DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Plánování postavy

pro verzi 1.09

Jak plánujete novou postavu? Někoho se zeptáte jak to hraje? Kouknete se do tabulek se statistikami skilů? Nebo to rozjedete a plácnete tam, co vás napadne..však ono to nějak dopadne?
V obtížnosti normal i NM lze skoro cokoli dohrát s jakkoli vybranými skily. Na hell je to horší, a pokud jste udělali zásadní chyby, je postava nehratelná. Co jsou zásadní chyby ?
Výběr skilu s malou účinností, výběr špatné kombinace skilů, špatné přidělení bodů statistik s ohledem na zvolené skily a zbraň.
Následující simulátor postavy vám nepomůže s přidělováním bodů statistik (str, dex, vit, mana - síla, obratnost, život, mana), ale s přidělením bodů skilů - dovedností. Bohužel je to celé v angličtině, takže vy, kdo máte češtinu, se budete muset orientovat podle popisů v češtině z příručky (doporučuji si to vypsat někam bokem)
Na obtížnost hell se doporučuje přejít většinou okolo levelu 60 (kouzelnice, amazonky apod, i když vyšší level taky neškodí) až 70 (bojové postavy nablízko). Obecně je potřeba mít dostatek života a vybudované základní útočné skily tak, aby se postava v hell chytla, tzn aspoň hlavní 1-2 útoky na maxované.

Předpokládejme, že jste na úrovni 75 a máte splněny bonusové questy, které vám přidávají skil body a jdete do 5.aktu. V tom případě máte k rozdělení celkem 74+ 12 bodů (3 krát (Den[1]+Radament[1]+Izual[2])). Na této úrovni už musíte mít skily rozdělené skoro na hotovo, je pozdě začínat něco úplně znova. Takže plánovat už od začátku se vyplatí.

Tak a teď je čas začít experimentovat . Na následující adrese je obrazovka se všemi postavami diabla.
http://www.cs.hmc.edu/~cbradfor/diablo2/skills.html

Jednu postavu si vyberte kliknutím a objeví se vám tabulka pro přidělování skilů, stejná jakou máte ve hře. Klikněte na příslušnou záložku, která vás zajímá, a klikněte buď na ikonku skilu a tím postupně přidáváte skil body, nebo přímo můžete napsat počet bodů do okénka u ikonky (to musíte napřed zvýraznit) . Vidíte, jak se mění hodnoty damage, attack ratingu, life apod. u příslušného skilu.

Pokud zjistíte, že jste to neudělali dobře, můžete kliknout na RESET a celou záložku vynulovat.

Pokud jste vyplnili jednu větev skilů, můžete přejít na další a vidíte přidělené body i z předchozí záložky nad textem RESET. To je bezva, protože se vám automaticky sčítají všechny přidělené body, a tak vidíte, jestli vaše vysněná postava je vůbec reálná ..jestli vám na ni budou stačit body.

Jistě, tohle všechno lze udělat i na papíře, když si prostudujete tabulky u popisu postavy... ale: třeba u kouzelnice je zde krásně vidět, jak se při přidávání mastery zvyšuje damage kouzla, u nekra např. vidíte, jak zvýšení skeleton mastery ovlivňuje vaše kostěné miláčky, nejhezčí je to u druida.. vzájemná vazba lycantropy/werebear/maul co maxovat dřív? … nebo grizzly/dire wolf.

Také je zde možnost zjistit u vyvolaných potvůrek, jaké budou mít životy na normal/NM/hell a to při stejné úrovni skilů. Při přechodu na vyšší obtížnost totiž vaši miláčci dostanou automaticky více života, takže není na místě zděšení… "oni mi doporučili valkyrii na 5.levlu..to nemůže přežít,dyť to bude scíplina na jednu ránu", jistě, na normal má 600 life, ale na hell 1900, stačí kliknout na rozbalovací záložku s obtížností a podívat se znovu. Totéž platí pro všechny vyvolané pomocníky -shadow master/warrior, skeletoni, bone prison/wall, golem, rostliny , medvěd/vlci …

No a na závěr už jen udělat print screen..ať si to pamatujete .. a můžete začít hrát novou postavu, a když víte, jaké skily jste si vybrali, asi už i tušíte, jaké vybavení budete potřebovat a podle toho pak můžete přidělovat i body statistik.