DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Necromance: Strategie od HunterKiller

pro verzi 1.09


No nejdříve začneme tím, jak tato postava vznikla (pokud vás to nezajímá, tak přeskočte tenhle odstavec a rovnou začněte číst strategii). Ve většině RPGček (no jo Diablo není klasické RPGčko, ale hodně lidí to tak bere OK?) je postava Necromancera čistě zlá (no ve většině, spíš všude). Jelikož tato hra má jenom jeden děj a tedy i stejného nepřítele pro všechny postavy, tak je tady Necromancer představován jako postava, která se rozhodla vyjít ze svého temného a osamoceného studia temné magie z bažin, aby navrátil rovnováhu sil dobra a zla (tedy klasický neutrál, který se snaží dostat zlosyna, který je až moc zlý)! Tak to tedy píše Blizzard, no a jelikož to je jediný spolehlivý zdroj (protože Diablo stvořil) tak tomu budeme muset věřit
Tak to bylo jen tak na úvod a teď hurá ke strategii. Jsou tři nejdůležitější věci, a to přidělování bodů do charakteristik, do schopností a výběr vhodného vybavení (poté už jen stačí ostříleného hráče a dobrou myš a váš Necromancer bude neporazitelný)

Přidělování bodů do charakteristik (attributs)
(tedy do síly, obratnosti, vitality a energie).
Hodně lidí radí a používá taktiku přidělování bodů typu: jedna do síly, jedna do obratnosti, jedna k vitalitě, jedna k energii, a pak jeden bod podle toho, co je potřeba (síla na brnění, energie na manu, vitalita na životy a obratnost zbytečná…) No to sice není špatné a klidně to používejte, ale já radím (hlavně ze začátku) přidělovat body po pěti do jedné z potřebných charakteristik (viz o kousíček níže)! A klidně si body šetřete, pokud je nebudete nutně potřebovat (na Normal ze začátku určitě nikdo, pokud zrovna nehraje na Players 64)
Tak to by byl základ a teď si probereme jednotlivé charakteristiky a k čemu Necromancerovi vlastně jsou:

Síla:
Síla je Necromancerovi platná jen na to, aby mohl nosit předměty vyžadující sílu (pochopitelně), ano zvyšuje to i jeho útok (ale rozhodně ne tak jako Barbarovi, takže nic moc), což zprvu i využijete, ale na Nightmare už musíte odložit meč a vydat se cestou hůlek a totemů (tedy síla je vám už kromě nošení věcí na nic), takže s tou sílou bych to za Necromancera nepřeháněl. Všechny brnění stavěné na něj (a hlavně jeho zelená sada z datadisku Lord of Destruction - Trang-Oul´s Avatar), nevyžadují víc jak 106 bodů (když k tomu připočtete nějaký ty kouzelný věci, co sílu zvyšují tak asi ta základní síla 100 bohatě stačí). Přes tu stovku bych se přehupoval, jen pokud máte zálusk na Arkanes´ Valor (viz kapitolka "Vybavení pro Necromancera" o něco níž), tedy Elitní uniq a nejlepší brnění ve hře, které vyžaduje sílu 165. To už je extrém a rozhodně vám ty body budou chybět ve vitalitě a energii (a kdo dá do síly víc než 165 je zkrátka a doslova Barbar a za něj by taky měl pak hrát A jestli se ptáte, proč nemít víc síly třeba na Ornate Plate nebo jeho elitní verzi (popřípadě na jiné rare věci s velkými požadavky apod.),tak si uvědomte, že obrana je Necromancerovi celkem na nic (protože se k němu nikdo nesmí přiblížit) a důležitější jsou skilly aj. Zkrátka pokud ze začátku najdete nějakou dobrou věc (většinou brnění), co vyžaduje sílu, kterou nemáte, tak okamžitě vražte všech pět bodů do síly!!!
Obratnost:
Jak jsem psal výše (a jak psalo už mnoho lidí přede mnou), tak obratnost je vám celkem na nic. Ze začátku se hodí na přesnost a vyšší obranu, popř. na používání některých věci jako třeba luků (ano, ze začátku i tohle je dobrá strategie, viz níže). Ale v pozdějších fázích hry vás těch pár bodů do obrany (kdy vám nebudou dělat potíže bojovníci, ale kouzelníci a místo obrany budete shánět resistence) nebo do zásahu (kdy už stejně nebudete bojovat) bude šeredně mrzet a budete si říkat: "proč jsem to nedal radši do vitality". Tzn. víc jak 50 do obratnosti opravdu dávat nemusíte. Já se přiznám, že osobně jsem do ní vrazil 65 bodů (ale s kouzelnými věcmi mám 125!!!) a teď si říkám, na co mi sakra je? (odpovězte si sami). Tzn. ze začátku, jakmile najdete nějakou dobrou zbraň na obratnost, vražte do ní všech pět bodů, ale v pozdějších fázích hry se na ni zvysoka…
Energie:
Co dodat… No zkrátka kdykoli během hry budete mít pocit, že máte nedostatek many, a že plýtváte zbytečně moc lahviček (nebo vám dokonce chybějí a na manu se koupit nikde nedají!!!), tak okamžitě vražte všech pět bodů do energie!!!
Životy:
No asi to samý, ale s tím, že pokud vám příliš často hrozí smrt (nebo vás nedej bože příliš často zabíjej), vražte všech pět bodů do vitality!!!
No toť asi vše o charakteristikách, každý hráč hraje trochu odlišně a já nikomu nechci kecat kam dávat body, ale pokud jo nechcete hrát stylem Death Knight (tedy vraždící Necromancer s prokletími a super bojovým vybavením a bez pomocníků - což je na Hell celkem nemožný), tak mě poslechněte a uvidíte jaká to bude i na Hell lahoda )

Schopnosti (skills)
Necromancer má celou řadu schopností a možností, jak do nich investovat, ale já tu zveřejním tu jednu, kterou preferuji já a trochu se pooženu nějakými jinými možnostmi, ale nebudu to příliš rozvádět (to je totiž téma na dvacet stránek Nejdůležitější věcí u Necromancera je si pamatovat, že nejdřív musíte ke každé schopnosti dát bod a zbylé si šetřit (na Normal vám stačí bohatě schopnosti na prvním levelu!!!). Teprve až máte plný strom, tak maxovat (tedy dávat na plný počet bodů). Jedinou výjimkou jsou pasivní skilly (tedy Skeleton Mastery a Golem Mastery), do kterých můžete dávat body nepřetržitě - a ty se vám už nikdy neztratí (pozor do Sumon Resists moc nevrážejte, protože se to později zvyšuje jen o jedno procento a to za to nestojí)!!!

Takže Necromancer má tři stromy a to Summoning Skills (tedy vyvolávací schopnosti), Poison and Bone Spells (tedy kouzla jedu a kostí) a Curses (tedy prokletí).

První a nejdůležitější je pochopitelně
Vyvolávací část (Summoning Skills) (což je pro Necromancera naprosto typické). Je to sice část, která vám neskonale pomůže v singlu, ale v multiplayeru je celkem na nic (a v dualech - tedy soubojích mezi hráči - jsou jen tak na oko a na obtíž jelikož je většinou protivníci zabijí na jedinou ránu).
Nejdůležitější věcí je nedávat více jak jeden bod k prvním skillům (kostlivci (Skeletons), hliněný golem (Clay Golem), ale počkat si na vyšší levely (místo hliněného golema radši investovat o něco později do ohnivého golema (Fire Golem)). Ke kostlivcům vůbec (a to jak k normálním tak k mágům) není radno dávat více jak jeden základní bod; sice budete v první fázi hry neporazitelní s armádou deseti kostlivců (ale na Normal je skoro neporazitelný každý, že?), ale za to na Nightmare a Hell vám budou ty "umírající jednorázovky" na nic a budete plakat nad rozlitými body Pokud chcete mít ze začátku neporazitelnou armádu a ještě si nepodělat cestu k vyšším levelům, tak dávejte do Skeleton Mastery a používejte věci s +rise skeleton, +rise skeleton mage!!! V tomto stromě tedy na maxování moc věcí není.
Za zmínku stojí jen schopnost Revive, která sice vypadá dokonale, ale zkušení Necromanceři už vědí, že je plošně na nic (protože revivové jsou hloupí a uprostřed bitky si třeba řeknou, že se prostě půjdou jen tak projít, nebo prostě zůstanou v koutě a s tím, že dál už nepůjdou, nebo proto, že berou tak málo - to co jsem napsal berte z rezervou!!!). No zkrátka revivové se sice ve velkých bitkách hodí, už jen proto, že vydrží opravdu hodně a jsou s prokletími schopni zdrtit i několika násobnou převahu, ale vylepšujte je jen pomocí skillu Skeleton Mastery (který doporučuji namaxovat na dvacátý level) a k revivům samotným nic nedávejte, protože to, stejně jako u kostlivců, zvýší jen jejich počet a ten vám zvýší na potřebnou hranici 10-ti revivů věci +to skills, a víc jak 10 revivů příliš nevyužijete!!!
To jestli budete používat jako svoji hlavní sílu Golema nebo si ušetříte body na něco jiného, je na vás, ale pokud se rozhodnete dávat ke golemovi, tak nejprve do Golem mastery a pak do vybraného golema. Doporučuji pouze Ohnivého (Fire Golem) popř. Železného (Iron Golem) z obré věci - ostatní jsou na nic. Jediná výjimka a takový malý bug (který je stále aktivní) je to, že pokud vykouzlíte krvavého golema a železnou pannu (prokletí Iron Maiden), tak je váš golem proti obludám, které bojují na blízko (ne proti kouzlům a střelám) dokonale nesmrtelný!!! (stačí první level jak u Iron Maiden, tak u golema - vhodné použít na tuhé bosse s velkým útokem a bez kouzel, jako třeba Duriel a spol.)

Zkrátka a dobře nikdy nedávejte víc jak jeden bod do ničeho jiného než do Skeleton Mastery. A pokud máte rádi golemy (jako např. já) tak ke Golem Mastery, a pak i k vybranému golemovi (mým favoritem je ohnívák ). Pokud je nouze nejvyšší, tak klidně i jeden dva body k Revive či Summon Resist.

Druhý strom představuje moji nejoblíbenější a nejpoužívanější (hlavně v dualech) část, a to
kouzla útočná a obraná (kostěná a jedová), tedy Poison & Bone spells
Tady není moc co napsat, všechny začáteční skilly jsou vcelku na nic (třeba Zuby - Teeth), které jsou i na třicátém levelu úplně k ničemu) a využijete je jen vždy ze začátku, a tak vám na normal obtížnost bohatě stačí jeden bod u všeho základního.
V pozdějších fázích hry namaxujte pouze jedno vybrané útočné kouzlo (je jen na vás jaké zvolíte), a to buď Bone Spirit (účinné, samozaměřovací, ale drahé a málo "plošné") nebo Bone Spear (účinné na skupinu nepřátel za sebou, na jedince zbytečně malý útok a blbé zaměřování!!!). Já preferuji Bone Spirit už jen proto, že se hodí na bosse - což je v Diablu II jediný opravdový problém!!! (na rozdíl od Diabla I, kde to byly střelci)!!! Jen tak pro inf., tak namaxované Bone Spirit, plus nějaké ty věci + skills, mají útok nějak okolo 500 a Bone Spear okolo 400 (což zase není tak velký rozdíl, ale zaměřování je zaměřování a hlavně Bone Spirit vždy zasáhnou adresáta, a pokud mu něco stojí v cestě tak to proletí skrz - třeba kostěné zdi, do normálních hliněných bohužel nabourá). V žádném případě nemaxujte oboje (nebo maxujte a pak jděte hrát za Barbara, až zjistíte, že moc umíráte)!!!
Další schopnosti, co stojí za zmínku, jsou Corpse Explosion (nejpoužívanější kouzlo, které díky své plošnosti získalo neskonalou oblibu u Necromancerů všech strategií a názorů) a Bone Armor, Bone Wall a Bone Prison. Výbuch mrtvoly (Corpse explosion) je dobrý v tom, že vždy bere 60-100 procent z původních životů mrtvoly, kterou vyhazujete do povětří, a to nezávisle na levelu této schopnosti. Zvyšování levelu zvýší pouze rozsah tohoto kouzla, ale podle mě stačí ty body, co dostanete na věcech, a tak bych nedoporučoval dávat příliš mnoho bodů do této vlastnosti (podle mě stačí jeden základní). Toto kouzlo je dobré používat s Bone Spiritem - zabijete jednoho, dva obluďáky ve skupině a pak jen boucháte a boucháte, dokud všichni nepadnou (v Cow levelu je to nepostradatelné). Jedna z výhod tohoto kouzla je ta, že pokud vyhodíte mrtvolu poblíž bosse) s Lightning Enchanted (tedy největším postrachem Necromancerů a jejich pomocníků), tak ten nevypustí blesky!!!
Další zmiňované schopnosti byly kostěná brnění. První z nich, tedy Bone Armor, vám za každý věnovaný bod do této schopnosti přidá vlastně deset životů plus deset základních v této schopnosti (abych to vysvětlil, tak toto brnění absorbuje zranění, a tak tedy vlastně zvýší váš počet životů). Např. na první úrovni dává absorpci 20 a pak se tato zvyšuje o deset za každý level (tedy na třicátém levelu budete mít +310 životů, pokaždé když toto kouzlo znovu vykouzlíte, a to se hodí). Neradím sice toto maxovat, ale rozhodněte se sami (já vám řekl, jak se to hodí a k čemu to je, ale jestli za to obětujete golema, je na vás . Další věci spolu hodně souvisí, a to Kostěná Zeď (Bone Wall) a Vězení (Bone Prison). Jak se hodí a používají, na to jistě přijdete sami (já jen uvedu pár příkladů), a jak se dají využít v dualu, na to jistě taky přijdete sami, já vám jen poradím, že pokud nejste fanatik na dualy, tak nedávejte víc jak jeden bod (ono to z věcmi + ke skillům bohatě stačí). Tak a k čemu vlastně jsou: No tak pokud třeba potkáte velitele s Lightning Enchanted, tak ho zavřete do hodně kostěnejch vězení, a pak do něj šijete kouzly (Bone Spirit, Bone Spear), a ty blesky vám to vězení pohltí (mají na Hell strašně životů a přežijou hoodně blesků)!!! Dále můžete využít zdi pokud vás otravují nemístní střelci (a zabránit jim tomu aby vás trefovali)! Dále se vyplatí, hlavně ze začátku, zavřít Duriela a dát mu Iron Maiden prokletí (viz níže) a ať se zabije sám parchant atd. (tyto brnění mají opravdu mnoho použití, a pokud třeba zavřete paladina bez teleportu do třiceti Bone Prison, tak se chudák ani nepohne a počká si, až ho Bone Spiritky sejmou - pokud ho ovšem stihnete v běhu zavřít

Málem bych zapomněl na ty jedy…
Takže nemusím snad psát, že jed na dýku (Poison dagger), je jen pokud používáte nějakou dýku (viz Vybavení pro Necromancera o něco níže), a tehdy ho určitě mějte zapnutý místo normálního útoku (je to jen taková třešnička a odměna za to, že místo hůlky používáte dýku). Výbuch jedu (Poison Explosion) je bohužel na nic (a to i v Datadisku, kde zvýšili účinnost jedů), a to proto, že se vždy vyplatí spíš tu mrtvolu nechat vybuchnout (což bude mít okamžitý účinek), než z ní jen tak pomalu nechávat unikat jed! Poslední vlastnost je sice na Nightmare a Normal nepostradatelná, ale na Hell už jsem jí vypustil. Je to Poison Nova. Na shluky slabých a dotěrných nepřátel (jako jsou Fetišové a Gremlini) je dokonalý, a pokud se vám nezamlouvá ani golem ani nic jiného, tak ji rozhodně namaxujte spolu s Bone (spirit, spear). Já ji bohužel nechal plavat a teď musím do každého toho malého hajzlíka střílet Spirity (přitom kdysi stačila jedna Nova a všichni padly).

No to je asi všechno, jen si uvědomte, že nemá cenu mít příliš mnoho útočných kouzel namaxovaných zbytečně - mělo by stačit jedno (i když ty imunity na Hell jsou svinstvo…)!!!

Třetí, poslední a neméně důležitý soubor schopností jsou a to
Curses (neboli prokletí).
Tak tady není asi moc co radit. Nebudu vás tentokrát příliš nudit popisem jednotlivých prokletí (i když pár příkladů mluví za vše a já si je neodpustím), protože tady není kam dávat body, poněvadž kromě Iron Maidenu (tedy železné panny, která vrací útočníkům několik set procent jejich útoku zpět) a Lower Resists (snížení rezistencí) se účinek nezvyšuje, jen se zvyšuje dosah a doba trvání! Každý si určitě osvojí svojí taktiku a svůj styl, protože ten říká to a ten zas tohle, a u těch prokletí je to opravdu spíš na hojnou diskusi, než na popis strategie. A např. u té zmiňované Železné panny je sice na normal účinek velice dobrý, ale na nightmare je poloviční a na hell dokonce jen "čtvrteční" (což platí od nenáviděného patche 1.08 do teď). Další výhodou by se mohlo zdát dual proti bojovníkům, kdy se bojovník zabije na těch 500% vrácené damage sám, ale omyl je pravdou. Na dualu je toto prokletí tak nekřesťansky snížené, že i Barbar s dmg 1000 se sotva zraní za pár desítek životů!!!
Jen tak pro inf. je třeba říct, že jeden z největších pomocníků Necromancera je prokletí Lower resists, což je snížení resistencí příšer. Málokdo ví, že to působí nejen na snížení resistencí na živly a jed, ale i na magii (což jsou např. Bone Spirit a Bone Spear), a proto ušetří mnoho zásahů a urychlí killování příšer (dávat hodně ale k této schopnosti se mi nezdá moc chytré, protože od nějakého desátého levelu se účinek tohoto prokletí zvyšuje asi o necelé jedno procento za level!!!). Pokud zase hrajete v partě, tak spoluhráči bojového ducha jistě nepohrdnou vašimi prokletími, které jim jakoby zdvojnásobí dmg (Amplify damage) nebo jim přidá 50% life stealing (life tap). Vy zase na dual jistě využijete prokletí, co vašeho nepřítele zpomalí, zeslabí a ještě mu dáváte větší dmg (Decrepify). Pokud zase třeba zažijete obležení nepřáteli, tak vám může zachránit život Terror (tedy prokletí co obrátí nepřátele na ústup), toto prokletí mám radši "po ruce" na spacu (na mezerníku)!!! Zkrátka variací na prokletí jsou tisíce, třeba prokletí, co obrátí nepřátele proti sobě, taky nejsou k zahození a skýtají mnoho variací (kdy například hodíte na nepřátele Terror a vzápětí Confuse nebo Attract a oni se daleko od vás v klidu pomlátí), a vy si určitě už najdete upotřebení pro každé z nich sami i bez mých (u prokletí zbytečných) rad.

Zkrátka prokletí využívejte hojně a pokojně, ale body k nim moc nedávejte (jedině k Iron maiden, ale jen pokud chcete vidět, jak se protivníci zdlouhavě zabíjejí svojí vlastní silou - to já si je radši spacifikuju rychle a bolestně sám pomocí Bone Spiritu a Lower Resistu).

Tak a teď opravdu hodně důležitá část , která ale spíše záleží na štěstí nebo obchodnické dovednosti, a to
Vybavení pro Necromancera:
Základní je vědět po čem jít a co hledat/nakupovat:
Na Normal to je celkem fuk, tam to zvládnete skoro se vším, ale hlavně se poohlédněte po něčem na manu, ke konci i po nějakých rezistencích (příprava na Nightmare) a hlavně (pro Necromancera jedna z nejdůležitějších věcí) po něčem ke skillům. Začátek můžete hrát skoro s čímkoliv (klidně s lukem, kopím nebo mečem, to je fuk, dokud padaj, tak je to jedno, až padat přestanou a začnou problémy, hup vyndat škudlenou hůlku z truhly a kouzla jdou do akce).
Na Nightmare začnou problémy. Pokud někomu zůstal v ruce ještě meč, tak ho okamžitě prodejte, tady už to bojovat moc nepůjde (i když pokud najdete dobrou věc, co dává ke skillům a ještě je ničivá, jako já mojí kudlu - uniq - pointgard - Spineripper apod., tak se klidně dejte i do řezničiny, ale musíte mít na to holt štěstí). Začněte hledat zoufale rezistence, což je druhá nejdůležitější věc pro vaše přežití, hned po +to skills. Další důležitá věc je mana a životy, bez těch to prostě nejde (tady je výhoda, že co není ve věcech, to je v charakteristikách).
Na Hell už je to opravdu o hubu (počáteční resistence -100). Pokud nemáte rezistence v kladném bodě (já je ze začátku neměl), tak si dejte pozor na x Enhanced všeho druhu (hlavně lightning). Resistence jsou tady opravdu základ a někdy je třeba je obětovat i za cenu bodů ve skillech!!! (sice nebudete tak ničivý, ale zase budete živý!). Mana a životy tady taky hrají neméně důležitou roli, ale s dobrými resistencemi a hromadami lahviček stačí opravdu jen minimum na věcech (hlavní jsou ty skilly a rezistence). Můj recept, jak si pomoct s rezistencema, je dát si do druhého módu zbraní dvě věci na resistence (socketed štít s Perfekt Diamantama a nějakou rezistenční uniq zbraň) a pokud přijde tuhej (jako silnej ne mrtvej) šéf nebo Oblivion Knighti, tak si to přepnout!!!
Dále platí furt a pořád že: Faster cast rate vám ušetří potřebný čas na zabíjení příšer a faster run/walk vám ušetří čas hraní a umožní rychlejší a decentní ústup. Takže radím si všímat i těchto dvou parametrů!!! (ještě možná Magic damage reduce by…., ale jinak moc ne)
Jo ještě k těm rezistencím. Určitě je nejlepší preferovat Fire (která sice není tak ničivá jako lightning nebo cold, ale je nejpoužívanější), dále Lightning (ono lightning enchanted a třeba ještě multiple shots dělaj divy), pak Cold (cold enchnated, blizzard etc.), no a nakonec nejméně důležité Poison (sice jsou pasáže, kde by se mohla hodit - jako Maggot Lair, ale vcelku ho vystřídá snížení doby trvání jedu, když si člověk vezme v úvahu, že ho to nemůže zabít).

Teď začnu jednotlivě popisovat vhodné jednotlivé části vybavení od hlavy až k patě (botám).
No a předpokládám tady, že ty věci buď znáte nebo se podíváte do sekce Uniqi a Setovky a mrknete se o čem to vlastně mluvím
Hlava:
Nejprve bude vašim cílem najít něco na manu, později skilly a nakonec se nabalí ještě resistence (z uniqů je ideální Tarnhelm, Undead Crown, pak Wormskull a dále pro otrlé Peasant Crown a nakonec Harlequin crest - což je sice dokonalá pro Necra, ale ten vzhled je strašnej. Samozřejmě nejvyšší objekt zájmu je Trang-Oul´s Guise - zelená ze sady!!!
Tělo:
I tady je důležitá mana, skilly a resistence, ale i neméně důležitá obrana, která musí být hlavně v tom brnění (když ne jinde). Ideální je proto Uniq Light Plate, Ancient Plate (Silks of the Victor) a samozřejmě ke konci chaos armor Trang-Oul´s Scales - zase zelená ze sady (velká obrana, 2 to sumoning skills a ještě resistence na poison). A pro otrlé hledače samozřejmě (a pro ty co to unesou) již zmiňované Arkaine´s Valor (jedna až dva ke skillům, oooobrovská obrana a bůh ví co ještě).
Zbraň:
Ze začátku cokoli s dobrým damage (nejlépe na dálku). Později hůlky a nože + skill levels, samozřejmě ideální je kombinace run Dol+Io do hůlky, co ještě něco dělá (na dvě díry a +2 to Bone Spirit, +1 to Fire golem, +1 to Revive Nebo jakýkoli uniq od hůlek (popř od dýk, kos a dokonce i kuší! co dávaj + to skills). Uniq Tomb wand se vřele doporučuje (pokud najdete dobrý nůž, a to že v datadisku jsou i vrhací nože s + 2 to Necromancers skills, tak nezapomeňte ještě používat skill Poison Dagger, který vám může drasticky zvednout u dýk tak malý damage.)
Štít:
No tak nejlepší jsou geniální totemy (nebo spíš hlavy v láku, nebo napíchnuté na kůlu Nejlépe takové, co přidávají skilly a resistence (ano už zase). Váš cíl ke konci je samozřejmě cantor trophy Trang-Oul´s Wing, zelená ze sady (ještě proděravělá na diamant) a nebo Uniq (geniální, ale nenalezitelné).
Náhrdelníky:
Platí to co u helm!!! Akorát vhodné uniqi jsou ty, co dávají ke skillům, jinak nic zajímavého (tady by uniqi klidně vystřídali rary +2 to skills a resistence - nebo tedy uniq Mara´s Kaleidoskop)!!!
Prsteny:
Zase platí to co všude, ale ideální (a mega ideální) je nejhledanější prstýnek vůbec, SOJ (Stone of Jordan), a nebo prostě prsten, co dává ke skillům, k maně a resistencím (jako všude). K zahození není ani Constricting ring (100 resistence, 15 max. resistence, 100% better chance of magic items, ale -30 replenishing life, tedy drain 30 life, což v praxi znamená, že bez +30 replenishing life jste v šitu).
Rukavice:
Jako vždy a uniqi? No staré známé Frostburnky, nebo zase zelené sadové Trang-Oul´s Claws (+2 to curses, resistence na cold a Faster cast rate - idylka )
Opasky:
No tady je další zajímavá věc, a to místo na lahvičky (jinak platí to co všude a přidává se tam ještě možná Faster Recovery). Pokud totiž budete mít inventář plný Charmů (jako, že asi budete) tak vám nezbude jiné místo na lahvičky než v pásku, a v tom případě nějaké Lenymo nebo Nightsmoke (pro kouzlící charaktery tak dobré uniqi) se vám v pozdějších fázích hry zhnusí (pokud je vůbec najdete), a tak je okamžitě vyměníte za jiné bojové, ale s větší obranou a více místy pro lahve. Ideální je Uniq Mesh belt. Samozřejmě cíl do budoucna je troll belt Trang-Oul´s Girth - zelený do sady pro Necra….
Boty:
Zase platí to co všude (jako vždy), ale s tím, že tady budete muset mít jíž zmiňované Faster Run/Walk alespoň těch 30% (vřele doporučuji, velice to zvedne kvalitu hry). Vhodný uniq jsou Mesh boots, nebo zelená z cizí sady (protože Necromancerská sada boty nemá).
PS.: Pokud někdo legálně a sám složíte zelenou sadu Trang´s Oul´s Avatars, tak mi dejte vědět , budete šťastný člověk…

No nejdůležitější části jsem už díky bohu vyčerpal, ale ještě jsem neskončil (bohužel). Takže další taky docela důležitá věc jsou:

Pomocníci
K velké armádě Necromancerových přisluhovačů patří rozhodně (s příchodem datadisku) i pomocníci z měst. Koho si vybrat a čím ho vybavit, aby co nejlépe plnil svou funkci, je zase samozřejmě na vás, ale já se pokusím alespoň poradit.

V prvním aktu je Zlodějka s lukem:
Toto se mi nezdá jako nejvhodnější nápad pro Necromancera, ale proti gustu žádný dišputát, takže (a hlavně v jedničce byla celkem dobrá
Určitě si kupte zlodějku s ledem (zmražený nepřítel je pomalý a pro Necromanta a jeho miláčky snadný cíl)! Vybavte jí dobrým lukem (třeba Eagle Hornem), dobrým brnění a helmou (velice vhodné je damage reduce by x%).

V druhém aktu je Pikeman (nebo též Paladin, jak někdo říká):
Tak to je to nejlepší co můžete asi udělat. Už jen kvůli těm aurám. Vhodné jsou skoro všechny, ale doporučuji spíše obranné (třeba Might je Necrovi celkem na nic). Takže takové zvýšení obrany na dvojnásobek se určitě hodí, a to nejen Necromancerovi, ale i jeho minionům!!! Ovšem já jsem omylem zvolil jinou. (ono totiž na Normal a Hell jsou tam jiný aury než na Nightmare a třeba obrané aury jsou na Normal a Hell ta zvýšená obrana a na Nightmare Holy Freeze). Nejdřív jsem byl naštvaný, protože jsem chtěl mít pro sebe a své služebníky double obranu, ale později jsem objevil kouzlo zmrazování všech nepřátel v dohledu a vřele to doporučuji. Další výhodou Pikemanů jsou jejich jména (no uznejte, ale mít za společníka pořádnýho Chalana je celkem fajn ne?). No a v neposlední řadě jejich Jab. Když jim dáte pořádný kopí (nejlépe uniq třeba Fusciny nebo Yari pořádnou helmu a zbroj, tak není nic silnějšího než jejich rychlé útoky.

Třetí akt Kouzelníci:
Zase, špatná volba to není a pokud se vám v jedničce kouzelník líbil, tak si ho kupte ale… (na rozdíl od ostatních toho moc nevydrží).
No pokud už se rozhodnete si ho koupit, tak si rozhodně kupte mrazícího, který je v mražení daleko lepší než zlodějka (zmrazí totálně a celou skupinu, bohužel má dvě útočná kouzla, který náhodně mění a používá častěji to horší, ale je to tak 1 ku 4). Dále vykouzlí během boje Frozen Armor (což je brnění, který zmrazí každého, kdo se pokusí mu ublížit), bohužel ale funguje jen na něj Nevybavujte ho věcmi + to mana (je mu to na nic, má ji nekonečno), spíš mu dejte Faster Cast Rate. Bohužel nemůže používat nic pro Sorcererku, ale jen meče. Což je mu na nic, protože meče mu moc nic na kouzlení nepřidávají a on s nimi moc nebojuje (jen výjimečně). Pokud najdete meč + to all skill level (třeba uniq War Sword) tak mu ho rozhodně dejte!!! Štít navrhuji nějakej cool uniq nebo socketovanej s diamantama (perfekt +19 to all resistence).

Čtvrtý akt:
Tady někdo je? Ne (leda že byste si chtěli najmout Tyraela za dvě flašky Jacka Danielse

Pátý akt Barbaři:
Tak to taky není špatná volba. On takový malý soukromý tank se může hodit Dejte mu nějaký meč s dobrým útokem, nějakou dobrou barbarskou helmu (třeba uniq) a uvidíte, jak si dokáže prorážet cestu nepřáteli.

Tipy k pomocníkům: Střelci (tedy kouzelník a zlodějka) se drží mimo boj, ale pokud je obklopí horda nepřátel, je zle!!! Kouzelníkovi dejte na pomoc Lower Resists a zlodějce Decrepify.

Bojovníci (tedy barbar a pikeman) bojují někdy až moc horlivě, velice dobré je jim dát věc se sáním životů a pokud vypadají bledě, dát na obludy prokletí Life Tap (tedy 50% life stolen), pokud jde vše hladce nebo hrajete na players 8, tak jim pomůže prokletí Amplify Damage (vlastně jim to dá dvojitý útok).

Obecně:
Samozřejmě Necromancer je jedna z postav, která nemá hlavní sílu v sobě, ale v pomocnících. A tak se tedy moc nehodí na Players 8 (nedej bože na 64), neboť zabíjení trvá velice pomalu (na Normal není problém, ale na Hell už je to nadlouho). Za to se ale velice hodí na Bounty Hounters taktiku (tedy na lovení pokladů), protože i přes to, že mu sundáte všechny dobrý věci a dáte samé věci s + to magic find (tedy věci které umožní padání více uniqů, rarů, setů a modrých předmětů), tak jsou jeho pomocníci schopni bojovat za něj. A hlavně tedy jeho pomocník z města. Všichni pomocníci mají váš magic find a pokud dáte nějaký i jemu (buď železnému golemovi nebo pomocníkovi z měst), tak pokud někoho zabije, přičítá se ten jeho k tomu vašemu
Samozřejmě ze začátku používejte Players x pokud chcete mít rychle vysoký level (ale věci vám budou padat přibližně stejné) a nepoužívejte Bounty Hounters taktiku, ale ke konci (nebo po dohrání) si najděte nějaké pěkné věci s magic findem a uvidíte, kolik uniqů vám vypadne u Mefista (mě s magic findem 435% padají na denním pořádku dva uniqi, ale někdy i více nebo i méně, ale ještě se mi nestalo, že by nevypadl ani rare).

Obtížnosti:
Necromancer je jedna z postav, která nemá moc velké problémy s obtížností Hell, a to proto, že největší postrach Ancients (nebo Barbaři, Korlic a spol., jak chcete) jsou pro Necra směšně jednoduchý a Magic imunita, která působí na Bone spirity a Speary, je jen vzácná a objevuje se jen u zombíků v poušti a u těch, co obživují nemrtvé v poušti či v kanále v bazaru. Jediný, co dělá problémy, jsou buď kouzelníci co bojují na dálku (Oblivion Knighti, Abyss Knighti) nebo tuhý bosové (lignting + multiple + convition, cursed + extra strong + fanatismus aj.), to ale vylepší dobré resistence nebo damage reduce by x %.

Multiplayer:
Necromancer se velice hodí na multiplayer hry a to pro jeho prokletí, které pomáhají jak kouzelnicím (Lower Resists), tak bojovníkům (Amplify Damage). A tak je společně s barbarovými pokřiky a paladinovými aurami dokonalý společník každé party na Internetu.
Ovšem pokud jde o dualy (tedy boje mezi hráči), tak už je to horší.. Necromancer je celkem bez pomocníků (pomocník z města je hned tuhej a miniony není kde nabrat), a tak vám zbude jenom ten golem. No například proti amazonce rozhodně moc šanci Bone spirity nemají (speary už vůbec ne), protože jejich luk je vždycky rychlejší a bohužel i účinnější Jediný co tu trochu kraluje je prokletí Decrepify ale…..

Závěr:
Ne každý najde zalíbení a kouzlo v Necromancerovi (už jen proto, že si moc nezaseká mečem). Necromancer totiž spíše stojí v pozadí a kouzlí prokletí či útočná kouzla a podporuje tak své pomocníky (miniony). Kdo má ale rád veselou kostěnou společnost a velké armády spolubojovníků a vůbec mu vyhovuje ten styl (jako ta temná a kostěná). Nebo se mu prostě jenom líbí styl jeho oblíkání (módní černá s kostěným vzorem), tak si určitě Necromancera zamiluje a nedá na něj dopustit