Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Diablo3 - bashiokonoviny a odkaz na judgehype

Čtvrtek, 11. srpen 2011   Diablo3

Zkušenosti v partě– pokud jste spolu blízko, dostáváte stejně zkušeností, když se vzdálíte moc od party, nedostanete je. Nebude "rested experience".
Budou shrine, celá parta je dostane, pokud bude v dosahu

Zlato padá pro každého v partě zvlášť, stejně jako věci. Gold find ovlivní pouze množství vašeho zlata, ne ostatních v partě. Abyste něco dostali, musíte být poblíž při zabití potvory.

Hodnota armoru má na každou třídu postav stejný vliv ale třeba barbar může mít pasivní skill, který zvýší hodnotu armoru o 100%.

Diablo cinematic bude plné informací. Intro je video podoba Cainova deníku, takže bude vypadat jako náčrtek. Budete ji moci přeskočit a vrátit se tomu později ale poprvé byste to sledovat měli. Pak je ještě 10 intro pro každou postavu a pohlaví, ale další filmové sekvence už jsou detailní, filmové realistické animace na jaké jsou hráči z diablo her zvyklí. A bude jich hodně.

PvP - Nákup super věcí za peníze vám nezajistí, že budete pořád vítězit v PvP, protože ten nový matchmaking systém vás bude stavět proti podobně vybaveným a zkušeným hráčům.

Town portál umožní jen návrat do města, zpátky musíte přes waypoint, a ačkoli je jich ve hře hodně, docela se projdete, než se od WP dostanete nazpět třeba k bossovi. Do města nemusíte kvůli prodávání (na to máte Cauldron of Jordan) ale třeba kvůli tomu, abyste se připravili na boj s bossem – nakoupit health potions, než byste riskovali „multiple durability losses“ – že by se při smrti poškozovaly věci? .

Detailní zpráva na Judgehype, na stranách 5-9 jsou seznamy pasivních a aktivních skillů pro všechny postavy. Názvy skillů jsou naštěstí anglicky , zbytek ... google překladač :-)

Diablo 3 - přehled tisku

Pondělí, 8. srpen 2011   Diablo3

Kotaku.com tvrdí, že Blizzardi jsou překvapení tím, že hráčům vadí , že musí být pořád online, že prý hra byla vždycky jako klient-server (no já mám pocit, že na začátku single player nevylučovali).

eurogamer
MaxSchaefer si myslí, že D3 politika „vždycky online“ není ani tak kvůli DRM nebo klient-server ale kvůli zabezpečení Aukcí, když se tam budou točit prachy. Pochvaluje si to, že jim to dává konkurenční výhodu s Torchlight 2, který bude single player, modifikovatelný a bez DRM.

gamasutra
Úvaha o tom, že lidi si kupují věci do hry za reálné preníze proto, že se cítí provinile, že do hry investují moc času – takže než by grindili a hledali věc spoustu hodin, radši si ji koupí, a mají pocit, že té hře tak nepropadli.

arstechnica
Diablo příběh bude do hry zabudován nenásilně, tak, abyste nemuseli číst nějaký text, pomocí dialogů a vyprávění během hry. Začíná to tak, že na hornické městečko Tristam dopadne meteorit a město je zaplaveno nemrtvými potvorami a vy přicházíte na pomoc.

gameplanet
Trochu starší článek o aukcích. Zajímavé je snad jen to, že aukce budou v různých měnách odděleně. Takže pokud jsou různé měny v regionu (bude to podle regionálních serverů), technicky můžete něco koupit v jedné měně a prodat to (dráž) v jiné. Hm, spekulanti, to je přesně to, co tahle hra k rozkvětu potřebuje ...
Wilson tvrdí, že diablo bylo vždy hlavně o trade. Huh? Asi jsem hrála jinou hru, chjo.
Že hra bude jen online, se rozhodli v průběhu vývoje, a ne jen kvůli DRm. Jako příklad uvádí nějakého ... ehm ... zákazníka, který se rozhodne hrát postavu v single playeru, a pak ji chce převést na battle.net a diví se, že to nejde a stěžuje si. Tak pro takové typy se ta hra dělá?

ausgamers
Julian Love (lead technical artist) v rozhovoru o vývoji hry. Nejvíc se změnil witch doctor. Barbara dělali pořád jen čím dál většího, jako nezastavitelnou fyzickou sílu. U witch doctora se odvázali s medvědíma zombiema, vystřelováním hadů, žabama atd

gameplanet
Wyatt Cheng v rozhovoru. Podle něho je diablo o tom, že se cítíte silní, jako hrdinové a všechno kolem sebe kosíte. Ale potřebujete i výzvu, aby to bylo zajímavé. A to jsou koncoví bossové v příběhu, unikáti, i tlupy šampionů, které mají šéfa, nebo rare potvory, které mají speciální útoky, nebo rare s poskokama, jako to bylo v D2.
Aby lidi nebyli zavaleni možnostmi, předělávali skilly mockrát a teď je to tak, že se odemykají postupně, takže si hráč postupně zvyká. Předtím to bylo hrozné, když se na levlu odemkly 4 nové skilly a on se musel zastavit a číst všechny ty popisy! (chudinka, ještě že my teď budeme veškerého myšlení ušetřeni
I při craftování je určitá náhodnost v tom, jakou hodnotu příslušné vlastnosti dostanete. Tak např z receptu víte, že dostanete pásek, že bude mít dvě vlastnosti, že jedna bude nějaké množství +attack, ale nevíte, jaká bude ta druhá vlastnost – ta bude náhodná. Takže když nacraftujete 4 opasky stejným receptem, každý bude jiný. A v endgame můžete craftováním získat nejlepší věci ve hře.
Hráči v endgame budou vždycky farmit a hledat cestu nejmenšího odporu, je potřeba to udělat tak, aby to pořád bylo zajímavé.
Beta je na testování technických problémů, ne designu a balancování hry. V následujících měsících budou hledat příliš silné ale také příliš slabé skilly a efekty a vyvažovat je.

Diablo 3 - Bashiok obhajuje zrušení skill bodů

Úterý, 2. srpen 2011   Diablo3

Proč jsme se zbavili skill bodů? buildy
V d3 chceme zvýšit rozmanitost boje (combat depth ...jak to jinak přeložit fakt netuším). To znamená i mít skilly užitečné v různých situacích. V d2 hráči používali jeden skill na všechno – Blessed hammer, Frozen orb, bone spirit např. Investovali tam 20 bodů a jeli. Jiný skill použili jen když potvora byla imunní.

Pro rozmanitost boje musí mít skilly rozdílné role.
Tady je jednoduchý příklad.
- Magic Missile dělá škodu 15 proti 1 nepříteli
- Arcane Orb dělá plošnou škodu 10 na každého
Těmito dvěma skilly začínáme rozmanitost boje. Použijte Magic missile proti jednotlivci, Arcane orb proti tlupě. Ale také použijete Missile proti velkému bossovi v tlupě a chcete aby bylo rychlo po něm. I tady by to šlo udělat pomocí více missiles nebo více orbů ale nebylo by to tak efektivní jako když se to dělá správně.

Při investování bodů se vaše skilly zlepšují. Problém je, že to ničí rozmanitost boje. Jestliže po nacpání bodů do Missile dělá 70 škodu proti jednotlivci, pak je Missile lepší i na boj proti tlupám než Arcane orb. Když ale nacpu body do arcane orb, a ta dělá 45, pak se dá použít i na jednotlivce. A tak, spíš než použít ten vhodný skill, použiju skill, do kterého jsem nacpal body.

Proč jsme snížili počet dostupných skillů z 7 na 6?
D3 dává důraz na kustomizaci buildu. Myslíme, že 6 skillů udělá rozmanitější buildy než 7. Proč? V jakékoli dané situci, největší počet kombinací existuje, když počet voleb, které můžete učinit, je okolo poloviny počtu možností, které máte. (školní příklad si laskavě prostuduje v odkazu)

Proč máme ale 12 možností výběru, když skillů je přes 20?
Teorie je jedna věc ale v praxi hráči mají tendenci (a také by měli) vybírat skilly pro různé účely, aby byly efektivní. Proti jednomu cíli, plošné, samozaměřovací, debuff, obranné, buff, únik, kontrola davu, 2 minutové uber skilly, služebníci, atd. Hráč obecně vybere nejvýše 2, častěji jeden skill pro danou úlohu. Např wizard má ice armor, storm armor a energy armor ale nemyslím, že si někdo vybere všechny 3, většina hráčů si vybere jeden (a ten se může dramaticky změnit pomocí run). Když se podíváme na jakoukoli třídu postav, dostanete se někde mezi 8-12 různých typů skillů.
Je důležité si uvědomit, že tu nejde jen o to, že vy a váš přítel máte wizardy s trochu odlišnými skilly, mluvíme o tom, že ty skilly jsou významně odlišné.
Naším cílem není jen maximalizovat počet buildů (to bychom měli povolit více než 3 pasivní skilly), chceme, aby systém byl snadno pochopitelný, a aby pasivní skilly měly skutečně význam.

Kolik kombinací skillů je teď ve hře?
6 aktivních skillů, kombinace run, 3 pasivní skilly a máme zhruba 2,285,814,795,264 kombinací buildů.

Co po levlu 30? Všechny skilly jsou dostupné, co teda získám kromě nějakých úrovní?deadzone?
Budete zvedat úrovně svým artisanům, učite je dělat nové věci, hledat kvalitnější runy, gemy, kombinovat je, hledat věci v NM nebo Hell, které v normal nejsou, a používat všechny dostupné vylepšení své moci. Vylepšit buildy, najít dobrý mix skillů, vybrat správné pasivní skilly, zvolit správnou výbavu.

------

Aukce - ve hře bude doba pro přihazování a bude automatické přihazování – stanovíte limit a systém bude za vás přihazovat.

Diablo 3 - Hromada nových informací o hře a beta testu

Pondělí, 1. srpen 2011   Diablo3

Tak jsem se vzbudila právě včas a dík za upozornění klokkan na info z tiskovky. Celé je to na diablofans a je toho fakt hromada, z níž jsem udělala velmi stručný výcuc, doufám, že mi nic podstatného neuniklo, a pokud uniklo, že mě na to upozorníte vy, kdo jste to tam celé poctivě přečetli ...
Zdroj: Tiskové konference na diablofans. Určitě tam nakoukněte aspoň na obrázky :-)
Update: doplněny informace podle diablo.incgamers

  • Beta bude jen část prvního aktu po zabití Leorica. Cílem bety je otestovat servery a sítě, bude prováděna postupně na jednotlivých realmech, začne se v US. Přihlásit se můžete, když uděláte účet na battle.net a případně můžete být vybráni. V betě se dá hrát za všechny postavy ale jen ten kousek.
  • Ve hře bude auction house
    - věci se budou prodávat za gold i reálné peníze.
    - Za prodávání věcí bude poplatek (za umístění v AH i poplatek z prodeje) ale pár věcí za týden můžete prodat zadarmo.
    - Bude omezeno levlem postavy, co si můžete koupit.
    - Věci koupené v aukci budou platné jen pro daný server/region.
    - Hardcore nebude mít aukci za peníze -jen za gold a odděleně – pouze pro HC.
    - Blizzardi nebudou regulovat ceny a nebudou prodávat věci. Bude to pouze mezi hráči.
    - Věci do AH a z AH se budou předávat přes shared stash, kterou má každý account pro všechny své postavy společnou. Věci do aukce můžete dát kdekoli ze hry, bude určena doba platnosti.
    - Když se prodává za peníze, můžete si nějaké dát do svého accountu na battle.net a za prodané věci si je tam taky nechat převést, nebo je převedete na svůj účet přes třetí stranu (s níž teď jednají Blizz) a Blizz si z toho vezmou výpalné..
    - AH bude mít systém vyhledávání i podle vlastností věcí.
    - Bude bidding (přihazování) na věci.
    - Obchodování bude anonymní.
  • Skilly (dovednosti) jsou zas předělané, je respec (kdykoli), můžete mít až 6 aktivních skillů, které si vyberete a tři pasivní (traits byly zrušeny). Tiery pro aktivní skilly jsou 3, 6, 12, 18, a 24, pro pasivní 10, 20, a 30. Skilly nemají skill body, škálují se s levlem postavy a dají se měnit pomocí run, škoda u některých závisí na škodě zbraně. Každá třída má asi 20 skillů +15 pasivních
  • Parta je omezená na 4 hráče.
  • PvP zatím max 3 vs 3. PvP není exaktně vybalancované, spíš pro zábavu než pro e-sport. Změnili systém, není to už last man standing ale po zabití se po pár vteřinách vrátite do hry a hraje se na počet zabití. V PvP budou achievments. Timer je asi 10 minut. Nebude žádné balancování pro PvP, které by mohlo ovlivnit PvE. V PvP je matching systém, který dává proti sobě hráče se zhruba stejnou výbavou a úrovní. Nedá se nakoupit super výbava a hrát proti sockám. Nebude replay (zatím). Ve hře je interní vyhodnocování PvP (pro matching systém), veřejné zatím není, možná bude počet vítězství.
  • Nekteré třídy jako demon hunter mají rozdělené resource. Měli byste používat oba, aby build byl optimální, ale nemusíte. Třeba přijdete na to, jak vylepšit ten jeden. Nebude to optimální ale bude to hratelné. Diablo není o optimálních buildech ale o životaschopných a zajímavých.
  • Možná bude změna v systému run – budou padat bez vlastností a až je dáte do skillu dostanou vlastnost, která ten skill vylepší a když ji vyndáte, už ji nezměníte. To by mělo přispět k tomu, aby lidi více zvažovali, kdy a jestli změnit skilly. Nižší runy dělají to samé co vyšší runy ale s menším efektem
  • Talisman a charmy nejsou ve hře. Zatím. Možná budou v expansion.
  • Vypadá to, že nebude single player (musíte být připojeni,abyste mohli hrát diablo 3)
  • Bude velká sdílená truhla
  • Mody a boti jsou zakázáni
  • Bude digitální download i retail.
  • Cauldron of Jordan umožní prodávat věci přímo z bitvy.
  • Nephalem Cube rozebírá materiály
  • Stone of recall je neubývající zásoba town portálů
  • Velká truhla s dokupovatelným místem za gold (5 stran)
  • Willpower byl odstraněn

Nejen já, i diablo má asi prázdniny

Pondělí, 1. srpen 2011   Diablo3

než vypukne ten slibovaný beta test :-)

Jestli vám taky prší a čekáte na teplo z pekla, zkuste Hellgate ... eh, co to kecám, už mi z těch démonů hrabe, ti jsou přece v Londýně, Diablo přichází odjinud :-)
Na ofic foru Bashiok utrousil pár mouder, tak se na ně pojďme podívat:

Diablo 3 bude "casual game", to znamená, že můžete na půl hoďky přijít, pozabíjet pár démonů a udělat nejaký pokrok a něco z toho mít. Nemusíte sedět v jednom kuse 6 hodin, abyste se někam probojovali. Samozřejmě budete pozadu za lidmi, kteří to v kuse hrají ale i po kouskách můžete postupovat vpřed. D3 bude také přístupnější v tom, že bude snadno naučitelné.

V demu byly postavy skoro nesmrtelné, protože jsme nechtěli plýtvat ten drahocenný čas, kteří hráči měli (15 min), nějakým umíráním a oživováním. Dokud nevyjde hra, nebudete mít o obtížnosti hry představu (ani z bety se to nepozná).

Snažili se, aby lidem zůstala při přidělování skillů a budování postavy určitá volnost, aby to nebylo omezeno tak, že se nedá udělat chyba (nebude to ani jako ve WoW nebo Cataclysm). Bude respec.

Jau, jau, to mě bolí tlapky z toho všeho střílení, kouzlení a sekání v Londýně. Dokonce jsem si založila guardianku a zcela důvěrně vám sděluju, že s kudlou su loser :-)

Diablo 3 - Bashiok o prodlevách u dovedností

Úterý, 12. červenec 2011   Diablo3

Stručný výtah/překlad z fora

U dovedností (skill) platí, že na vyšší úrovni jsou buď progresivně delší prodlevy, náklady na zdroje, anebo oboje, a to indikuje sílu a účinek té dovednosti

D2 mělo jednu mechaniku pro zdroje (mana) a i ty nejlepší koncové dovednosti v D2 jsou jen nízké až střední úrovně v D3. Ty velké „na-vrcholu-stromu“ dovednosti jsou komplexnější a obvykle by nedávaly smysl jako spamovatelné (rychle se opakující) nebo by musely být staženy ze hry, pokud by se ukázalo, že spamovatelné jsou. A máme rozdílné zdroje, takže nemůžeme jen tak hodit do hry jedno řešení, jako to mohlo udělat D2 s lahvičkami many.

Např. Call of the Ancients doslova přivolá 4 barbarské předky, aby bojovali po vašem boku. Jak by tohle fungovalo, kdyby to bylo spamovatelné? Měli bychom to udělat tak, že by to stálo 100% vašich zdrojů, abychom zabránili tomu, že to budete rychle opakovat, a nechat vás na suchu, abyste si pomocí cleave nasekali dost fury, abyste vůbec mohli vyvolat něco dalšího? To nezní jako něco, co bych chtěl.

Podstatné je, že prodlevy umožní, aby dovednosti byly komplexní a mocné, ale rozumným způsobem je omezí, a zachová se vyváženost, i když vlastnosti postavy (stats) se zvýší. A chceme zajistit, aby se používaly jen tam, kde je to vhodné.

Ještě k otázce na snížení 8 sekundové prodlevy u teleportu pomocí vysokých run ( snížení o x sekund) podotkl, že by runa také mohla fungovat tak, že zabrání „zapnutí“ prodlevy na nějaký čas

Diablo 3 - zas jen drobečky

Pondělí, 11. červenec 2011   Diablo3
  • Bashiok potvrdil, že poslední akt D3 bude kratší než ostatní, aby hráč měl pocit, že hra "akceleruje".
  • Asi se plánuje (velmi vágně) něco podobného pro D3 jako arreat summit
  • Skilly na vyšších úrovních (tierech) mají velkou prodlevu mezi použitím. Dá se sice zkrátit ale ne o moc, je to proto, abyste používali i jiné skilly mezi tím.
  • Nebude automatické sbírání věcí, musíte se rozhodnout sami, co vezmete
  • Nebude možnost nastavit, že nechcete vidět věci nízké kvality - není důvod, když můžete všechno hned rozmontovat.
  • Po vypadnutí věci se bude 10 sekund zobrazovat její jméno, pak po stisknutí alt znova nebo můžete stisknoutalt a najet myškou (klasika z d2). Můžete si alt přemapovat na jinou klávesu.
  • Brzo bude oznámeno, jaký bude způsob trade.
  • Na gamescon bude hratelné demo ale bude to demo z blizzconu z roku 2010.

Některé gameziny píšou, že Blizzard by měl 1. srpna oznámit něco o beta testu

Podrobněji je všechno na diablo3.cz, tentokrát jsem trochu zaspala ... :-)

Ono to s tím spaním není tak úplně pravda, vlastně jsem spala dost málo, protože v tom horku neusnu, a tak jsem pořád pařila Hellgate:Global, a když jsem nepařila, dělala jsem blbosti jako třeba tiskovou zprávu a leták (ehm). Zkoušela jsem použít klasický newspeak ale pořád moc vybočuju do běžné řeči. Chce to trénink v politice, asi.

Diablo webík

Sekce blogu

Komentáře

parajumpers k Pozdrav ze záhrobí :)
Po, 14.10.2013 06:24
Pozdrav ze záhrobí :) - Chaos sanctuary


Wellensteyn Outlet k Pozdrav ze záhrobí :)
Pá, 27.09.2013 19:13
Deshalb vereinen diese Wellensteyn Jacke n auch viele praktische Details in [...]


Hermes Outlet k Pozdrav ze záhrobí :)
Ne, 01.09.2013 21:28
Nice job, I really like how your site lo oks.\nBuy Cheap Hermes Handbags Ou [...]


Rantalion k Pozdrav ze záhrobí :)
Út, 27.08.2013 09:39
Zdravím SuE. Čirou náhodou jsem se vráti l na Tvé stránky a vzpomenul, koli [...]


MartinXC k Pozdrav ze záhrobí :)
Ne, 25.08.2013 13:49
Zdravím SuE, po letech okénko nostalgie. S Diablem 2 jsem skončil před let [...]


melcz k Pozdrav ze záhrobí :)
Čt, 08.08.2013 23:41
dobra zprava, rad si prectu nove prispev ky :) A D3 je pro me takova oddych [...]


anonym k Pozdrav ze záhrobí :)
St, 17.07.2013 14:54
Zdravím SuE. Jsem rád že ještě žiješ:). Jinak všem diablistům co jsou zár [...]