DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Kouzelnice: Nova sorc od vzduchovka

pro verzi 1.09

autor: Vzduchovka

Pri hrani diabla jsem vyzkousel vsechny postavy (minimalne na normal az k Bhaalovi), ale nejvic zabavy jsem rozhodne zazil s kouzelnici, ale po asi az tretim rozehrani .... . Zpocatku (Diablo 1.0 !) jsem samozrejme hral stylem JEEEE SKILL POINTY HONEM JE ROZDEL, ale na nightmare jsem po lehke drzkove zjistil, ze tudy cesta rozhodne nevede. Dalsi rozehravka dopadla skoro stejne (jen bylo min proinvestovanejch skillu) a tak sem se do toho napotreti oprel (ja vim, ze asi vypadam jako totalni nedouk, ale to byla jen pocatecni euforie ).
Proto vsem JEDNOZNACNE doporucuju vyber pouze dvou skol (ja zvolil FIRE a LIGHTNING) a rozdelovani skillu maximalne do ctyr kouzel (jedno z kazde ze skol a samozrejme MASTERY).
Zpocatku to je trozku tezsi a ta ikonka hodne svadi k tomu NEKAM TO PRECE DAM..., ale pokud to vydrzite stane se z vas NELIDSKY SILNA KOUZELNICE.

Tak a ted samotny postup. Ja jsem zvolil NOVU jako hlavni utocne kouzlo, ta sila pri maxovane Nove s Lightning mastery je opravdu ohromna a jak jsem se v jiste encyklopedii docetl MIRENI JE VECI MINULOSTI a TENTO SKILL VAS DOVEDE PRES HELL A ZPET. Timto skillem sem dovadel k silenstvi jisteho paladina, ktery se mnou hral multiplayer, kdy nabehl do houfu nepratel a zacal Zealovat, stacilo tam ale vlezt za nim a JEDNOU hodit krouzek, okamzite bylo mrtvo. Pokud si predstavite stromy v lese, kdyz mezi ne hodite atomovku, tak lezi smerem od epicentra ve tvaru krasne hvezdicky a neni lepsi pohled, nez kdyz takovou atomovku odpalite mezi neprateli ... Po priblizne hodine hrani to paladin vzdal a odpojil se se slovy, to nema smysl.
Jako druhe kouzlo jednoznacne doporucuji FIRE WALL , coz je kouzlo s nejvetsim damage ve hre. Vyplati se jej opet namaxovat a s nim i FIRE MASTERY . Hodi se nejen proti lightning imune (kterych je na hell opravdu pozehnane), ale i proti bosum, kdy hodite fire wall a pak zase "mlatite" novou.
Dalsim kouzlem ci spise vlastnosti kterou jednoznacne doporucuji je WARMTH , diky kteremu nebudete mit s manou problemy, ale ten staci tak na 10 mozna mene, pokud nebudete pouzivat mnou doporucovanou novu.
Zbytek skillu rozdelte kam chcete, nejvice se mi osvedcilo FROZEN ARMOR nebo SHIVER ARMOR , ktere nechutnym zpusobem zveda defense do takovych vysek, ze ho prekona snad jen paladin ...
ENERGY SHIELD je take slusna vec, a zvetsi vam pocet zivotu prakticky o velikost vasi many, ale nekdy je spis k vzteku nez k dobru, kdy po vetsi mlaticce nezbude dost many a jako na potvoru nemate lektvary ...
STATIC FIELD se hodi proti bosum, kdy proste tu ctvrtinu zivota ubere a hotovo, v nekterych pripadech se jedna o nejsilnesi vec ve hre, kdy ubira tisice a tisice zivotu, jen je treba potvoru domlatit necim jinym (ctvrtina ctvrtiny z ctvrtiny opradu neni moc a tak stale ztraci na ucinku s ubyvajicimi zivoty priserky).

Ted se dostavame k zoldakum. Jednoznacne doporucuji DEFENSIVE paladina z druheho aktu Hell, je dost vykonny a vydrzi i par ran. Jeho aura mrazici nepratel vam dost pomuze (oproti mnou doporucovanemu defensive ale z Normal o dost vic, zvlast pokud hrajete za Light/Fire sorc (dekuju za pripominky)).

Vybaveni neni u kouzelnice zas tak moc dulezite, jako u jinych povolani, kdy na nem prakticky zavisi vykonost cele postavy. Kdyz seberete barbarovi zbran, je bezbrany jak nemluvne, ale i kouzelnice kompletne bez vybaveni je temer stejne vykonna. Samozrejme tedy musi mit co nejvice +All skill levels nebo +skill levels ke skolam, kterymi jste se dali. Neuskodi ani mana regenerace a pokud budete mit stesti (nebo v ancestral recalu trpelivost - Duriel akt II, hell) tak je samozrejme nejlepsi volbou Talrashuv set, pokud mozno kompletni, ve kterem navic kouzelnice vypada opravdu skvele.
Jako prsteny jsou nejlepsi STONE OF JORDANy , a jako amulet samozrejme KALEIDOSKOP (opet to v ancestral recalu neni problem a stone of jordan uz vubec ne).

S takto vybavenou kouzelnici je radost hrat a nikdo nema prakticky zadnou sanci ani v PvP. Zkusenosti mam s barbarem, assasin a paladinem, ani jeden nemel sanci (nejlepsi je stoupnout si po jejich smrti k mestu a pravidelnym kouzlenim novy udelat z vychodu cestu do pekla ) Pro PvP se hodi i THUNDER STORM , ktera je opravdu nechutna (jeden blesk, jedna mrtvola, a hlavne jako bonus je to krasne necekana smrt pro toho, kdo napriklad krouzi kolem dosahu vasi novy a to se rozhodne pocita (obzvlaste proti amazonkam)).

Pro PvP se moc nehodi fire (obzvlaste firewall) a tak pokud hodlate hrat hlavne PvP, tak radeji k Lightning volte Cold (opet dekuju za pripominky)).

Mozna sem na neco zapomnel, nebo opomenu (spis to ho bude hodne), tak se treba i ozvete. SORCKAM ZDAR.

P.S. Diky za pripomniky a jen pridavejte dalsi a dalsi, jen doufam ze alespon neco zustane puvodni ).
---------------------------------------------------------------------------
z diskuse:
Vodnik
S tim PvP to uz napsal kolega vys, Nova/Firewall sorcka je na duely podle me docela nanic. Staci trosku lepsi vybava protivnika a nemas narok.
A jako zoldaka bych takhle postavenemu buildu doporucil sice defensive paladina, ale z NM, s aurou Holy Freeze. Namrazena potvora te trefi s mnohem mensi pravdepodobnosti, nez kdyz budes mit defense treba 50k
---------------------------------------------------------------------------
SirMlok:
Takže něco k duelum.
PvP sorc:
Nova je na duel na dvě věci. Fire kouzla tuplem.
Jediná použitelná pvp sorcka:
orb max, cold mastery max, TS max, lightmastery max. Vše zbylé do štítů. Něco warmth. Life 1600+, mana kolem 1000. Dále nutné dobré připojení s nízkým ping, jinak je sorcka předem odepsaná. Šanci má dobrá pvp sorcka proti komukoliv, ale rozhodně se nedá říct, že by ostatní postavy neměly šanci proti pvp sorcce.
Základ duelu je trvale držet teleport (proto jste při např. modemovém spojení se sockou v ...) a sem tam do toho pustit orb.
Nejvíc nesnáším v duelech lock od asky.

A ještě něco ke kombinaci light + fire. To je nejmíň používaná kombinace a to především z důvodu nedostatku bodů.
Když už se jede nova, maxuje se i TS (když už jsou body v light. matery). No a pak třeba na FW+fire mastery nejsou body (kvůli nově musí být dost bodů ve warmth).
Takže se častěji hraje light/cold (do cold mastery stačí pro tenhle build 1 bod a hned jsou chybějící body) nebo fire/cold (to je na body ještě větší pohoda, jelikož stačí navíc jen jeden bod do warmth).

A z energy shieldem nemá nova sorc nikdy probémy, protože má hodně many (mam 2000) a s věcma 25 bodů ve warmth. Takže když vám štít sežere všechnu manu, tak okamžitě máte manu novou.

A nakonec žoldák. K socce je nejlepší žoldák mrtvej žoldák, protože tak stejně skončí. Na kravách když hrajete s novou agresivně (nebo dokonce se teleportujete doprostřed houfu krav, to si socka s dobrou výbavou a vyšším lvl může v pohodě dovolit, jen v tomto případě vadí occulus, který vás občas pošle z houfu zase pryč) nebo častěji chodíte na mefa a baala nemáte šanci udržet pomocníka naživu.

---------------------------------------------------------------------------
Kar-chee
Nikde se tu nepise o faster cast rate, coz je pro nova sorcku nejdulezitejsi vec(dulezitejsi nez skilly)

---------------------------------------------------------------------------
SuE
máš pravdu
nova sorcka by měla mít hodně fast cast rate ale kromě tabulky z FAQ na diabloii.net nejsem schopna dát moc doporučení.:

0%-8% = 13 fpc
9%-19% = 12 fpc
20%-36% = 11 fpc
37%-62% = 10 fpc
63%-104% = 9 fpc
105%-199% = 8 fpc
200+% = 7 fpc

snaha by mela být o 8 framů (3 krát za sekundu) tedy 105 % fast cast , minimálně tech 63 % na 9 framů.

dále snad z této diskuse na bonusweb/

kde je mimo jiné odkaz i na tvůj fakt dobrý příspěvek na drc webu, a je zde i diskuse o FCR u sorcky, zčásti o vybavení a možném bugu ,který sebou 8 framový fast cast přináší.