Home   Diablo3   D2rozcestník   Median 2008   Odkazy   Archiv blogu 

Chaos Sanctuary

Diablo 3 - přehled tisku

Pondělí, 8. srpen 2011   Diablo3

Kotaku.com tvrdí, že Blizzardi jsou překvapení tím, že hráčům vadí , že musí být pořád online, že prý hra byla vždycky jako klient-server (no já mám pocit, že na začátku single player nevylučovali).

eurogamer
MaxSchaefer si myslí, že D3 politika „vždycky online“ není ani tak kvůli DRM nebo klient-server ale kvůli zabezpečení Aukcí, když se tam budou točit prachy. Pochvaluje si to, že jim to dává konkurenční výhodu s Torchlight 2, který bude single player, modifikovatelný a bez DRM.

gamasutra
Úvaha o tom, že lidi si kupují věci do hry za reálné preníze proto, že se cítí provinile, že do hry investují moc času – takže než by grindili a hledali věc spoustu hodin, radši si ji koupí, a mají pocit, že té hře tak nepropadli.

arstechnica
Diablo příběh bude do hry zabudován nenásilně, tak, abyste nemuseli číst nějaký text, pomocí dialogů a vyprávění během hry. Začíná to tak, že na hornické městečko Tristam dopadne meteorit a město je zaplaveno nemrtvými potvorami a vy přicházíte na pomoc.

gameplanet
Trochu starší článek o aukcích. Zajímavé je snad jen to, že aukce budou v různých měnách odděleně. Takže pokud jsou různé měny v regionu (bude to podle regionálních serverů), technicky můžete něco koupit v jedné měně a prodat to (dráž) v jiné. Hm, spekulanti, to je přesně to, co tahle hra k rozkvětu potřebuje ...
Wilson tvrdí, že diablo bylo vždy hlavně o trade. Huh? Asi jsem hrála jinou hru, chjo.
Že hra bude jen online, se rozhodli v průběhu vývoje, a ne jen kvůli DRm. Jako příklad uvádí nějakého ... ehm ... zákazníka, který se rozhodne hrát postavu v single playeru, a pak ji chce převést na battle.net a diví se, že to nejde a stěžuje si. Tak pro takové typy se ta hra dělá?

ausgamers
Julian Love (lead technical artist) v rozhovoru o vývoji hry. Nejvíc se změnil witch doctor. Barbara dělali pořád jen čím dál většího, jako nezastavitelnou fyzickou sílu. U witch doctora se odvázali s medvědíma zombiema, vystřelováním hadů, žabama atd

gameplanet
Wyatt Cheng v rozhovoru. Podle něho je diablo o tom, že se cítíte silní, jako hrdinové a všechno kolem sebe kosíte. Ale potřebujete i výzvu, aby to bylo zajímavé. A to jsou koncoví bossové v příběhu, unikáti, i tlupy šampionů, které mají šéfa, nebo rare potvory, které mají speciální útoky, nebo rare s poskokama, jako to bylo v D2.
Aby lidi nebyli zavaleni možnostmi, předělávali skilly mockrát a teď je to tak, že se odemykají postupně, takže si hráč postupně zvyká. Předtím to bylo hrozné, když se na levlu odemkly 4 nové skilly a on se musel zastavit a číst všechny ty popisy! (chudinka, ještě že my teď budeme veškerého myšlení ušetřeni
I při craftování je určitá náhodnost v tom, jakou hodnotu příslušné vlastnosti dostanete. Tak např z receptu víte, že dostanete pásek, že bude mít dvě vlastnosti, že jedna bude nějaké množství +attack, ale nevíte, jaká bude ta druhá vlastnost – ta bude náhodná. Takže když nacraftujete 4 opasky stejným receptem, každý bude jiný. A v endgame můžete craftováním získat nejlepší věci ve hře.
Hráči v endgame budou vždycky farmit a hledat cestu nejmenšího odporu, je potřeba to udělat tak, aby to pořád bylo zajímavé.
Beta je na testování technických problémů, ne designu a balancování hry. V následujících měsících budou hledat příliš silné ale také příliš slabé skilly a efekty a vyvažovat je.

22 Komentářů

Zobrazit komentáře jako (Lineární | Vláknové)

#1 vagabund v 08/08/2011 14.35 (Odpověď)
No jasně, Max Schaefer má pravdu. Myslím že nastane obrovský mazec, jako obchodní tah to je geniální. Otázka je, zda to ještě bude hra pro myslící lidi. To co tvrdí J. Wilson, to je dost velký prů.er.
#2 fudoshin v 08/08/2011 15.04 (Odpověď)
bývaly doby, že za item trading for real money býval u slušných firem ban. snad nejhorší provinění. a teď to bude politika firmy. to pochopitelně zdeformuje hru. kdo zná travian a podobný, tak mu to musí být jasný, že kdo nebude sypat peníze bude looser (nebo bude muset farmit hodiny denně), o to už se postarají. stejně jako blizzardovské balancování hry, které jde na ruku minimálně závislákům nebo rovnou cheaterům, tak pro spoustu lidí, to může být maximálně tak důvod k flustraci.s online hraním jsou navíc vždy spojené minimálně lagy a budou zřejmě i spamy apd. to že by někdo chtěl singlovou hru tahat na bn o tom nevím a snad realmy jsou právě proto, aby to nešlo a zabránilo se cheatování. spíše by to chtěli lidi naopak a na tom se pozná jak blizz na lidi kašle. ale fakt se bavím. i kdyby ta hra byla dobrá, nekoupím si ji jenom kvůli blizzardu. stejně jako jsem vypustil tenhle ladder. poslední dobou diablo2 jenom devastujou, pro mě nejlepší řešení by bylo, kdyby tu hru zpěněžili prodáním někomu, kdo by jí upgradoval v duchu dia2 a ne že to pořád posunují jinam. bodejď by ne, vždyť už tam nikdo z původního týmu asi není. a nejenže to nechtějí, oni by to nejspíš ani neuměli. bohužel když odešel původní tým, tak oni si nechali zhasnout pochodeň a teď už to jenom neuměle roubují. kdyby místo tak dlouho slibovaný trojky pořádně opatchovali d2 datadiskem, tak už mohli mít peníze i čas na tu jejich slavnou trojku...jinak psal jsem i o d2 ale nemyslím, že to je ot, protože na ní se ukazuje přístup blizzardu a to ještě softcore, d3 bude ještě větší zásek, o tom jsem přesvědčenej. problém je, že si chtějí ukousnout co nejvíce z oblíbenosti, prodejnosti a vůbec té komunity d2, ale s úplně jinou hrou a to prostě nebude fungovat a oni z toho asi mají dost velký větry, protože to už fakt srabácky překopali úplně naruby. vycházejí ze skupiny fanoušků d2, ale cílová skupina pro d3 je pro ně evidentně jiná a nemyslím si, že tahle jejich schíza (a nenažranost) jde rozumně vyřešit...
#3 blazen v 09/08/2011 01.06 (Odpověď)
díky za zajímavý názor.. Stačí se podívat, jaké vycházely hry v době vydání d2 a pro jaké cílové skupiny. Dnes je vývoj her mnohem nákladnější (především kvůli vývoji grafiky), a cílová skupina musí být tedy mnohem širší. Krom toho, s masovým rozšířením konzolí a PC se změnil i profil "průměrného hráče". Co tohle všechno dohromady znamená především pro tzv "AAA" hry není těžké odhadnout, bohužel.

Podle toho co víme o d3 je to jen potvrzení tohoto trendu vítězství formy nad obsahem, zjednodušování a podbízení se širokým masám. Vývoj postavy se nedá zkazit, když budu na hell slabej kvuli gearu, vysolím pár babek, a je to.

Souhlasím, že aukce hru zdeformujou. Tešil sem se, jak budu já i ostatní vymýšlet postavu, která jako jedna z mála projde hell na single i se slabým gearem, abych se dostal k dobrým předmětům (jako d2 Plague/LF Javazon - thx SuE;)). Nebo jak sem čuměl jako opařenej do monitoru, když po tisících hodinách hraní vypadl unique colossus sword (grandfather). Teď budu myslet na to, že stačí zajít na aukci a koupit od ňákýho ferdy za pár bucků...

nechám se překvapit, ještě jsem nad d3 hool nezlomil, ale už je dost ohnutá...
#4 morte v 09/08/2011 10.05 (Odpověď)
Dobré bolo keď blizzard hovoril že v D3 bude viac kustomizácie ako v D2.
Nejak im to nevyšlo.A to naozaj nezistím čo ten skill robí podľa obrázku a budem to musieť čítať?Myslím že to blizzard robí pre takých ludí ktorí čítať nevedia.
#5 helljovany v 09/08/2011 11.34 (Odpověď)
Si snad věštec???? :-))
#6 morte v 09/08/2011 13.02 (Odpověď)
To bol len skromný odhad, samozrejme sa to može ešte zmeniť.
#7 Daemonius v 09/08/2011 17.11 (Odpověď)
Problém s D3 je s tím kdo to dělá a kdo vládne oné společnosti. To co dělají ve WoW je dost podobné..

Btw. k tomu zjednodušování, u SC2 byl popis upgradu potvor/budov vylepšenej o zasmyčkované video, které názorně ukazovalo co to dělá. Aby nebylo třeba číst popis, že..

Hellgate Global oproti tomuhle vypadá jako super komplikovaná hra (no pravda, ono se to od D2 až tak moc neliší:).
#8 Gorog v 10/08/2011 19.33 (Odpověď)
Zacla beta Path of Exile kdyby nekdo mel klic a nemel cas na hrani rad bych si to zkusil. http://www.pathofexile.com/
#9 AJey v 10/08/2011 21.32 (Odpověď)
tyjo zase dalsi QQ ...

1) aukce za real tvoji hru nemusi vubec znicit a ovlivnit a vubec se oni nemusis zajimat ty si hraj s kamarady svoje tempo ve svem vlastnim svete

2) dost lidi prodavat nebude kdyz muze rozkladat a craftit ty nej veci ve hre a HC nebude za real vubec

3) customizace v d3 je zatim daleko dale nez v d2 a vubec abys to dohral bude potreba myslet a pouzivat nekolik skillu - ne jako v d2 tupe drzet 2 skilly a jet pres vsechno jak tank

4) facepalm na QQ

5) prestante uz delat vsude QQ doufal sem ze u sue to nebude jako na d3 kde to stado dela QQ nonstop
#10 vagabund v 11/08/2011 09.52 (Odpověď)
Mám dva dotazy a myslím že nejsou OT.
1.Je to asi rok-dva co mně jeden známý říkal, že četl o dražbě (tuším na e-bay), kde byl vydražený item z nějaké hry a výsledná cena byla čtyřmístné číslo v dolarech. Jako nechystám se koupit si za hraní d3 auto :)), ale docela by mne zajímaly informace z této oblasti.
2.Jaké reálné "peníze" se kolem prodeje itemů z D2 točí? To co dělají spamboti v D2 poslední dobou je opravdu hodně otravné.
Byl jsem ze začátku dost proti aukcím a nutnosti hrát pouze na BN, ale postupně měním názor, možná to bude docela zábavné zpestření (možná!), Blizzard jenom chytře využil poptávku. Já osobně si myslím, že pokud bych si něco koupil musím si položit otázku, proč to vlastně hraju.
#11 morte v 11/08/2011 11.04 (Odpověď)
Ak zavedú ten nový sistém rún tak sa vpodstate nebude dať bez aukcie hrať. Inak kde si tam našiel viac kustomizácie ako v D2?
#12 AJey v 11/08/2011 11.50 (Odpověď)
1) tech run bude dost

2) na cze se urcite lidi mezi sebou domluvi a rozumne bez nutnosti platiti.

3) ukaz me nejakou kustomizaci u d2 ? vzdyt tam neni zadna

4) diky runam co jsou ted v d3 muze vzniknout obrovska spousta buildu na jendu pustavu - vzdyt je to uzasne kazdy skill muze mit 7 monosti tomu se d2 muze jen zdat
#13 AJey v 11/08/2011 11.57 (Odpověď)
co se tyka pvp itemu nebo high RW ano deti dokazaly zaplatiti hodne a kolik penez se toci ? zalezi na poptavce thats all ale po 1.13 a zvyseni dropu run o stovky % ceny run sly hooodne dolu. to ze bude burza pod blizzem akorat predejte kradezim hacku a obirani lidi. A na HC to nepujde za real penize vubec. stejne nevim proc to lidi resi kdyz nakonec to stejne pojednou s partou lidi z d2 a tam si budou davat veci dle potreby - opravdu to nechapu !
#14 Daemonius v 11/08/2011 17.47 (Odpověď)
Ty nehraješ WoW, že ne? :)
#15 AJey v 11/08/2011 21.42 (Odpověď)
ne nehraju ikdyz sem si kazdy datadisc zahral cca mesic .. ja hraju guildwars
#16 AJey v 11/08/2011 21.45 (Odpověď)
a hraju uz 11 let diablo :-)
#17 morte v 12/08/2011 16.56 (Odpověď)
Nechcem ťa uraziť ale chápeš čo znamená slovo kustomizácia?
#18 AJey v 12/08/2011 21.02 (Odpověď)
pouc me :-) protoze opravdova kostumizace v d2 neni - takze me vysvetli co si kustomizaci predstavujes ty v d2
#19 Daemonius v 12/08/2011 23.53 (Odpověď)
Což to já taky. Každopádně to vysvětluje tvůj optimistický přístup.. po tom co dělá Blizzard s WoW a co zřejmě budou s D3. No řekněme, že budeš asi dost nepříjemně překvapenej nakonec..

Ale to budou všichni. Teď zbývá se modlit, aby dokázali nějak fixnout HG:G. :D

Btw. pokud věříš v dobrotu lidí v ČR (nebo kdekoliv), tak seš super idealista a já ti to přeju to jo.. ale jakmile jsou v něčem skutečný prachy, tak jde dobrota do určitého směru.
#20 AJey v 13/08/2011 01.15 (Odpověď)
prachy neprachy v cz kdyz beru opravdu ty HC hrace je mala communita ktera se zna roky neni problem si pucovat acc a davat veci i runy co zrovna potrebujem a neverim ze se to s d3 zmeni. Javurek, matisek navratilec sir.gorash, kefir, roben, metalage cele WFH a dalsi a dalsi vsetne sue ...

a taky neverim ze me d3 v necem zklame zatim jen dobre zpravy + na veletrhu i prijemne hrani
#21 morte v 14/08/2011 10.59 (Odpověď)
Za kustomizáciu považujem rozsah možností ako si môžeš postavu postaviť.A tá je v D2 obrovská.
#22 AJey v 14/08/2011 12.16 (Odpověď)
tak to ume kustomizace neni .. je to jen delani buildu s pevne stanovenejma skillama

kustomizace ume znamena mit moznost ovlivnovat smer skillu

kdyz to budem brat ciste o skillech

ale kazdy mam kus pravdy :-) hlavne kdyz to bude dobre

Přidat komentář


Text uzavřený mezi hvězdičky se zobrazí tučně (*word*), podtržení se dělá takto: _word_.
E-Mail addresses will not be displayed and will only be used for E-Mail notifications
 
 

Dál už to nevede, ale můžete se vrátit nahoru nebo proslídit archiv blogu nebo nakouknout do ďábelského fora nebo na odkazy. Kontakt: sue@centrum.cz TOPlist