DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Paladin: Házecí paladin od Trmi

pro verzi 1.09

Jak jsem hrál a dokonce dohrál, tenhle build.

Chtěl jsem zkusit celkem neobvyklého paladina (Fanaticism+Throwing).
Začal jsem úplně z nuly žádnou házecí postavu jsem nikdy neměl a ani jsem se před tím nevěnoval studiu způsobů, jak se s nimi vlastně hraje. Taky jsem si dal předsevzetí, že bude opravdu singl a házecí. první polovina z prvního, padla už v 5. Actu Normal, levelování bez Players 8 je opravdu hrůza. Druhou půlku z prvního jsem porušil až před stařečky na Hell, přendal jsem si některé věci z jiné postavy. Druhé předsevzetí jsem dotáhl od prvních Crude Throwing Knife až do poslední rány do Balla na Hell, s drobnými nedůležitými výjimkami.

Asi základní věc co jsem si při hraní uvědomil, je že tenhle build je extremně náročný na peníze, vlastně jsem je nikdy neměl. Něco s čím by jste házeli kupujete skoro po minutě, pořád se snažíte koupit nějaké to vybavení nebo i gamblovat. A největší žrout peněz je záchrana pomocníka.

Atributy

Strength mnou oblíbených 110 bílé, Dexterity 200, Vitality 121, Energy 49.
Síla je jen na to, aby jste unesli co potřebujete určitě se dá ušetřit. Obratnosti je třeba hodně, šance na zásah se na hell pohybovala kolem 80%, což je celkem přijatelné. Život se hodí vždycky, sice nic nezachrání, ale pro ten pocit. Také do Many jsem nějaký ten bodík vyhodil, celkem zbytečně, použití jediného manu spotřebovávajícího skillu (Blessed Hammer) bych dokázal spočítat na prstech jedné ruky.

Skilly

Tady je to jednoduché, tři body nutné k Fanaticismu a ten vymaxovat a je postava hotová.
Samozřejmě jsem rozházel všechny bodíky, ale životně důležitý nebyl žádný z nich. Vymaxoval jsem Conviction, jinak v Offensive aurách po bodu. Defensive taky jen po bodu do každé, kromě jednotlivých resistů. Do Redemtion jsem na konci ještě něco přidal. Do Combat byl plán nic, ale než body nechat ležet ladem, tak jsem vymaxoval Blessed Hammer a dokonce i něco do Holy Shieldu, tak hluboko jsem klesl.

Postup vývoje postavy

Ze začátku jsem dával z každých pěti bodů dva do síly a tři do obratnosti, až do síly 110. Potom 3 do obratnosti a dva do vitality. Proč tolik do Dexterity? Měl jsem zoufale malý AR, běhal jsem i s Belessed Aim a to hlavní, jedna ze základních vlastností, která vám tuhle postavu umožní dohrát, je 75% blok na štítu, je potřeba se na něj co nejrychleji dostat. Život jsem na Normal nijak nepodporoval a celkem bez problémů. Nejhorší byl Ball, dostával jsem ho velmi dlouho, tak se mi často rozdvojoval a já často umíral. Skilly po jednom až do Fanaticismu a hodně pomůže bod v Salvation, pokud tedy resisty nejsou na vybavení. To je druhá nejdůležitější vlastnost, Resisty mějte co nejvýše i za cenu menší damage, MF atd. Pomocníka na Normal si najměte podle chuti, já jsem zůstal u Cold Rogue. Přes staříky jsem prošel až po krátkém levelování na 35 lvl, ale asi by se to povedlo i dřív. Nezapomeňte si pořádně nakoupit vrhací nástroje, měl jsem na ně 4 svazky a téměř mě nic nezbylo. Potom rychle dokončit Normal a utíkat si pro pořádného pomocníka. Abych se přiznal celé Normal, jsem si s touhle postavou připadal, že běhám úplně bez vybavení.
Na Nightmare začnou padat slušnější věci za víc peněz a hlavně jsem si konečně pořídil druhou polovinu postavy, Deffensivního paladina s Holy Freeze. Pak jsem se vrátil zpět na normal a leveloval, téměř do maxima, na 50 lvl v Bloody. Fanaticism jsem měl vymaxovaný, plus zbývající body rozděleny do ostatních podpůrných skillů. Slušnější vybavení a udržovaný pomocník zajistí rychlý průchod do NM Bloody a rychlé levelování. Já jsem tu dřel až do 70 lvl. Potom opravdu bezproblémoví Ancients a konečně pořádná prověrka na Hellu.
Celé Hell pomalé, náročné, ale pořád jsem postupoval. PI vyřešila damage na charmech s podporou Conviction. Blessed Hammer s Conviction by to zvládnul asi taky, ale chtělo by to víc many a hlavně by to byl jiný build. Zastavili mě až staříci, prostě s tím vybavením co jsem si sám našel to nešlo. Musel jsem si přehodit, to hlavní byl štít s rychlým blokem, kdybych ho měl, asi by přehození nebylo třeba. Takže pokud by jste měli větší štěstí na vybavení nebo věnovali víc času hledání, šlo by to určitě i bez použití jiných postav.
Opravdu mě bez pomocníka byla jen půlka, ne že by to bez něj nešlo, ale třeba starci by byli ještě větší problém. Občas jsem jen za ním běhal (dával mu Fanaticism) a nechal veškerou práci s no-PI na něm. Pokud to šlo chodil jsem ho kupovat co nejčastěji. O tom, že jsem si velmi často chodil někam vydělat peníze, se radši zmiňovat nebudu. Možná by ještě připadal v úvahu jako pomocník Offensive paladin s Might, ale jak už jsem zmínil damage není to hlavní a přece jenom zpomalení se např. na kravičkách hodí mnohem víc.
Skončil jsem na 77 lvl.

Vybavení

Ještě jednou připomenu dvě základní vlastnosti, 75% blokování co nejrychlejší a co nejlepší rezisty.
Štíty jak to půjde používejte Paladin Only mají vyšší block a i bonusy Resist All. Obě runová slova taky nejsou špatná. Když vynechám Herald Of Zakarum, tak je např. Moser´s Blessed Circle perfektní.
Brnění stačí rezisty, třeba runové slovo Smoke. Já jsem našel Duriel´s Shell, tak to taky nebylo nejhorší.
Na zabíjení mě na začátku stačilo to co jsem koupil, později jsem využíval produkty craftování v kosce (Blood Axe), taky unikátní The Scalper šel používat. Sice se mi povedl elitní craft, ale pořád to byla velmi mizerná zbraň, její nejdůležitější vlastnost byla 4% life stolen.
Ze začátku jsem se na vlastnosti moc nedíval, hlavní byl co nejvyšší počet ve svazku. Použitelné mě přišlo až množství 150 a víc. Javeliny jsem nepoužíval, právě pro jejich zoufale malé množství. Bohužel u nožů a sekyr se upozornění, že je jich málo, objevuje, u prvních při 20, u druhých při 5, takže jakmile se vpravo objeví symbol pro malé množství, můžete souboj přerušit a upalovat do města pro nové zásoby. Někdy jsem umírající monstrum dorazil Belessed Hammerem, ale často to opravdu nebylo.
Pro PI jsem od začátku shromažďoval charmy s Poison a Light damage. Na konci jsem měl kolem 100 Poison/s a 500 Light damage, což bylo na players 1 plně postačující, ještě my zbylo místo na nějaké ty resist a life charmíky. Jak je vidět největší oříšek byly bossové PI/LI, většinou to padlo na Consily, to potom oceníte každý nožík/sekyrku navíc nebo větší Poison damage.
Pomocníkovi s Holy Freeze, nějak významně +skills nepomohou, ani vám. Takže hlavně aby přežil, resisty, sání života, popřípadě pokud máte štěstí x% dmg reduce. Píka může být opravdu jakákoli, většinou ho podporujete s Fanaticismem, tak se nějaká menší damage a Very Slow ztratí.

Závěr

Kupodivu se s tímhle paladinem dá hrát a dohrát i singl (se štěstím nebo podporou ). S trošku slušným vybavením, je to na Players 1 normální bojová postava bez omezení. Viva Fanaticism. ) Na MF runy se opravdu nehodí, snad jen k Pindlovi na Hell to jde s MF výbavou přijatelně rychle.
V partě najde uplatnění určitě taky, pokud nechá zabíjení na ostatních, může k sobě naházet +skills charmy i vybavení a všichni víme jak se nám líbí vysokolevelový Fanaticism nebo Conviction, nehledě na to že si muže vybrat na maxování jakoukoli další auru, případně combat skill.

Z diskuse v minulém foru:
SuE:
Moc pěkné .
Jen dotaz, proč jsi nepoužíval auru holy shocky na PI ? v kombinaci s conviction by to mohlo dost dobře fungovat.. teda aspoň u rangera je to super

Trmi:
Skvělá otázka. Možná jsem si měl přece jenom něco přečíst než jsem se do něj pustil, pozdě. Přiznám se, že sem na něj uplně zapoměl, stane se, stejně v těch nejhorších chvílích by mě nepomohl, ještě že tak. Když někdo pojede od začátku volných bodů je spousta může třeba vymaxovat Holy Shock. Osobně bych do něj asi opět nešel, čistě PI nejsou problém ani s menší light dmg a pokud by bylo třeba zdá se mi více univerzálnější Blessed Hammer. Taky jsem strašně pohodlnej, nekombinoval jsem ani Fanaticism a Conviction, vždycky jsem měl buď jednu nebo druhou. No spíš hlavně tu jednu. Proto jsem se nikdy nepustil do Assassinky. Ale hodně by se tím ušetřilo v inventáři, třeba pro life charmy a zkusit singl HC. Každopádně dobrý podpůrný skill, proč ho nepoužít. Nejede Ranger taky na pierce? U skupinky je to určitě využitelnější.
Pokud máte zájem, mužete shlédnout a třeba ještě dotáhnout Holy Shock. házecí pala (zip, 1,7 kB)

Kasos:
Já vím, že je tenhle příspěvěk už starý, ale jen mě tak teď při pročítání napadlo - když už jsi měl přebytek tolika skillů, proč jsi nedal 1 bod (popř. víc) do def aury na mana regeneraci - spolu s FoH by to mělo bát OK, ne?

Trmi:
Tak starý zas neni.
Mam bodik v mana regeneraci, sice ne kvůli FoH, ale Blessed Hammer, ale je tam. Light damage je celkem v pořádku, takže mi přijde lepší Magic damage. Sice jsem Hammer téměř nevyužíval, ale jen pro ten pocit, taky se mi líbilo, že kladívka paladin svým způsobem hází. Když tak si ho stáhni, můžeš se pokochat, neříkám že je to jediný způsob hraní, určitě se dá i jinak a lépe.