje byl tam kde je. A podle D3 traileru tam i bude. Dokud bude postava jako stand alone hero zachraňovat celý svět (+přilehlé galaxie), projíždět spousty lokací a "čelit nepředstavitně početným hrozbám", tak se nedají čekat velké změny.
BTW: Warran mi včera napsal:
"....A má to snad být pokračování. Hmm, to už bych raději viděl něco z minulosti, třeba honbu za Prime Evils během Dark Exile nebo něco ze Sin War."
Strašně mě to zaujalo. Udělat z Diabla epizodní záležitost, zabírájící pouze určitý čas a prostor z Hříšné války, by bylo minimálně zajímavé. Zahrát si třeba za Tal Rashu lovícího Baala... otázkou je, jestli by to bylo pořád ještě Diablo :-)
#9.2 Bahen v 08/07/2008 14.06 (Odpověď)
tohle si myslim, ze by mohlo resit tech vic obtiznosti co planujou
#10 Kasos v 08/07/2008 13.58 (Odpověď)
No moc krasne tu povidate, moc pekny clanek SuE, ale obvam se, ze tohle vlastne nikoho poradne nezajima, jen se vseichni boji zeptat, takze je to na me.

>>

Pod jakou domenou pojede tvuj Diablo3 suewebik? :D Rad bych se zaregistroval a klikal jen "prispevky od posledni navstevy". :)
#10.1 SuE v 08/07/2008 14.07 (Odpověď)
muhehe :-)
to jako už forum?
asi bude na diablo-3.suewebik.net nebo diablo3.suewebik.net (to tam přesměruju)
zatím je tam jen ta galerie (viz článek níže)

ale nějaké temné kecací smf forum .. proč ne? jen abys tam nebyl sám :-))
#10.1.1 Kasos v 08/07/2008 14.34 (Odpověď)
Sam tam urcite nebudu, az/pokud vytvoris forum, tak uvidis :)
#10.1.1.1 kundihrabka v 08/07/2008 14.57 (Odpověď)
Budes tam Ty a Tvoje draha polovicka, ktera tam bude chodit na kontrolu tve cinnosti :D
#11 kundihrabka v 08/07/2008 16.28 (Odpověď)
Goldy se sbiraji samy je fajn, ale doufam, ze bude mozne je vyhazovat z invu pekne na zem na hromadky. Daji se s tim totiz kreslit zajimave obrazce.
#12 Cilek v 08/07/2008 17.59 (Odpověď)
hele mysto toho plkani co tady vedete nechcete mi nekdo rict kdy asi diablo 3 vyjde ???
#12.1 SuE v 08/07/2008 19.11 (Odpověď)
ale vždyť je to napsané snad v každém anglickém článku :-)
"when it is done" (až to bude hotové)

Přidat komentář


Text uzavřený mezi hvězdičky se zobrazí tučně (*word*), podtržení se dělá takto: _word_.
E-Mail addresses will not be displayed and will only be used for E-Mail notifications
 
 

Dál už to nevede, ale můžete se vrátit nahoru nebo proslídit archiv blogu nebo nakouknout do ďábelského fora nebo na odkazy. Kontakt: sue@centrum.cz TOPlist