DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Druid: Shapeshifteři od Karbi

pro verzi 1.09

CO SI VYBRAT, VLKODLAKA NEBO MEDVĚDA ?

OBSAH:
1) Úvod
2) Vlkodlak nebo medvěd ?
3) Grizzly nebo Dire Wolfové ?
4) Oak Sage nebo Heart of Wolverine ?
5) Atributy
6) Vybavení
7) Skilly
Tipy a triky + zbytek

1) Úvod
Dnes rozeberu pouze vlka a medvěda, hlavně jeho skilly a výhody nebo nevýhody a zmíním se i o vybavení atd...

2) Vlkodlak nebo medvěd ?
To je vaše první volba. Čistý shapeshifter (skilly pouze v shapeshifting) si může dovolit obojí, ale podle mě je nejlepší zaměřit se jen na jednoho, protože dva by potřebovali různé vybavení (hlavně medvěd je na IAS- Increased attack speed závislý) a ještě nějaké vyvolávací dovednosti. Ve větších obtížnostech je třeba zamezit příšerám aby se do vás trefovali, popřípadě co nejméně. Druid k tomu využívá Grizzlyho nebo vlky, kteří jsou dobří proti skupinkám (kdy každý na sebe natáhne část skupinky). Navíc minioni stojí málo many, takže to také není problém. Já teď rozeberu výhody a nevýhody vlkodlaka a medvěda. Tak se koncentruje mí mlí lykantrofové.

Tak chcete být vlkodlak nebo medvěd ? No to záleží na vás a hlavně na tom s jakým přístupem budete hrát. Vlkodlak je rychlý silný a relativně odolný. Vlkodlak se probíjí hordami, bez toho aby ho něco zastavilo. Pokud hraji single player tak beru vlkodlaka ze dvou důvodů: Je o hodně rychlejší a není závislý, aby ta rychlost byla slušná.

Něco, ale na tom medvědovi musí být, ptáte se ? No ano jinak bych to nerozebíral. Je to gigant, nadpozemská výdrž a facky takové síly, že by vám urval hlavu, nahání strach. Jeho zázračná hladina života a bonusy k obraně z něj dělají opravdu tank. Je předurčen do první bojové linie, aby převzal iniciativu, nebo dělal těžko prostupný živý štít. Navíc s drtícím úderem (Maul) zvětšuje svou fyzickou damage každým úderem. Bohužel medvěd má jeden zápor a to veliký. Je POMALÝ !!! Bez rychlé zbraně a IAS výbavy (aspoň 30 %) budete útočit opravdu pomalu. No a pokud vás někdo zmrazí tak... můžete dát Save and Exit. Teď doopravdy, zmražený medvěd je opravdu jako zmražený, skoro se nehne a to může pěkně prudit. Je to jako kdyby jste dvakrát zpomalili čas. Zezačátku to medvěd nemá lehké, než najde něco s IAS nebo velmi rychlou zbraň. Měli byste se místo škody spíš zaměřit na rychlost a přesnost, damage je hlavní až potom. Vaším cílem by tedy měla být zbraň minimálně s fast attack speed, pokud ne, ale je ničivá, tak osocketovat runou Shael (+20 % IAS). ale v tom případě nepočítejte s leechem na zbrani. A naopak pokud máte problémy s přesností, ale rychlost je dobrá, tak osocketněte runou Eth (-25 % obrana cíle - ve verzi 1.09 je bug, že Eth funguje jako ITD - ignoruj obranu cíle, čehož se musí využít). Pokud však nastane dilema mezi rychlostí a přesností, volte přesnost. No a pokud má 2 sockety tak socketněte Shael a Eth, v tomto případě jste v pohodě, a z vašich protivníků zbydou jen kosti.

To je vaše volba. Rychlost nebo síla. Buď drtící stroj (moře damage), nebo nedobytná pevnost (moře života). Tak si vyberte a my jdeme dál.

3) Grizzly nebo Dire Wolfové ?

Teď, když máte (snad) vybráno, je třeba vybrat správné miniony, kteří vám budou pomáhat. O tomhle se stále vedou debaty mezi druidy. Které zvíře je opravdu nejlepší ? No zapomeňte na Havrany a Spirit Wolfy. Jak Dire Wolfové tak i Grizzly jsou později hlavně k taktickým účelům. Čelíte zástupům příšer ? Pusťte na ně 3 Dire Wolfy a zbyde z nich sekaná. Nebo je proti vám silný boss ? No tak to povolejte Grizzlyho, ten mu dá opravdu hutně. Rozebereme si to ale postupně, abyste věděli co je opravdu lepší.

Ve vyšších obtížnostech (a speciálně ve více hráčích) je medvěd silnější než jeden vlk. Relativní slabost vlků může vést k vaší demisi, já tomu říkám ,,děravý a ještě mrtvý štít." Protože jsou vlci tak slabí, může se stát, že silnější příšera je dorazí na pár ran. Pokud jeden z vlků umře, tak si pište, že ti dva to mají spočítané (*RIP*). Toto je padavá linie. Může to vypadat jako neprostupná zeď, ale až přijde LEB tak tvrdě narazíte. (*RIP č.2*)Vlci budou chcíplí a na vás se poženou blesky, které oznámí vaši smrt.

Navíc se dají minioni vylepšit pomocí Oak Sage a Heart of Wolverine, velice užitečnými spirity, které fungují něco jako aury, jenže jsou živý. Navíc Dire Wolfové mají pro Grizzlyho a Spirit Wolfy pasivní bonus k životu s každým skill levelem větší, u Grizzlyho je jako pasivní bonus damage. I to vám může změnit miniony k lepšímu, takže se vyplatí plánovat co a jak.

Jako argument se dá použít, které zvíře má větší damage. Grizzly na levelu 20 dělá 660-726 damage, zatímco Dire Wolfové jen 82-88. Teď si můžete říct, že to jsem padlý na hlavu to se nemůže s Grizzlym měřit, ALE... můžete mít tři, takže 246-284 a Dire Wolfové mají tzv. rage bonus, tj. když sežerou mrtvolu tak se jejich damage zhruba zdvojnásobí, a to nám dává 492-566, to ještě není tolik jako Grizzly. Ale byla by chyba zapomínat na spirity v tomto případě HoW, to už jsou z vlků zabijáci. Navíc jsou doří v situacích, když potřebujete rozdělit chumel příšer na několik částí nebo vás otravují Fetishové a Impové, kteří se furt teleportují. No není to skvělé, že máte dokonce na výběr, které vraždící zvíře chcete ?

4) Oak Sage nebo Heart of Wolverine ?

Pro shapeshiftery, jsou důležití pouze Oak Sage (přidává životy v procentech) a HoW (zvýší vaši fyz. damage v procentech a zvedne AR neboli přesnost zásahu). Spirit of Barbs pracuje pouze tehdy, když dostanete zásah (vrací nepříteli určité procento škody, které vám způsobil). Ale vaším cílem by mělo být zásah nedostat. Tak, který to bude ? Tohle je opravdu těžká volba. Někteří používají HoW a někteří Oak. Zastánci HoW říkají, že bez něj nemáte dobrou damage a přesnost a zastánci Oaka tvrdí, že HoW nemá tak velkou damage a je lepší zvýšit hladinu života. Použil jsem obojí a řeknu vám jak to s nimi vypadá.

Oak Sage je skvělá návnada a přidává životy ve velké míře, ale oproti HoW leze monstrům přímo do rány a vydrží méně. Je to zřejmě chyba AI, snad to patch 1.10 spraví.

Oak je ale výhodný do party. Je to tak, život se hodí úplně každému, ale řekněte mi jak např. Sorcka může využít HoW. Nemyslím si, že kromě MelleSorcek (viď Sue),to nějak pomůže. Tady už to vypadá, že pro partu je lepší rozhodně Oak Sage (i melle charaktery uvítají životy navíc).

Oak Sage ještě více zvýhodní ty, co mají věci nebo charmy s + Life. Protože se i toto násobí procentem, o které Oak zvedá životy.

Oak Sage nebo HoW na vysokém levelu může z vašeho Grizzlyho udělat masivního odolného medvěda, ze kterého budete mít tank, nebo vlky, kteří nebudou umírat v jednom kuse a ještě nebudou takové slaboty, co se týče damage. Samozřejmě nezapomínejte na žoldáka. Ten totiž také ze sdpiritů profituje.

Pokud máte v partě další druidy, tak ať vyvolává spirita ten, kdo ho má na větším levelu (toho spirita). Hodně lidí si to neuvědomí a na Realmu už jsem viděl pár případů. Ach jo, proč si ti lidi nedají říct.

Jaký spirit si vezmete je jen na vás. Můj názor je takový, že pro vlkodlaky se hodí Oak (Fury má velkou damage a přesnost není zrovna vlkodlakův problém), a HoW je dobrý pro medvědy (Wearbear skill vám životy přidá). Samozřejmě rozhoduje jestli jste solo nebo vpartě. V partě je totiž užitečnější Oak a to pro všechny charaktery. A nebo dát do každého pár bodů a používat podle situace. Ale já maxuji jen jeden, když už, tak přece pořádně.

Pozn.Heart of Wolverine je hezčí a víc vydrží.

Pokud narazíte na tuhého bosse se StoneSkin anebo máte slabší zbraň, tak je HoW určitě pro vás.

Tip: Když někoho porazíte, tak začněte neustále vyvolávat spirity na různých místech a máte takový provizorní ohňostroj hehe...

5) Atributy

V pořadí nejdůležitější je u shapeshiftera nejduležitější síla a vitalita, pak obratnost a nakonec energie. Já vám teď popíšu kolik kam při několika styech s ohledem na vybavení.

STR, VIT, and, to a lesser extent, DEX, are the important characteristics of a shifter. I will reveal for the first time here the ultra-secret method I use to determine the stat point progression of each and every one of my characters!

Síla
100 síly pro vlkodlaka klidně i víc, ale pro medvědy nejméně 170 doporučuji okolo 200. Samozřejmě jsou oblíbené Feral Axes, které potřebují 169 síly a pokud dáte 170, tak se těšte na Ornate Plate. Pokud nechcete vyhazovat body do síly, ale radši do vitality (hlavně HC) tak zkuste runu Hel (-% požadavky).

Obratnost
Pro vlkodlaka tak 80 - 110, ale medvěd musí tak ke 140, samozřejmě pokud máte šanci na zásah aspoň 85 % a žádná položka nevyžaduje tolik dexterity, tak byste měli dávat do vitality. Pokud ovšem nemáte štít. Pokud chcete mít slušné blokování, tak je to prostě nevyhnutelné.

Vitalita
Zbytek. Vlkodlak by měl mít s Oak Sage okolo 2500 životů (zhruba) a medvěd ještě víc. Pokud máte málo bodů ve vitalitě, tak musíte investovat do Oak Sage maximum.

Energie
Nic. I ten nejmenší mana leech pomůže, protože druid je celkově nenáročný na manu.

No a teď to vybavení:

Amulet : Mara´s Kaleidoscope, Eye of Etlich, Crescent Moon, možná i Maoim-Oah-Curio (sorry nevím jak se to přesně jmenuje) nebo rare se skilly a rezisty, pokud má mana leech tím lépe

Prsteny : SoJe, Raven Frost, nebo Dwarf Star, Manald Heal (mana leech), popřípadě rare s life steal a rezisty

Helma : Od Anyi dostanete většinou helmu pro druida, která obsahuje skilly, v horším případě rezisty, pokud má obojí, tak si můžete blahopřát. Jinak Crown of Thieves, Harlequin Crest, Tal Rasha helma Tarnhelm na MF, popřípadě Vampire Gaze, pokud nestíháte leechovat. Coronety jsou též dobré, dobře vypadají a mají opravdu netypické vlastnosti a často +skilly (no řekněte, není to zvláštní když vám čelenka ovlivní rychlost běhu nebo útoku ?). Samozřejmě nejlepší je Jalal´s Mane nejelpší helma pro druida.

Brnění :
Aldur's Deception, Arkaine´s Valor (pokud to unesete), Rattlecage, Silks of the Victor, Skullder´s Eye, nebo nějaké s velkou defence a rezisty (ach těch je málo)

Zbraň :
Druidi jsou rychlí s kladivy, palcáty a hlavně sekerami. Nejlepší unikáty jsou Hellslayer, The Grandfather, Shadow Saw (vynikající, ale nenalezitelné), The Cranium Basher, The Vile Husk (na lov nemrtvých), The Immortal´s King Stone Crusher a nejlepší jednoruční zbraň pro druida Baranar´s Star.

Štít :
Tak tady snad jen ty, co mají rezisty nebo něco extra, runové slovo Ral-Ort-Tal a štíty Storm Shield a to by bylo vše. Stejně pokud nemáte Baranar´s Star, tak nepotřebujete nějaký extra štít.

Rukavice :
Death´s Hand, Lava Gout, Laying Hands, nějaké s 20 % IAS, na tohle se hodí Sigon´s Gage (se Sigon´s Sabot jako extra bonus 10 % leech), no a kvůli leechi a Crushing Blow Venom Grip.

Opasek :
Death's Guard (s Death's Hand), Goldwrap (IAS), Nightsmoke (pokud chybí rezisty, ale jen v případě nouze !), Rare s rezisty, životy a fast hit recovery, hlavně pro méďu. Pokud máte malý leech tak String of Ears a nazávěr pásek z Tal Rasha set.

Boty :
Goblin Toe (Crushing Blow), Sigon´s Sabot (se Sigon´s Gage), Tearhaunch, Treads of Cthon, War Traveler

Charms - talismany
Pokryjte své slabé a popřípadě zvyšte své silné stránky. Nejhledanější jsou Faster Run, + Attributy, a + Minimum nebo Maximum Damage. Taktéž skilly, cold damage, elementální damage nebo hodně poison charmů. Vyplňte inventář asi do poloviny přívěsky, abyste měli 18-24 volných polí.

5)Skilly :

Level 1:
Vlkodlak (Werewolf)
Pokud hrajete za medvěda, tak sem prostě musíte dát bod, je to něco, co nedovedu pochopit. Páni z Blizzardu, myslíte, že medvěd není lykantrof ??? Chtělo by to mít Lykantrofii jako nezávislý skill (viz Barbarovy Masteries). Pokud jste vlkodlak, stačí 2-5 bodů na začátek, přeci jen AR je dost a rychlí jste dost (ach, kdyby tohle měl medvěd). Na začátku se vyplatí šetřit body, tento skill namaxujte až po Lykantrofii, Fury a Oak Sage (nebo HoW). Na levelu 20 zvyšuje o 35% život, 25% staminu, 335% AR a o 68% rychlost chůze/běhu/útoku.

Lykantrofie (Lycantrophy)
Dejme tomu, že jste ušetřili svých težce nasbíraných 20 bodů a co dál ? No, tak je dejte do Lykantrofie. 15-20 bodů je tak akorát. Tento skill vám zaručí opravdu vysokou hladinu života a dlouhou dobu proměny. No a co, řeknete si. Tak se proměním znovu, je to nenáročné na manu. TAKHLE NEUVAŽOVAT !!! Změnit se zpět z drtičky masa na hubeného človíčka uprostřed davu končí frází - byl zabit někým (*RIP č.3*). Každý bod v lykantrofii je dobrý, a když už nevíte co s body tak sem. Efekty nejsou oslňující, ale funguje spolehlivě. Tento skill se vyplatí stejně jako Fury namaxovat. Na 20. levelu přidává 420 sekund ke trvaní v proměně a 115% života.

Havran (Raven)
No fuj, nejubožejší skill druida. Dejte jeden bod a nechte to plavat. Je to dobré tak v Blood Moor a dál si ani neškrtne. Co na tom, že je nezranitelný, když nemá pořádnou damage. A nedává ani bonusy vlkům a Grizllymu. Je ale sranda sledovat jak okolo příšer lítá havran, který si věří, že jim něco udělá. Na 20.levelu si jich můžete vyvolat 5, vydrží po 31 (svých) zásahů a každý má damage 21-23, každý stojí 6 many. Funguje jako stín (nemyslím skill u Assasinky), nic neudělá a nikdo nic neudělá jemu.

Jedovatá rostlina (Poison Creeper)
Oh, můj bože. Tento skvělý nápad stal tou nejhorší Vine, která v této větvi je. Je stejně slabá jako již zmiňovaný havran. Dejte jeden bod pokud chcete mít další Vine, jinak nic. Pokud hrajete Poison druida (což jsem nezkoušel), tak na 20.levelu má 72/110/148 života a 84-86 jedové damage za 4 sekundy a stojí 8 many.

Level 6:
Medvěd (Werebear)
U něj jsem na rozpacích. Je překrásný a odolný. Tento nelykantrofický lykantrof (fuj to jsou slova) je obrovský, je velký skoro jako Urdar ! A jeho facky, no na ty je radost pohledět. Když vlkodlak útočí, vypadá to jako karate, ale medvěd útočí jako medvěd. Naklání se zpět, aby z dálky poslal pořádnýho facana všem, co se staví do cesty. Je to pojídač jednohubek (dostává příšery na jednu ránu), protože čeho se dotkne, lehne okamžitě. Co vás překvapí bonus k damage. Ano je pomalý, ale ohromně silný. A to je krédo medvěda. Zde už se vyplatí investovat víc bodů než u Vlkodlaka. Doporučuji 10 do začátku, pak určitě namaxovat. Na levelu 20 zvedá 100% života, 183% damage a 120% obrany za 15 many.

Přízrační vlkové (Spirit Wolves)
První reálný minion, tady se bod vyplatí. Dává jako pasivní bonus AR a obranu ostatním vlkům a Grizzlymu. 1-5 bodů, já dávám jen jeden, ale ten bonus stejně jako množství vlků není k zahození. Hlavně medvědi a Summon only Druidové dávájí více, protože rozptylují tlupu do 5 směrů. Můžete vyvolat až pět Spirit Wolfů, ale Dire Wolfové jsou silnější, i přestože jich je méně (3). Na 20. levelu mají 35/53/71 života, 49-52 damage a dávají pasivní bonus +240% AR/obrany vlkům a Grizzlymu. Jeden Spirit Wolf stojí 15 many.

Dubový duch (Oak Sage):
První spirit, kterého si můžete vyvolat, dává velký bonus k životu vás i minionů včetně pomocníka. Jeho výhody a nevýhody jsem rozebral v kapitole Oak Sage nebo Heart of Wolverine. Na 20. levelu má Oak 201/301/402 života a dává 125% života za 34 many

Level 12:
Světe div se, ale jsou tu hodně důležité skilly.

Divoká zuřivost (Feral Rage)
Toto je první útočný skill vlkodlaka a je devastující. Je to nabíjecí útok (charge-up skill), podobně jako u assasinky, čím víckrat ho použijete, tím bude silnější. Nabití trvá 20 sekund a tak se vyplatí zapojit i Fury. Zde je bonus rychlost chůze běhu a life steal a to v obrovském procentu. Nevím, ale zdá se mi, že Feral Rage trochu zrychluje, ale možná se mi to zdá. Sem 1-5 bodů, je to užiečný skill i na 1.levelu. Ale záhadou je, že skoro nikdo nepoužívá tento skill. Proč ?!?!? Je to silný útok a s life stealem budete jako nedobyttná pevnost. Když zasáhnete s Feralem příšeru, začne okolo vás kroužit červená koule. Čím větší, tím je Feral silnější. Každý následující úder vám zvýší life steal a rychlost chůze/běhu. Když je Feral maximálně nabitý tak používejte jiný útok a to Fury. Damage a AR z Feralu vyprší a nahradí je bonusy z Fury, ale life steal s rychlostí chůze/běhu. Vemte si, že máte damage 2000 a máte i s Feral Rage life steal na 50%. Jej, pokud počítáme 50 % penalizaci fyz.damage v Hellu tak to je 500 životů na zásah !!! No a zkuste někoho takového zabít. Skvělé na něm je, že nepotřebuje moc bodů, aby byl efektivní. Je to skill, který se nemaxuje, protože to prostě není zapotřebí. Hraji stylem : Nabiji Feral a pak mlátím Fury 19 sekund a pak seknu Feral a zase Fury. Pokud máte nabito Feral a seknete s ním, tak s doba nabití resetuje zpět a máte dalších 20 sekund Feral. A proto POUŽÍVEJTE FERAL RAGE ! Na 20. levelu přidává 145% damage, 210% AR, 4-52% life steal a 19-55% rychlejší chůzi/běh. Trvá 20 minut a stojí 3 many.

Drtící úder (Maul)
První a zároveň nejlepší útočný skill medvěda. Určitě namaxujte. Je to na stejném principu jako Feral Rage, ale zvyšuje damage a dobu omráčení (poohlédněte se po Shockwave). Ale tu červenou kouli, nahradil hezký zelený balvan. Pokud máte dost mana stealu tak jeďte maul non-stop, protože medvěd nemá jiný dobrý útočný skill. Tento skill patří na levý klik, narozdíl od Feral Rage. Ten life steal trochu vynahrazuje omráčení, ale nespoléhejte se na něj trvá krátce. Na levelu 20 přidává 25-325 damage, 210% AR a omráčení trvá 1.7-4.7 sekund. Nabití trvá 20 sekund a stojí 3 many.

Rostlina mrchožrout (Carrion Vine)
Ah, život rostlinjy. Plazit se po bojišti, někdy chcípnout, znovu povstat z mrtvých a jíst mrtvoly. Ano, to je existence Carrion Vine, která je pro bojovníky jako dělaná. Ale nekromancerovi, který používá Revivy by se to nemuselo líbit, pozor na to ! Carrion žere mrtvoly padlých monster a léčí vás v procentech. No není to nádhera ? Ano, zbavuje vás mrtvol a šamani a Nihlatak mohou zavřít krám. Bohužel jsou tu problémy, které má každá Vine. Mají málo HP a na vyšších obtížnostech umírají opravdu často a jak jsem zmínil při spolupráci s nekrem se boj změní v noční můru (chudák nekro, buhehe). Anavíc je obtížné ji odsummonovat. Protože je zalezlá pod zemí. Tak co, mám vzít nebo ne. Jednoznačně ano. Dejte 1-5 bodů. S Feralem se na vás bude čapat málokdo, ale medvědovi též hodně pomůže. Na 20.levelu má 225/340/456 života a léčí 10% vašeho života za 8 many (teď přesně nevím). Na 15 levelu se už % léčení nezvyšuje a zůstává na 10%.

Level 18:
Ohnivé drápy (Fire Claws)
To je jeden z těch skillů úplně na ho***. Navíc vyžaduje, aby vlkodlak investoval do Medvěda a Maulu a medvěd naopak. Tento skill by měl pomoci druidovi s PI (Physical Immune), ale není tomu tak. Nepracuje tak jak by měl. Monstra v Hellu se tak rychle léčí, že to je jako hledat jehlu v kupce sena. Je to příliš slabé, než abyste do toho dali body. Nic sem nedávejte, pokud nechcete Hunger, což taky není dobrý skill. Na 20. levelu dělají Fire Claws 233-238 ohnivé damage s +335% AR.

Vzteklina (Rabies)
Lepší než Fire Claws, protože je to nakažlivé. Nedávat víc jak jeden bod. Hned řeknu proč. Je to je, který se šíří kontaktem a má využití jako Poison Nova. Na shluk Fetishů, Impů atd. Funguje to tak: Kousnete nepřítele. On zežloutne a jakmile se přiblíží k jiné potvoře nakazí jí. Skvělé co ? A Blizzard si toho, bohužel byl vědom a z Rabies udělal slabotu jako Fire Claws, na Hell už prostě nemá šanci. Ale je to stále lepší na PI, než Fire Claws, ale pokud je PI, Pois.I, LE, Stone Skin a Cursed, tak prostě nemáte šanci, nikdy takového bosse sami neporazíte. Na 20.levelu mají Rabies 306-331 poison damage za 4 sekundy s +183% AR za 10 many.

Temný vlci (Dire Wolves)
Jsou silnější než Spirit Wolfové, pojídají mrtvoly, aby se dostali do zuřivosti, kdy mají dvojnásobnou damage. 3-20 bodů. 3 body pokud chcete Grizzlyho (aby měl +70% života) a 20 pokud chcete Dire Wolfy. Na 20. levelu má jeden vlk 193/292/387, 69-74 damage (138-148, když sní mrtvolu) a dává pasivní bonus +240% všem vlkům a Grizzlymu.

Srdce dravce (Heart of Wolverine)
Podívejte se do Oak Sage nebo How ?. Na 20. levelu má 326/489/652 života a dává 153% damage a 158% AR.

Level 24:
Hlad (Hunger)
Další skill na prd. Sem jsem nikdy nedal bod a nikdy nedám. Obětujete totiž značné procento vaší damage pro obrovský ba přímo gigantický a těžko představitelný mana/life steal. Na 1 levelu má -90% damage, 187% mana/life steal z té damage zbývá. Tak a jdeme počítat : Na 1 procento damage připadne 2,08 life/mana steal. Ta obvyklá hranice je 15% life/mana steal. Takže by to bylo -7,21 damage to by se dalo unést. A kdyby se to vyrovnalo Feralu to jest 52% life steal tak dokonce -25% damage. To je slušné. Ale takovýhle life steal jak vidíte je zbytečný v neprospěch damage. A mana steal si obstaráte na věcech, protože shapeshifter používá útoky nenáročné na manu. Na 20. levelu dává (spíš bere) -90% damage, +360 mana/life steal a +240 AR za 3 many.

Šoková vlna (Shockwave)
Je to dobrý skill. Dám 10-20, záleží, kolik bodu zbyde. Shockwave vytvoří vlnu, která se vytvoří před vaším medvědem. Roztáhne ruce a co se postaví do cesty, bude neschopno pohybu. Poslouchejte. Musíte pochopit sílu omráčení, která vám ulehčí život. Když bojujete proti Listerovi, tak víte jak je těžký. Navíc jsou okolo něj Minion of Destruction. Pro medvěda je to hračka. Omráčí Miniony a doráží zatím v klidu Listera. Bohužel je tu bug, na který upozorňuje hodně medvědářů. A to ten, že doba omráčení je 2/3-ová v porovnání ve skill tab. A aby to nestačilo, tak ještě dělá damage. Sice malou, ale příjemný bonus. Na 20. levelu má 99-109 damage, stojí 7 many a omráčení (skutečná doba) je 8,6 sekundy.

Sluneční rostlina (Solar Creeper)
Méně efektivní než Carrion a pro shapeshiftera zbytečná, pokud ji chcete, tak jen 1 bod. Já nedám nic, přece mám mana steal. Na 20. levelu má 393/595/792 života a stojí 33 many. Na 12 levelu klesá návratnost, protože zde končí mana steal na 6% a už se dál nezvyšuje.

Level 30:
Zuřivost (Fury)
Toto je vaše alfa a omega. S tímto skillem zapomeňte, že jste člověk, teď se z vás totiž stane zuřící bestie. Funguje jako Zeal, ale ještě má bonus k damage. Bude z vás vraždící stroj a proto se vyplatí Fury namaxovat !!! Je to povinnost pro všechny vlkodlaky. Fury, ale neudělá pět zásahů vždy. Možná to je lagy nebo enginem, ale Fury někdy udělá jen tři nebo dokonce dva zásahy. Ale vzhledem k rychlosti a damage a AR se to dá překousnout.

Efektivita Fury roste s IAS vybavením opravdu drasticky. Pokud máte rychlou nebo velmi rychlou zbraň, tím lépe. Také dosah zbraně hraje roli. Pokud máte polearm nebo kopí tak se k příšerám nemusíte zas tak přibližovat, ale pokud máte sekeru nebo kladivo tak musíte až před ně. Ale u vlkodlaka je jedno jakou zbraň si vyberete, musí mít ale aspoň normal attack speed. U medvěda na tom záleží hodně.

Nezapomeňte systém nabít Feral a pak 19 sekund Fury a znovu Feral a 19 sekund Fury... To z vás udělá velie tuhý oříšek na rozlousknutí. Obrovská damage Fury a obrovský ife steal Feral Rage vám pomůže přežít i LEB, kterým byste se jinak vyhnuli. Hlavne dobíjejete Feral. Je nepříjemné, když uprosřed bitvy ztratíte 20% life steal.

Na dvacátém levelu přidává Fury 183% AR, 423% damage, 100% rychlost útoku a umožňuje 5x zásah v jednom útoku za 4 many.

Duch Barbarů (Spirit of Barbs)
Je efektivní pouze když vy nebo váš zvěřinec dostane zásah. Ale na této bázi nelze druida shapeshiftera stavět. Pokud se k tomu někdo sníží, no fuj. Navíc je Thorns značně penalizováno na Hell (o tom jsem se zmínil v mé strategii na nekra, o kterém mám story ve fan fiction). Možná, že na něj budou hrát ti, co ignorují Shapeshifting větev, ale pro shapeshiftera je užitečný možná na PK ani to ne. Na levelu 20 má 508/768/1022 a vrací 240% damage útočníkovi (podotýkám, že to není reálné %) za 44 many.

Medvěd Grizzly (Summon Grizzly)
Je to tank. Monstrózní jeskyňí medvěd. Pro Summonera jasná volba. Já dám kolik bodů zbyde, přeci jen ho shapeshifteři používají jako lákadlo. Vydrží víc než jeden Dire Wolf a jeho zásah umí omráčí nepřátele. A ještě má pasivní bonus k damage vlků a sám sebe. Na vysokých levelech dělá vysokou damage. Už víc asi o něm nejde říct. Je velký, zlý a dává slušné pěsťovky a je nenáročný na manu. Na 20. levelu má 142/213/285 života, dělá 660-726 damage a dává pasivní 120% damage bonus vlkům a sobě. Navíc stojí jen 40 many.

Uff, tak skilly mám, tak ještě nějaké ty rady a konec.

6) Některé obecné rady na věci a do hry :
Vždy, když budete ve městě tak se přeměnte zpět na člověka a na zvíře. Vždy to dělejte, hlavně před velkou bitvou. Můžete se vychloubat, že vydržíte dlouho, ale pokud skončíte u LEB (např.) a najednou se proměníte tak to je pěkně v pytli, hlavně na hardcore. A vy SC byste se měli snažit neumírat.

Primární věc pro shapeshiftera je rychlost zbraně i za cenu damage. IAS je u medvěda nejdůležitější atribut. Zkuste runu Shael do zbraně (+20% IAS), samozřejmě to ale nestačí a chce to víc. Například Sigon´s Gage a Sabot dají dohromady 10% life steal a 30% IAS, 20% rychlejší běh/chůze a 40% odolnost na chlad - obojí velice dobré věci.

Jednoruční na obouruční zbraň ? Jak chcete. Jednoruční zbraň a štít poskytuje ochranu, ale přichazíte o damage. Obouruční zbraň naopak a já ji proto preferuji. Na to už máte life steal.

Měli byste sehnat věci s atributem Cannot Be Frozen (nemožnost zmražení), hlavně medvěd je závislý na této položce. Protože zmražený medvěd je nepříjemná věc. Zkuste Death´s Sash a Death´s Hand pro 30% IAS a Cannot Be Frozen a unikátní prsten Raven Frost.

V pozdějších fázích hry budete mít příliš mnoho života a budete potřebovat Full Rejuvenation Poitons, ty tlusté fialové, které vás vyléčí naplno. Na konci Hellu už byste měli mít plný pásek těchto láhviček. A nezapomeňte na recept Horadrické kostky 3 healing + 3 mana potions = 1 rejuvenation potion a 3 rejuvenation potions = 1 full rejuvenation potion.

Za vlkodlaka není žádná bitva prohraná (až na PI), protože pokud máte Feral nabitý, tak je každý zásah plný života a tak nic neházejte za hlavu a zůstaňte klidní. To samozřejmě neplatí na HC, tam je třeba hlavně opatrnost.

Zapamatujte si, že vyvolávat lze všude. Pokud má váš kamarád problémy, není nic snazšího než k němu vyvolat Grizzlyho. To je to proč jsou minioni druida tak silní. Tohle s ohnivým golemem nejde, protože stojí 250 many, kdežto Grizzly 40. A to vás určitě nezabije.

Jak na Stone Skin a PI ?

To je to nejhorší na co může shapeshifter narazit. Naše síla má fyzický původ z našich drápů a zubů, jenže ty se spolehlivě vylámou na kameni. Pouze elementální damage nám může pomoci.

Abyste je zvládli porazit, je několik málo možností. První je použít Fire Claws nebo Rabies, ale jak jsem popsal ve skillech, to není zrovna efektivní řešení. Lepším je sehnat si věci nebo charmy s elemental damage. 1 zbraň byste měli mít na boj a druhou na PI, užitečné jsou charmy s poison damage, protože jed působí i během dodání jiné damage. Nebo osoketujte Ort, Ral, Tal runami. Thl runa se nenabízí, protože chlad není tak účinný jak se může zdát. Nejlepší je asi Arcing Crystal Sword Of Storms (jen ho mít, že).

Všeobecně o vybavení :
Shapeshifteři jsou nároční na vybavení, více ale medvěd. Nejsou moc závislí na mana stealu, protože útočné skilly nestojí víc jak 10 many a Grizzly je též levný. Life steal a mana steal vám obstará Hunger, ale lepší je na věcech a pro vlkodlaky je volba Feral Rage. Může se zdát, že medvěd nepotřebuje life steal, protože jsou omráčené, ale čím víc, tím líp. Má velkou damage a to je satisfakce oproti Feral Rage.

Nepodceňujte věci s +x mana per kill, nahradí to Solar Creeper.

Vaše vybavení je závislé na tom, jaký styl hry chcete hrát a vašimi rezisty. Na ty dejte pozor měli by být na -30, ale vpřípadě potřeby na +30, čím víc tím líp. Na odolnost proti jedu se vybodněte, na to jsou věci s Reduce Poison Duration x% (zkrácení doby jedu) .

Hodně věcí s casts level x spell on being struck je nanic (jak dobrá je nova na 3 levelu na hell ???), ale Frost Nova vám může záchránit život. Za vlkodlaka útočíte rychle, je vhodné mít nějakou věc co má x% chance to cast spell Amplify Damage on attack (2x větší damage).

20-30 % faster run/walk je důležité nejen pro medvěda, ale i pro vlkodlaka, pokud chcete uniknout Korlicove skoku. Vlkodlak s Feralem bude opravdu hodně rychlý asi jako Barbar s Frenzy.

Sežeňte si věc s teleportem, protože se může stát, že budete obklopeni a před Baalem zrovna není dobré Save and Exit (zas chodit znovu je vopruz).

No a poslední :

7) Žoldák
ROGUE - cold - dobrá na zmražení, ale málo plošné, fire - není důvod, proč tuto, light - není důvod proč tuto
MERCENARY - defence - dobré pro medvědy, když chtějí hodně obrany, holy freeze - zpomalení protivníka se hodí hlavně pro medvěda, might - udělá z vás stroj zkázy, thorns - ani náhodou, když už byste chtěli Thorns, tak máte Spirit of Barbs, prayer - v NM a Hellu nemá šanci, Blessed Aim - pokud chybí AR, tak je to ten pravý (hlavně medvědi, vlkodlak vzácně)
IRON WOLF - cold - nemá velkou škodu, zato ale velké plošné zmražení nepřátel, fire - nemá škodu a jeho kouzla jsou slabá, takže ne, light - to samé jako fire
BARBAR - tank, který ale potřebuje meč s obrovským life stealem a ještě ničivý, aby za to stál, nezapomeňte mu osocketovat brnění perfektními rubíny, tak už snad nějak přežije

Toť vše, trochu jsem to zkrátil, ale mám jistotu, že pochopíte a vyberete si správně. Tak druidům zdar, ať návod nejde nazmar.

Venom:
Mala oprava: Hunger snizuje damage ne o 90%, ale o 75% a podle me je v mnoha situacich velice pouzitelny. To jen tak pro uplnost

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Z diskuse ve foru
SuE
Hunger je super skil na leechování, pokud ho máte, přežijete skoro všechno a nepotřebujete moc položek s life stealem. Pokud chcete leechovat s hungerem , je dobré mít nabitý maul, ty bonusy se pak přenesou i na Hunger
Hunger je super skill v Chaos Sanctuary - má malou fyz damage a když to zkombinujete se zbraní, co dává elementální damage a má málo fyzické, tak se nemusíte bát , že se rozmáznete o Iron Maiden. Samozřejmě tady nesmíte mít nabitý maul než použijete hunger ,jste li prokletí IM.
Hunger má asi o 1 frame rychlejší utok než maul.
Já bych hunger dala tak na 4-6 bodů.

Co se týká rostliny..1 bod stačí, a nezapomínejte na ni, když jsou okolo oživovači, sežere těla. Nevyvolávejte rostlinu, ja-li s vámi v partě nekro sumoner. Pokud už tam je a žere těla a nekro nadává, přepněte na tu jedovatou, protže se to nedá odvolat.

U medvěda mi tu chybí zmínka o problémech s attack rating (AR) a doporučení jak to řešit. To se vztahuje i k popisu fire claws. To je totiž jeden ze způsobů, jak to udělat - nabít maul, přepnout na fire claws, které přeberou damage z maulu a mají docela slušný přírustek AR. Ta ohnivá damage je pak jen třešnička na dortu. Bohužel pak je méně bodů na ostatní skily a prot se to většinou dohání položkama s AR.

V první části návodu sice doporučuješ dex 140 ale to pak chybí na životě. Spíš bych dex nechala níž (tak 80) a šla do setových položek co přidávají AR na level, příp ten Raven frost , charmy ... to v případě, že používá dvouruční zbraň - většina dvouručních zbraní vyžaduje i více síly, pak by na život zbylo opravdu málo.
Dex 140 a víc jen pro Burizáka