DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Kouzelnice: FO/hydra od DaveStone

pro verzi 1.09

autor: Dave stone

Těm z vás , kteří ještě nedohráli Diablo 2 - Lord od Destruction s postavou kouzelnice, snad pomůže pár následujících řádků. Tuto strategii jsem rozdělil na 5 částí. Těmi jsou ATRIBUTY , SKILLS, VYBAVENÍ , POMOCNÍCI a OBECNÉ.
Rád bych také upozornil, že tato strategie je určena pro hráče, kteří chtějí s kouzelnicí dohrát LoD i na obtížnost Hell. Na dohrání na normal nepotřebujete žádnou strategii.

ATRIBUTY:
Síla určuje, jak těžké brnění může váš drobek nosit.
Obratnost je pro vás tak nějak úplně na ho..;
Vitalita určuje počet životů, za každý bod dostanete 2 životy a 1 staminu.
Energie určuje počet many, za každý bod dostanete 2 many.

Za postup o level dostanete automaticky:
2 životy
2 many a
1 staminu

A jak rozdělovat body:
jistý zpusob je
+2 k síle
+1 k vitalitě
+2 k energii

Ze začatku se možná vyplatí dávat +3 do síly, abyste mohli nést nějaké solidní brnění..
Později to už je jen na vás, nutno podotknout, že sílu větší jak 100 (ancient armor) asi určitě potřebovat nebudete.

SKILLS:

Někteří z vás se na začátku budou chtít rozhodnout, do které kouzelnické školy budou investovat své skill pointy. Můžu vás uklidnit, půjdete cestou všech 3 škol (samozřejmě ne hned od začátku).
Na začátku dávejte body do skillu Warmth (rychlejší regenerace many). Pro náročné tady mám vzorec pro výpočet rychlosti regenerace many za sekundu:
25 * [[256 * max mana / (25 * 120)] * (100 + %regenerace many )/ 100] / 256.

Na 5.levelu dejte bod do Ice Boltu , na 6. potom do Ice Blastu. Tento skill by vám měl vydržet až do 18.levelu. Při každé návštěvě města se podívejte, jestli nemůžete koupit hůlku +x k Ice Blastu . Do Ice Blastu nedávejte víc jak jeden bod.

Od 7. do 10. lvl dávejte body opět do Warmthu.

Na 12. lvl dejte do Charged boltu a Lightningu.

18. lvl - tam dejte jeden bod do Telekineze a následně na 18. do Teleportu. Kouzlo teleport si určitě dejte pod nějakou "rychlou klavesu" (F1-F, toto kouzlo vám může zachránit život... Samozřejmě tady na vás čeká Glacial Spike, která je lepší než Chain Lighting. Do obou dvou kouzel dáte jeden skill bod (víc ani ránu, body budete později potřebovat). Musíte mít hůlku +x to Glacial Spike. Taky si dejte bod do Static Fieldu, bude se hodit.

Na 24. lvl dáte bod do Frost Novy a následně do Blizzardu, v lightning magii dejte body (měly by jste je mít našetřeny) do Energy shieldu a Nova + Thunder Storm. Do Energy shieldu dejte další bod i na 25. a 26. úrovni. Kolem 24. lvl se v obchodech muze objevit i hůlka s prefixem "angels" (+1 to sorceress skills). Když budete mít štěstí, bude navíc přidávat k Blizzardu. Párkrát je potřeba "reentrovat " město (jít přes waypoint z města a následně zpět do města), aby jste angels staff ziskali (angels staff co přidává navíc k Blizzardu je v této chvíli k nezaplacení (ve skutečnosti budete potřebovat hodně peněz)). Možná se vám Blizzard bude zdát slabý, ale věřte, při správném používaní s ním budete do 30. lvl maximálně spokojeni, musíte mít ale hůlku, která přidává k Blizzardu. Nejlepší používání Blizzardu je:
Zakouzlíte Blizzard, přepnete se na Glacial Spike, 1-2x zakouzlíte GS, přepnete zpět na Blizzard a jedeme zase znovu nebo taky ne protože je všechno mrtvý

Do 30. lvl byste měli dát 2 body do Thunder Stormu.
30. lvl: konečně Frozen Orb. Tohle je nejlepší útočné kouzlo kouzelnice. Vystřelí to Frozen Orb ,ze kterého lítají Ice Bolty (každý z těchto Ice Boltů dělá damage napsanou u Frozen Orbu). Od tohoto levelu až do 49. lvl budete dávat skill body do Frozen Orbu. Na 30. lvl dejte také bod do Cold Mastery a Lightning Mastery.

Na 31. lvl dejte opět bod do Cold Mastery.

V momentě, kdy budete mít volné body (nezapomeňte dávat do Frozen Orbu), si postupně "prokousejte" cestu k Hydře. Hydra je bezpochyby nejlepším ohnivym kouzlem Sorceressky. Je lepší než Fire Wall, a to vím o čem mluvím. Postupem času si tohle kouzlo namaxujte a nezapomeňte na Fire Mastery. Sem se taky nějaký ten bodík neztratí. A jestli budete mít pořád skill body navíc, tak si vylepšete Thunder Storm nebo Energy Shield. Doporučoval bych Energy Shield tak na 5-9 úroveň.

Diky takto rozvrženým skillům se budete moct postavit jakémukoli nepříteli.
Také ale záleží na vašem

VYBAVENÍ:
Samozřejmě že nejlepší vybavení pro Sorceressku je set Tal-Rasha´s Wrappings. Zkompletovat tento set, stejně jako nacházet unikátní předměty, je bez cheatovani hrozně těžké, a tak se budu zabývat "normálními předměty".

Hůlka: je nejdůležitější součástí vašeho vybavení (pravděpodobně také nejdražší). Musí přidávat ke kouzlům, které momentálně používáte. Zhruba od 24. lvl muzete mít hůlku +1 to Sorceress skills a na Nightmare difficulty dokonce Arch-Angels Staff (+2 to Sorceress skills). Doporučuji vám udělat si hůlku seskládáním runového slova Memory (LUM + IO + SOL + ETH). Je to fantastická hůlka a není ji tak těžké získat jako setovou či unikátní hůlku.

Amulet: ze začátku prakticky nepoužitelné vlastnosti. Ke konci hry byste měli mít amulet co dává +1 nebo +2 to Sorceress skills.

Ostatní vybaveni: nesnažte se mít vysokou armor class. To necháte na bojová povolání. Měli byste se soustředit na vysoké resisty (hlavně fire a lightning) a předměty, co zvyšují počet životů a many. Čím víc many, tím je její regenerace rychlejší. Čím víc životů a resistů, no co byste čekali: budete žít. Další důležité vlastnosti jsou: faster cast rate, x% mana regenerate a X % damage goes to mana: znamená,že dostanete X% many. Tato vlastnost je velmi, velmi dobrá pro vaši mladou kouzelnici.

TIR runa: pokud v prvních 3 aktech najdete Tir runu, neváhejte, kupte si socketed helm (full helm, crown, je to jedno, ale kupte si s 2 dírami) a dejte tam Tir runu. +2 many za každého mrtvého se hodí. Do druhé díry dejte další Tir runu pokud máte, nebo červený či modrý gem. V pozdější fázi hry, kdy používáte Frozen Orb, nahraďte helmu třeba

ORT+SOL runovou helmou (runové slovo Lore). Schopnost Tir runy zůstává a navíc +1 to all skills , +10 energy a lighting resist +30% činí tuto helmu jednou z nejlepších pro sorceressku.

Brnění NEF+LUM pro schopnost +50 resist all vřele doporučuji (runové slovo Smoke).

POMOCNÍCI:

Právě díky pomocníkům nebudete muset dávat vice než jeden skill bodu do Ice blastu a Glacial spike.
V prvnim aktu dostanete lučištnici, dejte ji nějaký ten luk, brněni a helmu (nejlépe takové, co přidává životy) a ve druhém aktu ji propus»te a najměte si borečka s kopím. Nejenže má víc životu a větší sílu, a tak může nosit lepší brnění, ale zároveň s vámi sdílí auru. Navíc tvoří jakýsi štít mezi vámi a nepřáteli. Nezapomeňte na vybavení, co má vysokou armor class a zároveň přidává životy...
Můžete najmout 3 typy bojovníků:
Offense: aura Blessed Aim - zvýšená combat damage. Pro vás nepoužitelné.
Defense: aura Defiance - zvyšuje obranu
Combat : aura Prayer - léčí životy
Najměte si Defense nebo Combat pomocníka, kterého z nich, to nechám na vás.
O změně pomocníka uvažujte až v aktu V. Barbar kterého si zde můžete najmout je schopen větší damage, ale nemá žádnou auru. Rozhodnutí nechám na vás. Od Frozen Orbu jsou pomocníci celkem přebyteční, ale jestli nechcete chodit v divočině sami, vylepšujte jim vybavení, aby neumírali při prvním setkání s diablovými pomocníky .
Pomocníci při souboji s bossy dělají jen 50% damage, tak nespoléhejte na to, že zabijí nějakého šéfa.
Vůbec pomocníci mají podivnou zálibu v umírání při boji s bossy. Proto je oživte až po boji.

OBECNÉ:
Duriel: pro kouzelnici noční můra. Hrozně málo místa a jeho velká pohyblivost dělají z Tal-Rasha´s burial chamber i vaši hrobku. Nedivte se, když zde několikrát umřete, zvláš» na vyšší obtížnosti. Zkuste strategii vystřelit, popoběhnout, vystřelit, popoběhnout... Kouzlem Static Field můžete durielův počet životů taky velmi rychle zredukovat.

V momentě, kdy je kolem vás několik nepřátel (stačí 2), teleportněte se do bezpečí. Neriskujte, že vás nepřátelé obstoupí a neumožní vám útěk. Vždy likvidujte protivníky na dálku.

Před bojem vždy vykouzlete (pokud to kouzlo máte) Energy Shield a Thunder Storm.

Nezapomeňte zajít podívat se do obchodu na hůlky, pokud jste ve městě.

V případě, že se vám bude zdát regenerace many pomalá, dejte sem navíc nějaký bod (maximálně ale tak na level 10).

Static Field : toto kouzlo je zbytečné používat na obtížnost normal do 4. aktu. Funguje tak, že odebere všem nepřátelům v dosahu 1/4 jejich životů. Proti slabým protivníkům zbytečné, proti bossům smrtící. Ve 4. aktu na normal poznáte jeho sílu. Proti těmto nepřátelům byste měli Static Field používat: Smith, Duriel, Izual, Hephasto, Diablo, Baal. Používejte hlavně na nightmare a na hell. Požívejte Static Field, dokud těmto monstrům nevezmete zhruba 60% jejich celkového života, potom je dodělejte normalnímy útočnými kouzly.

Při hraní pak jistě sami přijdete na to co a jak. Jen si musíte uvědomit, že hrajete s kouzelnicí, to znamená s někým, kdo nepreferuje boj se zbraněmi.

A co dodat na závěr, snad jen hodně štěstí při nacházení run, setových a unikátních předmětů.
Třeba se potkáme někde na Internetu a vy již budete mít titul "matriarch