DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Některé kratší tipy a triky

pro verzi 1.09
(ty s obrázky byly vypuštěny bohužel)

Skill Hydra na unikátním shamshiru HexfireYanna
Tady je jeden dobrý tip na zlikvidování Diabla; nejspíš se to dá použít i na další Bossy, ale tohle už je odzkoušené.
Pokud máte unikátní šavli (shamshir) Hexfire (má v sobě skill - kouzlí Fire Hydru - asi 39 nábojů), můžete Diabla prostě uběhat a kouzlit přitom Hydru, která ho postupně zlikviduje. Vyplatí se při tom ještě sesílat na něj nějaké mrazící kouzlo a vyřídíte ho docela brzy a bez jediného umření a vracení do města (maximálně na znovunabití meče kouzly, což vyjde sice docela draho, ale stojí to zato. Podařilo se mi to takhle s Druidem na obtížnost Nightmare a musím říct, že mě lehkost zabití Diabla docela překvapila. Takže radím: Nepodceňovat Hexfire. Vypadá sice celkem nic moc, ale ten skill v něm je nedocenitelný.


Runy z Hellforge Trmi
Zajímalo mě, jaké nejvyšší runy můžu z tohohle questu dostat. A podobný pokus na http://www.diabloii.net mě nijak nepřesvědčil, tak jsem testoval sám.
Základ, padání run z hellforge nijak neovlivňuje MF ani level postavy.

Na normal padají běžné runy. (El-6, Eld-10, Tir-8, Nef-14, Eth-14, Ith-10, Tal-10, Ral-8, Ort-6, Thul-6, Amn-8). Počet vypadnuti je jenom pro orientaci, je to skutečně "náhoda" co zrovna padne. :-)

NM dává zlatý střed. (Sol-8, Shael-9, Dol-10, Hel-8, Io-7, Lum-14, Ko-11, Fal-5, Lem-13, Pul-9, Um-6)

Hell dává bohužel, taky jen střední runy. :-( (Sol-5, Shael-13, Dol-9, Hel-10, Io-7, Lum-12, Ko-9, Fal-9, Lem-9, Pul-7, Um-10)

Testování probíhalo v Diablo 2: LoD verze 1.09d. 300 pokusů, na každou obtížnost 100, s postavou na 92 lvl s MF 321%. A pro ověření vlivu levelu, kolem 20 pokusu na každou obtížnost, s postavou 6-9 lvl s 0% MF. A skutečně není problém na NM s 6 lvl dostat nejvyšší dosažitelnou runu Um.
Pozn. Magic find (MF) také nijak neovlivňuje počet ani kvalitu nalezených run.


Aura u superunikátních potvor (převzato z dii.net)
Super unik potvorám, které jsou generovány náhodně, se změní aura, když odejdete z místa, kde se nacházejí, a pak se vrátíte. Zůstávají "aura enchanted", ale získají náhodně jinou auru. Tohle nefunguje na normální bossy a na ty, kteří mají vždy stejnou auru jako Bremm - Conviction. Ale můžete se tímhle vyhnout lightning enchanted s conviction nebo cursed Might apod.


Static Field u kouzelnice (převzato z dii.net)
Asi je to bug, ale od patche 1.09 může kouzelnice na obtížnosti Hell dostat skoro na nulu jakéhokoli Superuniq nebo Akt bosse pomocí static fieldu, pokud jsou ve hře 3 a více hráčů. Není známo, je-li tohle bug nebo záměr, ale kouzelnice se tak stává velmi užitečnou pro zabíjení bosů ve velkých hrách. (Na realmu jsem to zkusila a fungovalo, ...při simulaci players x na single to prý taky funguje až na 1/10 života potvory. Pozn překl.)


Skill unsummon u Assassinky(převzato z dii.net)
Pro assku lze s výhodou použít skill unsumon při dragon flightu. Normálně vám DF umožní skok jen k nepříteli, nelze se dostat třeba na prázdný druhý břeh apod. Můžete použít tento trik : Vyvolejte na dané místo shadow, nastavte na jedno tlačítko unsumon a proveďte dragon flight, dostanete se k shadow.(diky patří Kundihrabkovi za vědecký výzkum)


Identifikování předmětů u Caina (převzato z dii.net)
Cain identifikuje nejen předměty, co máte v inventory ale i ty, které jsou v kostce, ať je třeba v truhle. Pokud chcete mít "unid" předmět na trade, nenechávejte ho v kostce.


Recept 3 perfektní kameny + kouzelný předmět dii.net + Trmi
Recept 3 perfektní kameny + modrý (kouzelný) předmět, kterým měníte vlastnosti předmětů, může být použit na jakýkoli modrý předmět včetně charmů a jewelů a bižuterie. Vlastnosti, které se vygenerují, závisí na levlu položky (item level). Level postavy, která provádí mixování nemá na výsledek žádný vliv. Nejlepší položky na pokusy jsou magické zbraně, které je těžké nebo nemožné koupit (War Pike, Thunder Maul, Amazončí luky…), jewely nebo charmy.
Pozn k charmům: abyste na nich dosáhli + skily, měly by být nejméně z konce 3. Aktu NM. Malé charmy by měly být od Nithalaka, Pindleskina nebo Baala a spol, pokud z nich chcete vyrazit něco hodně dobrého. Podrobněji : Trmi:
Už jsem si tu stěžoval, jak mizerné výsledky z mutace v kostce získávam. :-) Všichni mě doporučovali co nejvyšší itemlevel mixovaných věcí, ne že bych jim nevěřil :-)), ale co si člověk nevyzkouší sám ...

Všech pokusů bylo minimálně 100, někde i víc. Ve výsledcích uvádím jen ty pokusy co stoji alespoň za zmínku. :-)

a) Charmy:

Small charm od Nihlthaka (Hell, 95 lvl) 300 pokusů.
Výsledky:
9-19 cold dam; 175 poison dam +2 str; 5% fast run, 100 poison; 175 poison dam; 1 max dam, 1-42 ligh dam; 20 life, 11% res light; 100 poison, +2 str; 5% fast run, 1-36 light dam; 175 pioson dam, 4-8 fire dam; 1-40 light dam, 19 life; 1-38 light dam, +2 str; 8-16 cold dam; 14-28 fire dam, +2 str

Small charm (Normal, 1. act, maximálně 5 lvl) 200 pokusů.
Výsledky: Maximálně small charm s levelem 15, nic, co by za to stálo. :-) Závěr:
Rozdíl je vidět na první pohled, pokud se vezmou běžně používané charmy od kraviček na hell, jsou výsledky přibližně takové: cold damage nižší a poison damage také. Takže rozdíly zase nijak velké (v tom počtu pokusů), proto ta má nedůvěra, ale určitě stoji za to charmiky od Baala a Nihlthaka zkoušet. Co já se navyházel gemů na ty charmy od kraviček ..., chybami se člověk učí.


Recept 3 chipped kameny + meč převzato z dii.net)
Populární recept 3 chipped kameny + 1 meč = magický meč s 3 dírami může být použit na jakýkoli meč, ale jen 6 mečů ve hře může tímto receptem dostat prefix "cruel" (200-300%damage). Jsou to: Conquest, Cryptic, Mythical, Champion, Colloseus Sword, Colloseus Blade.


Kouzlení za zavřenými dveřmi (převzato z dii.net)
Zajímavá lstivá taktika u sorcky je házet kouzlo na vršek zdi nebo zavřených dveří. Pokud je to uděláno správně, část kouzla proleze na druhou stranu překážky a poškodí potvory v dosahu. Funguje to s Blizzardem, Firewallem, Meteorem a velmi dobře s Hydrou.


Portál do Kravího levelu (převzato z dii.net)
Co určuje, jestli můžete otevřít portál ke kravám?
1) jestliže ten, kdo zabije kravího krále, nikdy předtím na této obtížnosti krále nezabil, každý, kdo je v tajném levelu (ať v partě nebo ne) bude označen a už nikdy s touto postavou neotevře na této obtížnosti portál. Pokud jste jinde ve hře, třeba v táboře v okamžiku smrti krále, je vše v pořádku a nejste označeni.
2) Jestliže krále zabil někdo, kdo ho již v jiné hře na této obtížnosti zabil (tudíž nemůže teď otevírat portál), nikdo nebude označen a vše je ok.


Portálové svitky v opasku (převzato z dii.net)
Skladování Portálových svitků je v opasku je užitečné jednak pro úsporu místa v inventory a jednak proto, že pokud vyvoláte portál z opasku, je to okamžité, žádná animace, která to normálně zpožďuje. Dokonce to můžete udělat, když při tom voláte nějaké jiné kouzlo z klávesové zkratky.


Hra v okně
Pokud z nějakého důvodu nechcete hrát Diablo přes celou obrazovku a chcete mít otevřené jen menší okno se samotnou hrou, můžete použít následující postup:
Klikněte pravým tlačítkem myši na ikonku Diabla II na ploše - poté klikněte na "vlastnosti" a poté na záložku "zástupce". Jeden z řádků je tam označen jako "cíl" a tam je definována cesta ke spouštěcímu souboru - standardně vypadá zhruba takto:
"C:\Program Files\Diablo II\Diablo II.exe",
ale záleží samozřejmě na tom, kde přesně máte Diablo nainstalované. Každopádně na konec toho řádku připište parametr "-w"(bez těch uvozovek), takže by to mělo pak vypadat nějak takto:
"C:\Program Files\Diablo II\Diablo II.exe" -w
Pak už by měla hra běžet bez problémů v okně.


Simulování hry více hráčů Od verze 1.09 lze simulovat při singleplayeru hru více hráčů (resp. lze to i v multiplayeru při hře přes TCP/IP a OpenBattleNet). Dělá se to tak, že zmáčknete Enter, napíšete "players x" (bez těch uvozovek) a znovu dáte Enter. To "x" může být jakékoliv číslo od 1 do 64, přičemž smysl to má zhruba maximálně tak do 8; potom už je ta hra nepřiměřeně těžká, neboť čím více hráčů zadáte, tím obtížnější je hra. Navíc od verze 1.09c můžete simulovat maximálně hru osmi hráčů, pokud zadáte "players 9", bude se to chovat jako players 1. Na druhou stranu, dostáváte větší počet bodů (experience) za zabité potvory! Dříve se tradovalo, že ono players X se musí napsat ve městě, aby to fungovalo - ale není tomu tak. Jak jsem byl upozorněn mnohými čtenáři, lze to napsat úplně kdekoliv. Akorát když to napíšete někde "v terénu", tak to bude fungovat až za chvíli, ne hned. Hned to bude fungovat jen tehdy, když to napíšete a vzápětí přejdete do nějaké jiné lokace.
Abyste věděli, o kolik více zkušeností získáte při hře více hráčů, máme zde pro vás následující tabulku. V druhém sloupečku je procentuální přírůstek počtu životů, které mají monstra, a ve třetím sloupečku je procentuální přírůstek zkušeností, které získáte.

Players Base HPs Base Exp
1 100% 100%
2 200% 175%
3 300% 250%
4 400% 325%
5 450% 375%
6 520% 400%
7 570% 425%
8 620% 450%
10 700% 455%
20 1200% 505%
40 2200% 605%
64 3400% 725%
(Tabulka převzata z www.diabloii.net)

A jaké další výhody má ještě simulace počtu více hráčů? Je to zejména skutečnost, že z monster vypadává více předmětů, resp. se rapidně snižuje procento "nevypadávání" předmětů z monster. Např. průměrné normální monstrum má při "players 1" pravděpodobnost 62,5%, že z něj nevypadne vůbec nic. Ale při "players 2" je tato pravděpodobnost už jen 37,8%. A dále se procento "nevypadávání" ještě více snižuje: players 3 = 24,1%, players 4 = 14,3%, players 5 = 9,1%, players 6 = 4,8%, players 7 = 3,2%, players 8 = 1,9%. Tato čísla jsou ale ještě mírně ovlivněna tím, z jakého monstra to zrovna vypadává...Upozorňuji ale, že to všechny je jen pouhá statistika a jsou to jen průměrné hodnoty, takže pokud budete hrát players 8 a nebude vám toho moc vypadávat, tak to máte prostě smůlu :))


Explodující monstra Jistě jste si všimli, že v 5.aktu se vyskytují poměrně nechutné obludky, které, když k vám dojdou, tak explodují, a uberou vám tím většinu životů (případně všechny :) Na to lze ovšem vyzrát jednoduše - nechte potvoru přijít až k vám, a v momentě, kdy se u vás zastaví, tak poodběhněte. Monstrum už totiž za vámi utíkat nebude, jak se jednou u vás zastaví, tak dojde k "zážehu" a potvůrka vybuchne. Toto je ovšem poněkud riskantní při multiplayeru - pokud k vám takové hovádko přiběhne a bude chtít explodovat, a pokud dojde zrovna k lagu, tak se můžete probudit úplně mrtví! Lepší je tedy nalákat tyto kamikadze na svého najatého žoldáka - tomu totiž tyto exploze nijak neublíží!
Když máte barbara, tak je stačí jen přeskočit, a jak letíte nad nimi, tak sami vybuchnou.


Žoldáci
Datadisk přinesl krom jiného i daleko lepší podporu žoldáků, kteří jsou teď dosti užiteční. Navíc je můžete sami uzdravovat. Buď tak, že myší přenesete Health potion na ikonu žoldáka, anebo, což je daleko rychlejší, zmáčknete Shift + číslo slotu, ve kterém máte lahvičky, a žoldák se automaticky uzdraví (tedy pokud ho mezitím někdo nesejme :)
Žoldák je taky ideální v tom, že může nosit neopravitelné (ethereal) předměty, které se u něj nijak nezničí!


Speciální vlastnosti
převzato a doplněno z http://www.diabloii.net/items/modifiers/special-modifiers.shtml Absorption
Absorpce je typ resistence, která vás zároveň léčí. Absorb je většinou pevné číslo, ale může to být i procento . Např pokud máte 5 lightning absorb, a dostanete úder s 20 lightning škody, 5 bude absorbováno a ještě přidáno k vašemu životu, potom dostanete 15 damage, takže utržíte celkem 10 damage . V zásadě stačí odečíst dvojnásobek absorbce od útoku tohoto typu.
20 light absorb na pásku Thundergod vymaže 40 lightning damage z každého blesku, který vás zasáhne.
Absorpce se přidává nejdřív, takže pokud máte plný počet životů, tak se nepřičte, jen se redukuje škoda. Kdybyste měli plný počet životů, a dostali škodu 20 , dostanete výsledné poškození 15. Absorpce je kalkulována až po uplatnění "reduced magical damage" vlastnostech , pokud je máte a po vašich resistencích.
Nejpopulárnější položky s absorbem je unikátní bižuterie - Rising sun amulet (oheň), Dwarf star ring (oheň), Raven frost ring (chlad), pásek Thundergod (blesky), maska Blackthorns face(blesky), také některé zbraně mají absorb... Právě díky léčivým účinkům takových položek není povolena více než 1 absorb položka na živel na postavě při legit duelech a Rising sun není povolen vůbec (tam procento absorbce stoupá s levlem), protože pak se postava vyléčí více než dostane škody.

Deadly Strike
Deadly Strike je % šance ,že uděláte dvojnásobnou fyzickou škodu. Zdvojnásobí se fyzická damage útoku. Nikdy se nesčítá s critical strike, které mají Amazonky, barbaři a assky (v příp. že používají claws). Funguje to tak, že se napřed uplatní šance na critical strike, a teprve, pokud je neúspěšná, uplatní se šance na deadly strike. Procenta šance na deadly strike na jednotlivých položkách se sčítají. U barbara a assky je ve verzi 1.09 bug, který již při 1 bodu v mastery zajistí 100% šanci na critical strike, takže položky s deadly strike se neuplatní nikdy. (to bude pravděpodobně opraveno v patchi 1.10)
Podle Jarulfa mají potvory 5% šanci na critical strike, ale na rozdíl od postav se při něm zdvojnásobuje jakákoli damage, kterou dělají..

Crushing Blow
Crushing Blow je šance, že potvoře uberete mnohem více života než je vaše fyzická damage, kolik, to záleží to na typu potvory a typu útoku. Crushing blow se aplikuje po vaší normální damage, kterou jste udělali při útoku. Aplikují se na něho fyz resistence. V Expansion a 1.08+ D2: funguje pro všechny útoky a na všech cílích, ale redukce je menší, než byla v D2. Následující přehled ukáže, jak velká část se ubere z života potvory při útoku, kdy se šance na crushing blow uplatní, a to ze skutečného množství života, které potvora právě má, ne z maxima, takže zaznamenáte velký úbytek z plného života potvory na počátku a jen velmi málo u těch, které ho již mají méně.
Normální potvora: 1/4 na blízko, 1/8 na dálku.
Jiné: 1/10 nablízko, 1/20 na dálku.
"Jiné" zahrnují všechny typy bossů stejně jako jiné hráče a jejich poskoky (miniony). Nezní to jako by to bylo mnoho, ale má-li Izual 100 000 života, tak 1/20, kterou mu uberete vaším lukem, znamená 5000.
Crushing Blow je nejlepší, když ho máte vysoké procento a útočíte velmi rychle anebo pokud máte nízkou damage, tak je to velký rozdíl. Pokud máte více položek se šancí na Crusing blow, ta procenta šancí se sčítají. Takže máte-li Goblin toe (25)+ Guillaume's Face (35)+Immortal king maul (40) = 100% šance na crushing blow při útoku nablízko... Kde najdete Crushing blow - na zbraních i na brnění, např uniq boty Goblin toe, Gore rider, setová helma Guillaume's Face, uniq brnění Rattlecage, rukavice Venom grip, craftované rukavice. ..

Open Wounds
Open Wounds je druh fyzické škody, funguje jako jed, způsobuje stálý úbytek života. Funguje proti němu fyz. resistence a může se skládat s jedem tak, že působí najednou. Také zastavuje uzdravování potvory po dobu působení, tj. po 4 sekundy. Stejně jako jed se open wounds nesčítají při dalším úderu,jen se prodlouží trvání. Velikost poškození závisí na levelu vaší postavy (clvl)
Příklady škody :
Clvl 10: 12.7 za sekundu po dobu 4 sekund, celkem 50.8 damage.
Clvl 30: 30.3 za sekundu po dobu 4 sekund, celkem 121.0 damage.
Clvl 50: 47.9 za sekundu po dobu 4 sekund, celkem 191.4 damage.
Clvl 70: 65.4 za sekundu po dobu 4 sekund, celkem 261.7 damage.
Clvl 90: 83.0 za sekundu po dobu 4 sekund, celkem 332.0 damage.
Open wounds se také vyskytuje na několika unikátních položkách, ale asi si žádnou z nich na sebe nevezmete jen kvůli tomu, na rozdíl od crushing blow nebo deadly strike, je příjemné, když tam je - takový malý bonus, ale dá se bez něho klidně žít .