DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Burizonka PvM od Draka

pro verzi 1.09 i 1.10

Autor: Drak

Tak jsem si tak pročítal strategie a nějak jsem nenašel klasickou burizonku. Řekl jsem si, že to je asi tím, že strategie je jasná, že tam není co řešit. Ale pak jsem se zamyslel a nějaké nejasnosti tam přeci jen jsou. A tak jsem se rozhodl pomocí mých chabých schopností sesmolit strategii.
Hryz, hryz. Hryz. To mě hryže svědomí, že nemluvím úplně pravdu. Hryz. Hryz. Auuu.
No, dobrá přiznám se. Hlavním důvodem mého tvoření je jakési pomyslné poctění mojí burizonky a poděkování jí za její jedinečnost

Skilly

Výhoda tohoto buildu je, že máte hotovou postavu už na nějakém 60 lvl a pak si můžete pohrávat s dalším rozdělováním. Ten základ je GA (20), Lighting Bolt (1), Freezing Arrow (1), Valkyrie (20 - není nutné maxovat, na generování pořádné výbavy - rare pike - stačí 17 lvl.)
Myslím že toho lze v pohodě dosáhnout někdy kolem 55 lvl. Dále si můžete cpát bod dle libosti. Já jsem to vymyslel takto a myslím, že to funguje skvěle.

Guided Arrow (GA) - 20 (+2 pre)
Základní skill, který je skvěle využitelný s Burzou. Ta má totiž, jak ví každé malé dítě, 100% pierce a tudíž prolétává až 5x zasaženou nestvůrou. (SuE, ač není malé dítě, si myslí, že v 1.10, ať si letí jak chce, tak škodu víckrát nedělá)

Freezing Arrow (FA) - 1
Sem dávám jeden bodík a FA mám na levém tlačítku. Pokud nejsou nestvůry Cold Imune, tak občas místo GA vystřelím FA a tím je udržuji v poklidu a míru. Inu, nejsem žádný drasťák a sadista a tak zabíjím zviřátka bezbolestně v úplné narkóze (zmrazené). Buriza má schopnost freeze target +3 a tak je zmrazení o poznání delší než s jinou zbraní.

Ice Arrow (IA) - 2 (+1 pre)
Ice Arrow je synergie k FA a prodlužuje dobu jeho zmrazení. Asi se budete divit proč dva body do tohohle skillu. Já to beru tak, že jeden tam dát musíte stejně (kvůli FA). No a když přidáte ještě jeden, tak se vám prodlouží doba zmrzení (u FA)o 0,2 sekundy. Pokud bych dal další (celkem 3 body), tak by se nic nestalo, zase až při dalším přidání bodu. Snad jsem to vysvětlil srozumitelně :

Valkyrie - 20
Nejlepší tank ve hře a zrovna ho má ama, jaké to štěstí :
Není nutné maxovat, lvl 18-19 i s +skill předměty stačí, nicméně kam jinam s těmi body že? Já dám dvacet plnejch a budu koukat, jak si Valkýra lebedí uprostřed nadopovaných pankáčů s řetězama a klackama (ehm, tedy ve shluku mumií s fanatismem :)

Decoy - 5 (+2 pre)
Také by stačil jeden bod, ale já zvednul Valkýře život o necelé 400 bodíků pomocí těch investovaných 4 bodů do tohoto skillu. Také je lepší, že Decoy aspoň trošku něco vydrží a je možné jej použít při ústupu či jako štít pro valkýru či merce. Dále Decoy zvyšuje Valkýře i resisty, což také není k zahození.


Lighting Bolt - 1 (+1 pre)
Tahle ama je vážně silná, můžu to odpřísáhnout na ucho Velkého Vonta (VV). Nicméně pokud se objeví Physical Imunne nastává trochu problém (asi jako když jedete v metru bez jízdenky a začne se k vám blížit revizor). Ten problém jsem vyřešil dvěma investovanými do větve Javelin a nějakými pěknými oštěpy na switchi. Pokud je nestvůra Physical a Lightning imune je to problém o poznání horší a stejně tak jako proti revizorovi nepomůžou výmluvy o zapomenutí, spěchu, rodinných problémech apod. ani tady vám nepomůže nic. Jediné je spolehnout se na partu nebo vzít nohy na ramena.

Critical Strike - 5
Pěkný skill, který vám dává šanci na dvojnásobné zranění. Jelikož na Burize není DS, dávám 5 bodíků, protože při dalším zvyšování se šance na critical nezvyšuje příliš. Tento skill má vliv i na Valkýru (doufám, že se nemýlím)

Penetrate - 5
Šance na zvýšení zásahu, zvyšujeme attack rating. Dávám také 5 bodů (protože mám na rozhazování). Tento skill má rovněž vliv na Valkýru (zde se určitě nemýlím)

Pierce - 1
Tady obětuji 1 bodík na šanci prostřelení nepřítele oštěpem na druhém switchi (Lightning Bolt)

Dodge - 2, Avoid - 1, Evade - 2
Všechny úhyby jsou tímto na 24%.

Strafe nebo Multiple ???
Tak nad tímhle jsem přemýšlel opravdu dlouho. Zkoušel jsem i hledat různé názory, ale pak jsem si řekl, že použiji čistě svůj mozek a cit. Takže jsem vybral……..pozor chvilka napětí …….. dámy a pánové ……. vítězem se stává …… a cenu získává ……. STRAFE. Potlesk prosím. Porota hned objasní, proč vybrala právě tohoto kandidáta.
Paľo Naběrák : "Takže já jsem zvolil tento skill proto, protože. Ehm. Takže před amou jo, před tou bude jako ten týpek s tou tyčí a taky ta ženská s tou tyčí. Tyhle dva tyčkaři (že by Bubka a Isinbayevová ?) jako mlátí do nepřátel a drží je bezpečně od amy, že? No a tak jsem si řikal, že jako ten strafelock, že jako tolik nevadí. On někdo říká, že vadí, ale když to takhle jako vysvětlim, tak snad uznáte, že nevadí. Prostě ama je v bezpečí a nemusí se bát, že jí někdo ve strafelocku sejme. Když je nějaká jako hodně hustá situace, tak samozřejmě ten strafe, to jako znamená salvu, nepoužívá a pere tam GA. Ale to je vám doufám jasný, že. Takže jsem tedy zvolil Strafe. Zvyšuje se mu dmg, když ho vymaxujete tak má +100% dmg a není tak náročný na manu jako namaxovaný Multiple Shot (jasně s nějakým mana Lechem vám to může být šumák). Takže je vám to jako doufám jasný a doufám, že mě nikdo nepomluví, že jsem jako zvolil tu horší, že jsem jako byl podplaceném nebo že mam s nějakým adeptem sexuální kontakt. To bych jako fakt nerad, protože jsem vybíral fakt vážně poctivě a spravedlivě. Takže asi takhle, no. Tak nashle."
My děkujeme za objasnění volby. Pokud by se někdo rozhodl pro Multiple Shot, nic mu nebrání. Další možností je tyto dva skilly úplně vynechat, nejsou k přežití vůbec nutné. Ale když pak děláte třeba kravičky na NORMAL nebo NM (na HELL už to není tak jednoduché), necháte se dokonale obklíčit a jedním vypuštěním strafe všechno skolíte, je to přeci jen ušetření času, než pracně dávat jednu kravičku po druhé pomocí GA. Čili strafe použít výhradně na stádo slaboučkých nestvůrek.

Takže Strafe - 20
Mám to snad vysvětlovat znova?!?????!?? :

Celkem jestli se nepletu je to 91 bodů, což je dosažitelné někde na 80 lvl (zaokrouhluji, nejsem detailista). Jinak tuhle amu, jak již bylo řečeno výše, je možné okleštit (uh) o některé skilly a stejně bude soběstačná a skvěle fungující.

Výbava

Rychlost útoku
Buriza má IAS 80%, podle výpočtu z diablo2.ingame.de zjistíme, že 80% IAS na burize nám docílí 14 FPS (1,7 útoku za sekundu). První brakepoint je na 95% IAS (13 FPS - 1,9 útoku za sekundu), další je na 138% IAS (12 FPS - 2 útoky za sekundu) no a další už ani nezmiňuji
Podle mého názoru je ideální docílit oněch 13 FPS přidáním 15% IAS. To je možné udělat socketnutím runy Shael do Burizy nebo použitím např. rukavic 20% IAS (když dávají navíc +2 bow skill, life leech a mana leech, je to super - jedny takové mám).

Buriza
Proč že to vlastně používám Burizu-Do Kyanon?
Tak si to shrňme :

a) Velice slušné poškození (zvedá se s levelem postavy)
b) 100 % pierce v kombinaci s GA = smrtící kombo (v 1.09 pozn SuE)
c) 80% IAS a tudíž slušná rychlost (co se kuše týče)
d) Freeze target +3 v kombinaci s Freezing arrow = zmražení nepřátel na slušnou dobu
e) + 35 Dexterity - zvedá dmg, attack rating i defense
f) přidává malou cold dmg

V praxi to funguje úplně skvěle. Není moc nestvůr, které by dlouho odolávaly.
Ale pozor jedná se o PvM amu, na většině serverech je buriza v duelech zakázaná !!!!!!!

Mohl bych se tady dlouze rozepisovat o různých druzích vybavení, ale asi se na to vykašlu. Ono skutečně není až tak důležité, co tahle ama má na sobě. Nezáleží příliš na výbavě.
Snad jen vzpomenu pár vlastností, které by měla mít na věcech a pár skutečných věcí, které jsou pro ni dobré.

Mana Leech - postačí takových 5%
Life Leech - není nutné přehánět, bohatě si vystačí z 10-15%
Cannot Be Frozen
Crusing Blow (problém je, že šance na něj se při útocích na dálku rapidně snižuje)
FRW - aby se trochu hýbala

Není nutné zvyšovat skilly pomocí předmětů (snad jen trochu pasivní skilly - Valkýrii, úhyby apod.). Spíše využijeme na předmětech vlastnosti jako +Dex, +Life, +Vitality.

Oštěpy - titány ??? Nikoliv, děkuji.
Jak jsme již zmínili, na druhém switchi jsou oštěpy, kterými budeme ničit (zabíjet je ošklivé slovo) Physical imunne pomocí skillu Lightning Bolt. Někdo ihned navrhne titány, ale já myslím, že Thunderstroke jsou lepší volbou. Mají větší dmg a snižují resisty nepřátel o 15%. Jejich problém je v tom, že je jich v balíku málo (pouze 80) a že nedoplňují kvalitu. To nám ale u téhle amy, která je vytáhne jednou za čas příliš nevadí.

Tak to by tak bylo vše. Vím, že většině z vás jsou všechny tyhle věci notoricky známé a že možná nějací ostřílení veteráni mi některé věci zkritizují, ale berte to prosím tak, že jedna lamka ze severu si taky chtěla něco takového napsat a hlavně, jak již bylo řečeno, vzdát hold amazonce s velkou kuší v ruce.

Text neprošel redakční ani gramatickou a dokonce ani dramatickou a prostě vůbec žádnou úpravou

Zdravím všechny diablobijce

Drak