Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Diablo 3 - Bashiok obhajuje zrušení skill bodů

Úterý, 2. srpen 2011   Diablo3

Proč jsme se zbavili skill bodů? buildy
V d3 chceme zvýšit rozmanitost boje (combat depth ...jak to jinak přeložit fakt netuším). To znamená i mít skilly užitečné v různých situacích. V d2 hráči používali jeden skill na všechno – Blessed hammer, Frozen orb, bone spirit např. Investovali tam 20 bodů a jeli. Jiný skill použili jen když potvora byla imunní.

Pro rozmanitost boje musí mít skilly rozdílné role.
Tady je jednoduchý příklad.
- Magic Missile dělá škodu 15 proti 1 nepříteli
- Arcane Orb dělá plošnou škodu 10 na každého
Těmito dvěma skilly začínáme rozmanitost boje. Použijte Magic missile proti jednotlivci, Arcane orb proti tlupě. Ale také použijete Missile proti velkému bossovi v tlupě a chcete aby bylo rychlo po něm. I tady by to šlo udělat pomocí více missiles nebo více orbů ale nebylo by to tak efektivní jako když se to dělá správně.

Při investování bodů se vaše skilly zlepšují. Problém je, že to ničí rozmanitost boje. Jestliže po nacpání bodů do Missile dělá 70 škodu proti jednotlivci, pak je Missile lepší i na boj proti tlupám než Arcane orb. Když ale nacpu body do arcane orb, a ta dělá 45, pak se dá použít i na jednotlivce. A tak, spíš než použít ten vhodný skill, použiju skill, do kterého jsem nacpal body.

Proč jsme snížili počet dostupných skillů z 7 na 6?
D3 dává důraz na kustomizaci buildu. Myslíme, že 6 skillů udělá rozmanitější buildy než 7. Proč? V jakékoli dané situci, největší počet kombinací existuje, když počet voleb, které můžete učinit, je okolo poloviny počtu možností, které máte. (školní příklad si laskavě prostuduje v odkazu)

Proč máme ale 12 možností výběru, když skillů je přes 20?
Teorie je jedna věc ale v praxi hráči mají tendenci (a také by měli) vybírat skilly pro různé účely, aby byly efektivní. Proti jednomu cíli, plošné, samozaměřovací, debuff, obranné, buff, únik, kontrola davu, 2 minutové uber skilly, služebníci, atd. Hráč obecně vybere nejvýše 2, častěji jeden skill pro danou úlohu. Např wizard má ice armor, storm armor a energy armor ale nemyslím, že si někdo vybere všechny 3, většina hráčů si vybere jeden (a ten se může dramaticky změnit pomocí run). Když se podíváme na jakoukoli třídu postav, dostanete se někde mezi 8-12 různých typů skillů.
Je důležité si uvědomit, že tu nejde jen o to, že vy a váš přítel máte wizardy s trochu odlišnými skilly, mluvíme o tom, že ty skilly jsou významně odlišné.
Naším cílem není jen maximalizovat počet buildů (to bychom měli povolit více než 3 pasivní skilly), chceme, aby systém byl snadno pochopitelný, a aby pasivní skilly měly skutečně význam.

Kolik kombinací skillů je teď ve hře?
6 aktivních skillů, kombinace run, 3 pasivní skilly a máme zhruba 2,285,814,795,264 kombinací buildů.

Co po levlu 30? Všechny skilly jsou dostupné, co teda získám kromě nějakých úrovní?deadzone?
Budete zvedat úrovně svým artisanům, učite je dělat nové věci, hledat kvalitnější runy, gemy, kombinovat je, hledat věci v NM nebo Hell, které v normal nejsou, a používat všechny dostupné vylepšení své moci. Vylepšit buildy, najít dobrý mix skillů, vybrat správné pasivní skilly, zvolit správnou výbavu.

------

Aukce - ve hře bude doba pro přihazování a bude automatické přihazování – stanovíte limit a systém bude za vás přihazovat.

22 Komentářů

Zobrazit komentáře jako (Lineární | Vláknové)

#1 blazen v 02/08/2011 17.26 (Odpověď)
nechci dělat ukvapené závěry, ale pokud se celý systém vývoje postavy skládá z výběru 6 +3 skillů, které jdou navíc kdykoliv změnit, tak to tedy potěš koště
#2 Daemonius v 02/08/2011 17.41 (Odpověď)
Už sem dlouho neprovozoval svůj oblíbený doomsaying. :) Ještě někdo si myslí, že se Blizzard snaží vyrobit epic fail hru?

http://youtu.be/NSsgs1Q0d3s

8 minut z bety D3 .. nedokoukal sem to celé, prostě na to nemam žaludek.. U Torchlight beru to jaké je, neni to Diablo.. ale u D3? Eh..
#3 fudoshin v 02/08/2011 20.10 (Odpověď)
no ještěže mi to nerve žíly já d3 určitě hrát nebudu. ale ty věčný kecy, kdy na jednu stranu říkají pořád něco jinýho a na druhou stranu se snaží lidi zpracovávat. to mi už přijde, jako by něco uplácali, ale snaží se na to lidi připravovat a bashiok pravidelně lidem vysvětluje, co je pro ně nejlepší a jak to mají hrát a co tím blizzard myslí. tenhle článek to už je vážně perla. vypadá to, že se nebude dát měnit skoro nic. prostě budou více méně daný chary a člověk si nějakej vybere a bude řešit jak to oblíkne. tohle už je snad jenom parodie na rpg, protože podle mě už to je za hranicí, kdy si to na rpg jenom hraje...
#4 Daemonius v 02/08/2011 22.45 (Odpověď)
Tak Diablo nikdy nebylo RPG. Ne ve smyslu třeba Baldurs Gate. Ale ten systém mechanismů hry v případě D2 byl prostě úžasnej.. (a zabugovanej, ale což). Nádherně jednoduše komplikovaná hra.

Tohle vypadá už jen jako jednoduchá hra pro cvičené opičky. A to snad radši tu Hellgate. :)
#5 fudoshin v 03/08/2011 11.02 (Odpověď)
čistá rpg to možná nebyla, ale rpg to je (dia2) :) má to ty základní atributy: levelování, každej level staty a skill bod, které hráč investuje podle svého uvážení a tak si formuje postavu. nezapomeň, že to je stará hra a všichni se po ní opičili, ale snažili se přidat něco svého...
#6 AJey v 03/08/2011 11.16 (Odpověď)
jako by si v d2 tech skillu pouzival vic .....
#7 blazen v 03/08/2011 15.16 (Odpověď)
to by ses divil: třeba moje single trapasska, o nekrovi ani nemluve.. Jasny ze kazdej pouzival 2-3 hlavni skilly jenze ve hre je spousta "one-point-wonder" skillů, který s +skills (btw přepokládám že +skills nebude?) dělaj zázraky a jsou použitelný pro různý situace

ale o to přece nejde. Jde o možnost (a nutnost) volby. uvedu příklad. Moje single MF Metor/FO Sorcka: Maxovat synergie k Meteoru pro vetsi dmg a riskovat problémy nebo rozjet FO na případné Fire immune? Takhle si vyberu skilly -> ty se mi budou maxovat naráz automaticky -> vyskytne se problém s např. immune -> skočím si do města k mystikovi vybrat jinej skill, který se opět nastaví na můj level -> á Boss -> rychle do města pro nějakej skill na bossy -> atd -> paráda

jisté výhody tam však vidím - děti nebudou frustrované z toho, že si špatně rozdělily body..
#8 Iceman v 03/08/2011 15.57 (Odpověď)
V diablo 3 stale verim i kdyz se mi novinky taky moc nezamlouvaj :)
#9 vagabund v 03/08/2011 20.55 (Odpověď)
Mě zarazila informace že nebude singl. Asi se bude za hraní platit. A co nechápu už vůbec je že mluví o betě a přitom za pochodu mění základní mechanizmy hry. Buď blafují a nebo jsou Blizzardi v pr..i.
#10 vagabund v 03/08/2011 21.49 (Odpověď)
Souhlas ..a nebudu to pitvat, ztráta času. Vypadá to že ještě pár resetů v D2 stihnu :))
#11 Psychopat v 04/08/2011 08.19 (Odpověď)
singl je, za hraní se neplatí a princip bety je v otestování serverů. Čtete vůbec ty články?
#12 helljovany v 04/08/2011 09.23 (Odpověď)
To si nám krásně popsal jak funguje systém v D2, ale tady se bavíme o úplně jinym systému D3, o kterym toho skoro nic nevíme..Takže nechápu tvojí srovnávací teorii když to budou dva úplně jiný systémy...
#13 blazen v 04/08/2011 14.23 (Odpověď)
nerad bych se mýlil, ale o libovolnym respecu se myslim nedavno mluvilo
#14 Anonym v 04/08/2011 14.32 (Odpověď)
..a otom ze se uroven skillu bude maxovat automaticky se mluvilo taky. Takze nymyslim ze by ta moje teorie byla zas tak mimo. Nikumu svuj nazor nevnucuju.

Souhlasim ze toho zname malo aby se dalo soudit jak to bude fungovat. Pokud vsak bude mozne kdykoliv zvolene skilly menit v podstate podle sitauce a potreby, tak to asi neprekousnu :)
#15 vagabund v 04/08/2011 21.14 (Odpověď)
Měl jsem na mysli že nepůjde hrát D3 bez připojení na BN a jako hlavní důvod mě napadlo zpoplatnění hry, uvidíme. Každou chvilku čtu někde, jak se pořád něco ve hře mění a připadá mně to divné. Asi bude opravdu nejlepší počkat, co se z toho vlastně vyklube.
#16 vagabund v 04/08/2011 21.32 (Odpověď)
dotaz - nestíhám pravidelně sledovat dění kolem D3 a rád bych věděl, zda někdo od Blizzárdů oficielně vyloučil že hraní D3 na BN nebude zpoplatněné.
#17 Psychopat v 05/08/2011 06.20 (Odpověď)
řekl bych že výdělek ze systému aukce to má právě nahradit, ale to je pouze má domněnka
#18 Kjel v 05/08/2011 09.39 (Odpověď)
hraní D3 přes BN nebude zpoplatněné, bude to fungovat úplně na stejném principu jako SC2, zaplatíte jen hru. Blizz prý uvolnil hraní části SC2 zdarma, tak všem kdo s ním nemají zkušenosti doporučuji stáhnout a vyzkoušet, ať vidíte jak to přesně funguje s tím "online" hraním, lagama v singlu, otravováním od ostatních hráčů, padáním atd. Uvidíte, že to zas takovej problém není ;).
#19 Daemonius v 05/08/2011 18.18 (Odpověď)
To určitě problém není.. naštěstí existujou lidi co umí hru patřičně upravit, aby fungovala jak já chci. :)

Nicméně D3 pro mě asi bude mrtvý možná dřív než vyjde.. uvidim jak se rozjede ten business s prodejem za money. Kdyžtak bych moh hrát systémem chinese gamer. :D Stejně potřebuju nějaký prachy.. :D
#20 vagabund v 06/08/2011 01.49 (Odpověď)
Co čekat od party která zavedla tokeny a zrušila Iron Maiden..., třeba jim křivdím ...
#21 morte v 09/08/2011 10.11 (Odpověď)
Ale prečo zrušili traity nenapíšu, asi by sa im ľudia smiali a hádzali veci.
#22 Anonym v 29/01/2012 22.05 (Odpověď)
Mám a problém to není,to ne.Akorát,že stačí místní kiks sítě a nezahraješ si.Štve mě právě ta nutnost nonstop online i v singlu.

Přidat komentář


Text uzavřený mezi hvězdičky se zobrazí tučně (*word*), podtržení se dělá takto: _word_.
E-Mail addresses will not be displayed and will only be used for E-Mail notifications
 
 

Dál už to nevede, ale můžete se vrátit nahoru nebo proslídit archiv blogu nebo nakouknout do ďábelského fora nebo na odkazy. Kontakt: sue@centrum.cz TOPlist