DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Paladini z diskuse

pro verzi 1.09

Smiter a duely

Dhal:
Damage ku Smite pridáva:
- skill Smite
- skill Holy Shield
- aury s enhanced damage (Might, Concentration, Fanaticismus)
- jewely a charmy s enhanced damage, enhanced dmg na výstroji (okrem zbrane)
- strenght
- funguje Crushing Blow
Nepôsobí:
- elemental a poisson damage - ani z predmetov, ani z charmov, ani zo skillov (Holy Shock)
- Deadly Strike a Open Wounds
Tarzan:
Nepridava ani ked ma stit nejaky elemental dmg?
Dhal
Nie, absolútne nič... Ak spôsobuje zbraň elementálne zranenia, tak hodnota zranení, ktorú ukazuje obrazovka vlastností postavy, býva zafarbená - napr. červená pre fire dmg. To sa síce stane aj u Smite, ale nepridá sa nič.
Zabudol som, Smite nekradne život ani manu.
…, na LoD má kvalitný Smiter okolo 2000 max dmg.
Peter...
No, neviem či má zmysel maxovať Holy Shield kvôli mizerným 2000 damage. A na hell sa tá damage ešte redukuje na polovicu.
IMHO stačí vymaxovať iba Smite, ale nie kvôli damage ale kvôli stunu a do Holy Shieldu len toľko bodov aby bol 75%-ný blok. Na BonusWebe bola o tom diskusia asi pred rokom a ktosi tam tvrdil, že ku Smite sa hodí Fist of Heaven.
Dhal :
2000 dmg s neblokovateľným útokom a legálnym ITD je málo? Dokonca viac, ako ITD, nemá naň vplyv ani level protivníka. Treba vyskúšať, Smite má jedinú chybu - nemá lifesteal.
Fist of Heaven sa používa ku Smite, ale to už nie je smiterský build, volá sa Judicator. Za vhodnejší skill pre hybridné kombinácie pokladám ale Blessed Hammer, hrubý náčrt buildu vyzerá potom takto (len nutné skilly):
20 Concentration
20 Smite
20 Holy Shield
20 Blessed Hammer
1 Meditation
vývoj postavy je ukončený niekde okolo 85. levelu.

Judicator je veľmi náročný na množstvo skillpointov, k FoH je prakticky nutnosťou ešte Conviction. Takéto buildy sa robia, ale podľa môjho názoru -nemusí s ním každý súhlasiť - tento paladín vie len zo všetkého trochu a nič poriadne...

Smiter (alias Vindicator) je postava skôr pre duely, nie pre PVM. Mám jedného vypestovaného a pár uší už nazbieral... V hre samotnej s ním ale používam častejšie Zeal - nie však preto, že by smite dával málo dmg, chýba však lifesteal a keď si v obkľúčení, tak život bez neho ubúda rýchlo. 2000 dmg treba brať takmer ako priemer, pretože najlepšie smiterské štíty majú rozptyl dmg malý. V dueloch s tým robí čistých neblokovateľných 500 dmg, amazonka padá po dvoch-troch zásahoch, barbar vydrží 7-10 (ak teda nemajú dmg reduced stuff). Ale to je skoro jedno, keď sa raz Smiter dostane k úderu, tak je takmer rozhodnuté, knockback a hit recovery súpera držia prakticky stále v stun-locku. Problém je k tomu úderu sa dostať, k takej amazonke je veľmi náročné priblížiť sa a zostať nažive...
V PVM je to perfektný skill na bossov, žiadna melee postava nezabije Diabla tak rýchle, ako Smiter. Okrem toho Smite používam na malé skupinky silných potvor (Minotauri, championi), na veľké skupiny je nepoužiteľný. Dá sa využiť aj pre únik z obkľúčenia, "vyraziť" potvoru knockbackom z tesnej blízkosti a spraviť si tak priestor na ústup.
Je toho dosť a musím opakovať: keby mal Smite lifeseal, tak iný skill pre paladína ani nepoužívam - okrem PI, samozrejme :)
sako
.Ako sa da teda bezpecne dostat k superovi?Charge?
Dhal
Charge, Vigor, alebo spomaliť s Holy Freeze.
…., ale Smiterovi veľa bodov do Charge nezvýši, potrebuje ich inde. Charge sa dá použiť na rýchle priblíženie - stlač Shift a klikni na miesto, na ktoré chceš dobehnúť, nemusí tam byť ani nepriateľ. Sprav to so zapnutou aurou Holy Freeze a ak sa ti podarí súpera primraziť, tak si na polceste k úspechu. (Barbarovmu Whirlu ale mrazenie moc neškodí, je skoro rovnako rýchly.)
…V súboji neradím prepínať zbrane, keď stojíš tesne vedľa nepriateľa, tak sa ti to nemusí podariť a strata pár desatín sekundy ťi môže veľmi uškodiť. Radšej si daj skilly, ktoré používaš súčasne (napr. Smite a Fana), na klávesnici tesne vedľa seba (trebárs F1 a F2) a stlač ich naraz.
Spomaľovacie predmety sú v súbojoch zakázané.
alkayda
ako povedal dhal, ze ak sa dostane smiter k nepriatelovi, tak nema sancu, ale proti takej ame alebo sorcke vela asi nezmoze, a barbari byvaju tiez dost silni, sice smite ma dobry attack rating....
to all:aky stit je pls najlepsi pre smitera???
Dhal
Nejaký rare elitný paladínsky štít s +2 skills. Smite dmg (priemer) majú všetky tieto štíty rovnaký, takže treba posudzovať iné vlastnosti. Sacred Targe má z nich najvyšší blok a najnižšie požiadavky - takže toto je najlepšia voľba.




Convertadin


zbraň pro converzi?
Dhal:
Absolútny ideál by bol Scimitar of Quickness s 2 soketmi a v nich Shael, samotná zbraň potom dáva maximálnu útočnú rýchlosť. (pre Scimitar potrebuješ 78% IAS na 8 framový útok) Dá sa použiť aj Cutlas, rýchlosť je rovnaká, ale dáva viac damage. Phase blade je najrýchlejšia, pre max rýchlosť treba 54% IAS, ale už je asi príliš silná.
Attack rating vraj nepotrebuješ, trafiť netreba, stačí na príšeru zaútočiť. Z vlastnej praxe to ale neviem, len z počutia, Conversion som nikdy nepoužíval.
…Slabučká zbraň má ešte jednu výhodu: ku Conversion používaš Thorns a tie zvyknú zostať na príšere prilepené ešte chvíľu po tom, ako sa spamätá z oblbnutia. Keby si ju v tom čase trafil s vysokým dmg, tak sa smiechu nezdržíš...
… Thorns ide aj v Hell, nie každá príšerka je PI. Auru ale treba mať na 30+ leveli, potom vráti aj na Hell okolo 700% dmg a to je slušné číslo. Okrem toho je samozrejme treba mať nejaký back-up skill, veď skillpointov je dosť.

Ešte k tým zbraniam:
1. je možné používať aj päsť, damage je minimálny čo nám vyhovuje, ale nikde nie je uvádzaná rýchlosť tejto "zbrane". Z vlastných pokusov s paladínom Shockerom ale viem, že udiera dosť rýchle. Keď už som pri tom, tak Holy Shock sa mi zdá byť dosť slušným doplnkom, veď takýto paladín by skoro ani nepotreboval meč...
2. používať zbraň s range 5, teda poleaxe alebo spear. Potom nie je nutné naháňať rýchlosť, väčšia vzdialenosť od potvor poskytne dostatočnú ochranu.
Gorthaur:
Co som k tomu Palovi vypatral: ked sa skonvertovana potvora odkonvertuje naspat - zostane jej len maly kusocek life; ak je PI dorazi ju cojaviem Rogue s big elem. dmg lukom... preco Rogue - neutoci na blizko a Thorns by ju melee Merca roztrhali ;-)...
Dhal:
Potvore zostane 200 hitpointov, ale prenásob túto smiešnu hodnotu siedmimi, to je (povedzme) na Hell cca 1400 Thorns damage - ak ju zabiješ na jednu ranu, samozrejme. Bude mať tvoj paladín 1400 life?
Preto som aj spomínal tú čudnú zostavu Holy Shock a päsť, HS na vysokom leveli pridáva povedzme 1-800 lightning dmg, k tomu sa pridá 3-4 physical dmg za facku holu rukou a naspäť sa vráti maximálne 30 dmg, čo nie je problém ustáť.
…Keď tak nad tým čisto teoreticky špekulujem, tak by som to robil približne takto:
- behám s aurou Holy Freeze
- konvertujem zo skupiny pár príšer, prebliknem na sekundu fana a moji kamoši síce budú tiež mrazení, ale o poznanie rýchlejší
- teraz zapnem thorns a po nejakých desiatich sekundách sekundách divadelného predstavenia Holy Shock na dorazenie zvyškov

Má to jednu chybu, v partii sa takýto paladín neuživí, pretože netrpezlivé sorcky a amazonky mu nedoprajú vychutnať pocity víťaza a všetky potvory medzitým v pohode zlikvidujú...
Takže single alebo realm sólo only - ale to je asi tvoj prípad
…Lvl 30 Thorns na Normal a NM vracia 1410% dmg, takže fyzické rezisty na Hell to stiahnu na nejakých tých 700%...