DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Žoldáci

pro verzi 1.09
Při hraní Diabla vám mohou hodně pomoci žoldáci, které si můžete najmout v 1., 2. nebo 3. aktu. V případě datadisku lze najmout i barbara v aktu 5, ale hlavní výhoda datadisku je v tom, že své žoldáky můžete vybavit předměty, a ti se pak stávají daleko platnějšími než dříve.

Vybavení:
Na úplném začátku jim dejte cokoliv, protože jejich defense a damage (obrana a účinky jejich zbraní) jsou založeny na mizerných základních položkách, dokud je nevybavíte. I když dáte vašemu Lancerovi poškozenou píku, může to podstatně zvýšit jeho damage.

Když jim dáváte vybavení (pravý klik na ikonu obličeje a otevře se jejich okno, případně klávesa O, pozn překl.), sledujte jejich Strength, Dexterity a experience (síla, zručnost, úroveň zkušeností), musí vyhovovat požadavkům položek

Ethereal položky jsou pro žoldáky požehnáním, z jakéhosi důvodu u nich nikdy neztratí trvanlivost. Berte jako fakt, že u žoldáků neztratí trvanlivost žádná položka, můžete jim také přehodit své vlastní vybavení , pokud si zrovna nemůžete dovolit opravu a potom, když ho můžete spravit, si ho vezmete zpět.

Když máte problémy s elemental damage nebo vás unavuje sledovat, jak se potvory uzdravují, zkuste dát do zbraně vašeho žoldáka nějaké Perfect Emeraldy (smaragdy)

Mana leech (kradení many), +Mana a položky na regeneraci many u žoldáků nefungují, mají sami nekonečně mnoho many.

Položky Prevent moster heal (zabránit uzdravení potvory) asi nefungují, když je mají žoldáci

Položky Replenish life (doplnění života) zvýší rychlost uzdravování vašeho žoldáka. Dobrá věc. položky s +life fungují ale žoldáci nemaji vitalitu, takže položky s +vitality jim nepomohou

Funguje Magic Find (nalezení). Když váš žoldák zabíjí, užívá svůj iváš váš Magic Find

Experience - zkušenost - vlastnosti
Žoldáci mohou dosáhnout úroveň 98, bez problémů.

Váš žoldák nikdy nebude mít větší úroveň než vy. Čím rychleji získáváte zkušenost, tím rychleji i on.
Nebojte se "sdílení zkušenosti" s žoldákem. Získáte celou svou normální zkušenost a oni se jen vezou spolu s vámi, aniž by cokoli kradli. Kéž by se dalo totéž říct o spoluhráčích...Žoldáci, kteří jsou najmuti v prvním aktu a prošli s vámi celou hru mají pak o něco lepší vlastnosti, než kdybyste je najali třeba až na hell - více života a vyšší uroveň skilů

Vlastnosti žoldáků se dají zvýšit pomocí předmětů s +skily: buď +all skills,a pro ty , kteří mají ohnivou damage jako skill (fire arr, ohnivák ze 3.aktu) platí i +fire skills. Dále :
pro Lučištnice fungují i + amazon skills
pro žoldáky z 2.aktu + paladin skily a +skily k ofensive/defensive auram (zvyšují účinnost aur)
pro žoldáky ze 3. aktu +sorceress skils (zvyšují damage kouzel)
pro barbary z 5.aktu + barbarian skil

pokud chcete vidět, jaké bude mít váš kamarád na určitém levlu vlastnosti, můžete použít tento kalkulátor žoldáků : žoldáci
zadejte typ pomocníka, obtížnost, jeho předpokládaný level , stiskněte compute a uvidíte jeho statistiky

Resistance:
V Nightmare a Hell, ztratí žoldák stejně rezistence jako vy.

Jed: Na rozdíl od hráčů, žoldáci mohou zemřít od samotné jedové škody. Vždy na jed zemřou , když je neléčíte. Pamatujte na to. Je k vzteku, když si kecáte ve městě a váš zanedbaný žoldák zatím zemře. Taky to nevypadá dobře, když se dívají sousedé.

Ressurection:- znovuoživení (u pronajímatele žoldáků, ve 4.aktu u Tyraela,pozn.překl)
Může být drahé, na začátku může stát tisíc nebo tak nějak. Když umře několikrát za sebou v krátké době, náklady vzrostou. pamatujte na to.

Přežití:
Žoldáka nemůžete nikde nechat, přiženou se k vám, když někde zatuhli nebo byli moc daleko. Když se dostanou do boje, o kterém si nemyslíte, že by ho mohli zvládnout, je toto dobrý způsob jak je přinutit k strategickémi ústupu.

Uzdravování pomocí lahviček je otravné a pomalé. Trošku lepší předávání flašek je shift+číslo slotu s lahvičkou, pokudm možno rúžovou. Je lepší použít portál, teleport nebo jednoduše utéct pryč. K rychlému uzdravení žoldáka hledejte uzdravovací studny. Nechte si je na strategické momenty. Držte vašeho ubohého žoldáka dál od oblivion knightů.

Žoldáci jsou velmi imunní na pasti - ohnivé truhly, pozemní bodáky, rozprskávací skrčky ve 3.aktu i bouchací sebevrahy v 5.aktu
Žoldáci mají problém s bossy a unikátními potvorami v normal jim dělají 50%, v NM 35% a na hell 25% škody, kterou by dělali normálním potvorám. Naopak bossové dělají žoldákům dvojnásobek škody než třeba hráčům.

Galerie žoldáků

Act I: The Rogues - lučištnice

Vybavení:
Lučištníci mohou mít brnění, helmu a luk (nikoli kuši). Jejich inteligence "udeř a uteč" je velmi dobrá.

Skily.
Mají Inner Sight jako Amazonky, což vám pomůže se zaměřováním v modu 800x600. Mají IceArrow, (chladí, ale s menší fyzickou damage) anebo Fire Arrow (dost dobrý díky bugu, který mění polovinu fyzické damage luku na ohnivou již při úrovni 1 skilu fire arrow ve verzi 1.09) ale dejte jí čas na učení). Vyberte si podle toho, jakou živlovou damage chcete. Skvělé na zabíjení Leaperů. Lučištnice se vyhýbají se bitkám a kryjí se, což je dobré, protože málo uhýbají při útoku z dálky.

Act II: The Lancers - kopiníci

Vybavení:
Kopiníci mohou mít helmu, brnění a Polearm nebo Spear

Skily:
Tito obrněnci jsou nyní velmi silní. Všichni mají jako primární útok Jab (skil Amazonky na 3 údery, pozn překl) . Mají také paladinovy aury. Kopiníci mají různé aury podle typu a také podle obtížnosti. Kopiníci najatí na obtížnosti NM mají jiné aury než ti z norm a Hell.
Přehled :
Norm+Hell:
Combat - prayer (doplňuje životy )
Defensive - Defiance (zvyšuje obranu )
Offensive - Blessed aim (zlepšuje šanci na zásah)
Nighmare:
Combat - Thorns (vrací násobky obdržené fyzické damage z boje nablízko)
Defensive - Holy freeze (zpomaluje protivníky)
Offensive - Might (zvyšuje fyzickou damage) Pokud vím, tak tyhle aury mají stupeň úroveň žoldáka/4, takže váš bojovník bude mít Blessed Aim na 20, až když bude mít svou vlastní úroveň 80. Tihle bojovníci jsou skvělí, když máte spoustu minionů, jako Druidové a Nekromanceři.

Act III: The Spellcasters (Iron Wolves)- sesílači kouzel

Vybavení:
Mohou užívat brnění, helmy, štíty a meč. Útočí ale pouze kouzly, nečekejte, že budou bojovat mečem. Proto je dobré dát jim meč a výbavu vůbec, která bude zvyšovat účinek jejich skilů nebo rychlost sesílání kouzel

Skily: jsou skvělí ze 2 důvodů:
1. Dělají živlovou škodu proti imunním potvorám v případě, že nemáte vlastní. Takže když máte ohňovou nebo chladovou damage, bude dobrý sesílač blesků.
2. Mistři chladu jsou perfektní pro kontrolu davu. Používají Glacial spike(zřídka), Ice blast (často) a dokonce Frozen armor. Sesílači ohně používají Fireball a Inferno a sesílači blesku hlavně Charged bolt a Lightning - pozor na něho, v tom zmatku co dělá, klidně přehlédnete LEBa (potvoru co hází blesky)

Act V: The Barbarians

Vybavení:
mohou mít brnění, helmy (včetně těch jen pro barbary), štíty a meč (ale nemohou mit dva).

Skily:
Jsou to tanky, protože hlavní formou jejich útoku je Bash a Stun(omráčení). Když je vybavíte zbraněmi s velkou damage, dělají kolosální škodu . Mají také velké uzdravování a regeneraci ale hrnou se do každé bitvy jako šílenci.

Doporučení, koho si najmout

(tohle je velmi individuální a to ,co je uvedeno tady bylo převzato z článku, který byl napsán někdy na počátku 1.09, ten server už bohužel neexistuje)

AMAZONKY

Mnoho možností. Zkuste ofensivní(útočné aury) Lancera z aktu II (pro lučištníky), defensivní aury pro boj s kopím a uvidíte. Nebo sesílače chladu z Aktu III nebo barbara z aktu V. Barbar je mocnější ale v kombinaci s valkyrií budete mít asi bolení hlavy z jejich neustálého pobíhání okolo

ASSASIN

Sesílač chladu z aktu III pro kontrolu davu, pokud nepotřebujete barbara z aktu V kvůli damage.

BARBAR

Dobré jsou lučištnice z aktu I, když chcete nějaký oheň. Ti kdo maximalizují Iron skin budou preferovat Lancery s defensivními aurami, might aura na damage. Jinak zkuste barbara z aktu V. Je to jako když máte malého bráchu.

DRUID

Když jste Summoner (vyvolávač), doporučil bych žoldáka z Aktu II s aurou asi Blessed Aim nebo Defiance pokud užíváte dvouruční zbraň. Might je dobrá, pokud potřebujete aby vaši miláčci dělali větší damage. Alternativně je dobrý i Prayer aby udržel naživu vaše miniony. Elementalisti (co maj rádi živly) by mohli mít tank z aktu V. A když chcete ohnivou podporu jsou skvělé Lučištnice z Aktu I. Zdá se, že druidi mají na výběr nejvíc smysluplných možností .

NECROMANCER

Protože žoldáci z Aktu II mají některé zajímavé aury , které mohou propůjčit vaším minionům, doporučuju je všechny. Můj osobní favorit pro Nekro je Prayer (ozdravování), ačkoliv ta defensivní je dobrá, když preferujete Skeletal Magi. Ofensivní aura může učinit vaše miniony smrtonosnější. Pokud neužíváte moc minionů, je dobrý Barbar z Aktu V.

PALADIN

Preferuju sesílače chladu z Aktu III, pro kontrolu davu, zvlášť když užívátre Conviction. Dobří jsou i barbaři z Aktu V a přepínání aur s žoldáky Aktu II je těžko se bránit. Pokud je vaším oblíbeným skilem Fanatism, zkuste buď Lučištnici z Aktu I nebo kopiníka z Aktu II, nebo barbara.

KOUZELNICE

Zkuste Kopiníky z Aktu II, protože zaparkují potvory na sebe. Perfektní cíle. (Defiance pracuje i s Shiver armor). Dejte pozor na Flayery, protože rádi proběhnou okolo žoldáka a soustředí se na vás. Když se teleportujete, on se teleportuje s vámi. Druhá volba - Barbar z Aktu V. Tip: zkuste použít zapomenutý "Skill Enchant" na vašeho žoldáka.