DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Paladin: Kouzelník od Trmi

pro verzi 1.09

Kolega kane - Holy Avenger měl téměř stejný nápad ve stejnou dobu, ale můj paladinek je jen kouzelník, takže snad někomu pomohou i mé zkušenosti. Hodně věcí je stejných jako v předchozím návodu. :-)

Paladin jako čaroděj není nějak neobvyklý build, prostě standardní postava, na kterou se není třeba nijak zvlášť připravovat. Sice jsem na něj naházel nějaké vybavení, ale k dohrání určitě nezbytné nebylo a kdo by se obtěžoval s hledáním, když už je jednou má, že ano. Co se týká vhodnosti vybavení hodně mi připomíná Necromancera.

Atributy
Síla jen na nošení věcí. Původně jsem plánoval nic a dostal jsem se s tím do poloviny NM, ale proč se zbytečně omezovat, takže mám na 65.

Obratnost nic, ze začátku by se hodila, ale to se dá překonat. :-) Pokud by jste chtěli používat jednu z nejlepších zbraní, Wizardspike (Bone Knife), tak budete muset zainvestovat.

Vitalita. Života není nikdy dost. A protože Blessed Hammer není zrovna dálkové kouzlo, pěkných pár ran schytáte. :-) Měl jsem na konci kolem 1200.

Energie, tady je rozpětí docela velké a pokud máte nějaké to vybavení na zvyšování maxima a na regeneraci many, půjde to i se základem, špatně, ale půjde. Dal jsem do 100 bílých bodů a i tehdy mana občas dojde. Dá se to těžko odhadnout, ale many tolik, aby při stálém kouzleni Blessed Hammer a zapnuté auře Meditation, pomalu přibývala a budete spokojeni. To je rada, co? :-)

Skilly
Blessed Hammer samozřejmě maximum. Dělá velmi slušnou plošnou magickou škodu. Skvělý skill na skupinky nebo přímo hordy monster. BH mají 100% pierce útok, ještě že tak, ale o kameny, sloupy, stromky atd., se samozřejmě zastavují. Nemá Timer, tak se vyplatí mít nějaké to rychlejší kouzlení (Faster Cast Rate). Použití bude třeba za pochodu natrénovat, potom už vám nijak neobvyklé nepřijde je to prostě jiné. Ideální je po hození kladívka nebo několika popojít (stačí kousek), zase zakouzlit a tak dále, třeba se vrátit nebo popocházet v kruhu, proti skupině je to zbytečné, ale proti osamělému protivníkovi se tak dostanete na více zásahů, třeba dvě kladívka najednou, na tři už mi ani trénink nestačil a byla to spíš náhoda. Blesed Hammer létají a vylétávají pořád stejně a ze stejného místa, takže při postupu úzkým prostorem, směrem vpravo, je jejich účinnost nulová, stejně jako když se necháte namáčknout na stěnu. Při dostatku času a pokud příšerka postojí, tak se s nimi dá útočit za roh, no spíš za výstupek, ale proti LE oceníte i tuhle vlastnost, útočení do spirály.

Fist of the Heavens velká light dmg. Sice timer, ale to vůbec nevadí naopak jsem to velmi vítal, při souboji dostanete díky tomu ten správný rytmus. Na rozdíl od kolegy jsem FoH využíval jen na bosse, a na skupinky nebo na obyčejná monstra jen minimálně, většinou když nebylo zbytí. Opravdu je to skill do duelů a na Unravelery & co., na ty byl hned od začátku určitě zamýšlen. :-) Ale, jak bylo v předchozím návodu napsáno, ta 3-4 yardová oblast kolem každého protivníka, kdy než by se paladin přesunul, raději zase hodí FoH, je, nebojím se to říct, hrůza. Tenhle skill prostě není na levé myšítko, ale bez aury to také není ono. Je to bludný kruh.

Conviction zvyšuje dmg vašich kouzel. Pokud chcete šetřit tak optimálních je 15 lvl. Můžete maxovat, ale otázka je jestli to v PvM za to stojí. Mám 20 bodíků. :-)

Meditation bod, ale pokud by nebyly věci se zvyšováním množství many a regenerace, bude to chtít více. Přírůstky jsou stále stejné, tak třeba i maxovat na úkor Conviction. Pro toho kdo zvolí neinvestovat do energie, bude tahle aura nezbytnost.

Redemtion jsem v boji použil pouze u kraviček. Taky s ohledem na mého pomocníka se kolem mě příliš zdechlin nepovalovalo, takže bodík. U Nihlathaka na hell jsem ho ze zoufalství zkusil taky, ale nebylo to nic světoborného. Malý dosah a málo získaného života, ale za to můžu já, s tím svým bodem. :-) Jinak jsem ho používal k dočerpání života po boji a v klidu relaxoval. Taky bych se obešel určitě i bez něj a popíjel bych prostě jen více lahviček, rychlejší by to bylo určitě.

Salvation bod, sice jsem ji na sobě měl jen při soubojích s LEB a MLEB, ale to bylo způsobeno docela slušnými resisty.

Stále je 6 skill bodů volných a opravdu nevím kam by se dali vyhodit. Možná, potom co jsem četl jak je to skvělé, do Redemtion, kdo ví nebo poradí? :-) Zase se potvrdilo, že paladin je postava, se kterou snad při každém buildu nakonec nevím, kam vyhazovat skill body.

Jak se hraje
Ze začátku jsem musel jet jako klasický paladin, takže bod do Sacrifice a k tomu MIght, později samozřejmě přechod k používání Zealu. Použitelná je i Thorns, jelikož jsem na začátku všechno cpal do Vitality mohl jsem se nechat otloukat. Tohle stačilo na celé Normal. Pokud se ptáte s jakou zbraní, tak tu šavli Angelic Sickle co pořád držím v ruce, tu jsem od 12 lvl nesundal. AR získáte z bonusů setových věcí a změnil jsem i pomocníka, ve druhém actu cold rogue za paladina s Blessed Aim, ani ne kvůli AR, ale hlavně pro větší fyzickou dmg a taky se nechal s Thorns otloukat. :-)

Andariel na NM jsem ještě stále dostával ručně a potom ve druhém actu změnil paladina za paladina s Holy Freeze a vrátil se levelovat na Normal. Blessed Hammer už byli použitelné, ale vzhledem k vybavení bych musel složitě kombinovat jejich kouzleni, stále ještě s ručním mlácením, na to opravdu nemám. Takže jsem jel ručně a po dosažení slušnějšího levelu BH a FoH jsem konečně přehodil na levé myšítko BH a napravo Meditation. Tohle kombo mě vydrželo většinu NM, s Conciction jsem začal až na Hell.

Levelování je stejné jako u Necromancera, players 1-2, ještě s players 3 se to dá slušně rychle na NM, ale na players 8 to jisto jistě není a nebude.

Volba pomocníka může být zajímavá. Opět zůstávají asi jen dva kandidáti Holy Freeze paladin a cold mág. Chvilku jsem i litoval svoji klasické volby Holay Freeze paldina, ale teď bych řekl, že byla správná. Ta lítost byla hlavně z nedělání cold dmg a cold mág by s podporou Conviction dělal dobrou škodu. Ale pro mě jako paladina většinou používající BH jsou asi mnohem výhodnější pomalé skupinky (ne mražené), které pomalu prochází vírem Blessed Hammerů a i do jednotlivce se lépe trefuje, když se hýbe jako šnek. Nehledě na to, že paladinek dělá slušnou fyzickou škodu.

Kromě Duriela, jsem na všechny bosse používal FoH, nevadí že je třeba jen na 10 lvl, trvá to jen trošku déle. Duriel mě vyšel výhodněji, s tím jeho mrazením a pohybem přískoky, udělat BH. Nechal jsem se namáčknout na zeď, pozor aby z vás něco létalo, a celkem bez problémů ho udolal. Na NM i na Hell.

Když už jsem ve druhém actu, nesmím zapomenout na Maggot Lair (podzemní nory při cestě pro hůl), tady s použitím BH moc počítáno nebylo v chodbičkách jste většinou schopni útočit jen na jednu stranu, škoda, že si nejde vybrat. :-( Ale je tu pořád FoH a taky pomocník není úplně na nic.

Staříci FoH a není problém, skoro. Jen jsem zjistil, že na NM s vlastnostmi Extra Fast, zase tak úplně bez rizika nejsou, docela jsem si zaběhal. Na Hell je to to samé, Extra fast je jedna z mála vlastností, kdy je to lepší vzdát. A pokud ji má Madawc je to téměř jistota. Dva LI se většinou nepovedou, ale taky důvod proč to balit. Jinak to jde s čímkoli, cursed, aura E, stone skin, LE, MLE atd., to je celkem jedno. Talic a Korlic zkamení s nasazeným Conviction a maxovaným FoH, velmi rychle, tak dva oběhy. A Madawc, vždycky jsem ho bral jako nejlehčího, u tohohle buildu je netvrdší, taky jediný kdo v aréně zůstane dost dlouho aby něco předvedl. Ideální je souboj na BH uprostřed, hodně běhat a kouzlit, pokud mě dal Amplify, tak jsem s auru Cleansing a běhal po okraji. Posunujte se na větší vzdálenosti, když se Madawc přesouvá nemůže házet, když se jen otáčí taky to jde, ale každá chybička se trestá. S FoH se párkrát zaseknete, ale to stačí změnit skill na BH a jde se dál. U staříků jsem se dvakrát zasekl i s BH do sochy už mrtvých, předpokládám, že jsem si chtěl v zápalu boje pokecat a už jsem se nehnul, kouzlit šlo, ale při nemožnosti pohybu to je jistá smrt. TP vás zachrání, ale stejně je to moc nepříjemné, když pobíháte kolem soch a uhýbáte sekyrkám popřípadě LE, dávat pozor, aby jste se nepřiblížili k soše a neklikli na ni. Taky je vhodné mít na staříky hodně lahviček se životem, Madawc bere tak polovinu z 1000 a pokud to je s Amplify, tak moc života nezbude a na to, že by vás za celou dobu co budete pobíhat kolem netrefil se spoléhat nedá.

Kravičky jsou díky BH opravdu pohodové. Na Hell je to podmíněno žitím pomocníka, ale tak je to většinou.

Jěště k vybavení, není třeba nějak hodně +skills mam 5 a nemyslím si , že by 10 plus posunulo výkonnost nějak nahoru. Na duel se samozřejmě vyplatí, FoH těch 48 lvl a Conviction 28 lvl, ale v klasickém PvM, vám to moc nepřidá. Stejně jako u Necromancera.

Konec na 72 lvl.
Závěr
Jak už psal kolega, velmi zábavná a samostatná postava. :-)
A opět je tu paladinek k nahlédnutí. paladin
_________________
Z diskuse na foru:
SuE
tak teď už vím, proč nejsi na battle.netu vyrábíš kouzelníky
jako obvykle..moooc pěkné
jako obvykle, otázečka nikde sem si nevšimla, že bys používal concentration při hammeru, tahle aura by snad měla zvyšovat jeho damage ?

Trmi
Co jsem cetl, tak nefunguje, jsem jim veril, ale moc jsem toho nestudoval takze to mohl byt jen nejaky drb. :-( Pokud dunguje, je to jasny kandidat na maxovani a Conviction a pripadne dalsi aury omezit.
Neni nic jednodussiho nez to vyzkouset.
Vyzkousel.
Oh, podvedli ubohou starenku, do oci ji lhali.
Takze, Conviction omezit 10-15 bodiku, Redem taky nic, ani do nizsich aur, jediny(3 body) bod v defensivnich aurach do Meditation.
Kdyz si vezmu jak pekne by me slo levelovani, pomocnik silnejsi, paladinek taky, au au, to neni hezke. :-))