DiablovoDoupě LITE - texty a odkazy

Smiter PvM od Mill

pro verzi 1.10 a 1.11

Autor: Mill

Od verzie 1.10 boli moznosti paladinskeho skillu Smite (=tazky uder stitom) podstatne vylepsene. To znamena, ze za pouzitia specifickych predmetov a urcitej hernej taktiky moze byt takto orientovany paladin velmi uspesny aj v boji proti priseram (PvM), nie iba v boji proti niektorym charakterom (PvP), ako pred patchom 1.10.

Preco Smite?

-pre:

  1. sanca na zasiahnutie protivnika je vzdy 95% (ITD aj v pripade utokov na Bossov)
  2. Stun efekt v rozsahu niekolkych sekund
  3. Knockback efekt
  4. od 1.10 konecne moznost zaujimavej skody - radovo 2500-12000/uder (vysvetlene v sekciach Tipy a Bug)
  5. bez ohladu na slvl konstantne mala spotreba many
  6. so Smite funguju specialitky ako Crushing Blow, Open Wounds, Hit Slows Target, Hit Freezes Target, atd. (vid Sumar)
  7. maly rozptyl skody
obr1
obr2

-proti:

  1. standartne nestealuje Mana ani Life (vynimku tvori necromancersky skill Lifetap, vdaka ktoremu dokaze Smite stealovat zo zakliatych priser zivot)
  2. nefunguje Deadly Strike
  3. ku Smite sa nepripocitavaju ziadne elementalne utoky z predmetov (napr. chladova skoda z prstena Ravenfrost Ring) ani zo skillov (napr. chladova skoda zo skillu Holy Freeze)
  4. nemoznost bojovat odrazu s viac ako 1 protivnikom (neznamena ale, ze Smite nie je dokonaly crowd-controller)

Sumar - co funguje a co nefunguje so Smite:

Attack Rating nepodstatne pouziva ITD (95% sanca na zasah)
Crushing Blow ano
+% enh. dmg z predmetov ano, okrem zbrane. (v charakter screene pridanu skodu nie je vidiet - display bug)
+dmg zo zbrane ano (bug platny od v1.10, v charakter screene pridanu skodu tiez nie je vidiet. Viac v sekcii Bug)
Deadly Strike nie
Open Wounds ano
Elementalna skoda nie, zo ziadneho zdroja, ani jed (predmety ani skilly)
+x to magical dmg nie
+x to Maximum/Minimum dmg nie
Hit blinds target ano
Hit causes Monster to flee ano
Hit freezes Target ano
Knockback ano, je ale uz sucastou Smite
Hit slows Target ano
Life leech nie
Mana leech nie
Life Tap ano
Holy Shock/Freeze/Fire nie
Statt pointy v sile zvysuju dmg ano
Aura Might (+dmg) ano
Aura Contentration (+dmg) ano
Aura Fanaticism (+dmg, +ias) ano
Aura Sanctuary (+dmg vs undead) ano
Aura Conviction nie
x% chance to cast XXX on Strike / on Attack ano

Vysvetlenie mechanizmu - Statt pointy v sile zvysuju dmg.

Ide o zavislost medzi typom nosenej zbrane a s tym suvisiacim dmg bonusom zo sily prip. obratnosti.

Pridana skoda sa udajne pridava ku zakladu skody, teda na rovnakej urovni ako skoda samotneho stitu alebo bonus zo stitu Holy Shield, co znamena ze ju bojove aury dalej navysuju.

-pri zbraniach typu Sword class a Mace class (Hammer, Scepter) dostava Smite bonus 1%ED za kazdy bod v Strength. Uvedeny bonus na dmg je korektne vidiet v character screene.

(-pri zbraniach typu Dagger class udajne dostava Smite 0,75%ED za kazdy bod v Dextrity a 0,75%ED za kazdy bod v Strength. Skusal som a u mna sa tento dmg bonus v character screene nezobrazuje, teda ide pravdepodobne opat o display bug)

Rozdelenie Statt pointov:

Skilly:

obr3

Ak ide o investovanie Skill pointov pocas hry, tak je rozumne do Smite investovat zo zaciatku iba 1-5 bodov a ostatne si az do 24clvl-u odkladat na Holy Shield (paladin na zaciatku hry bude mat tak malo many, ze bude pouzivat Smite iba ako doplnkovy utok). Od 30clvl-u je rozumne maxovat Fanaticism a Holy Shield sucastne, Smite az na koniec. Skutocnu skodu skillu Smite zdorazni az namaxovana kombinacia HolyShield/Fana, preto je vhodne tento stav dosiahnut co najskor (clvl50). Ak sa rozhodnete pre cisteho Smitera, Defiance maxujte ako posledny.

Rychlost utoku Smite zavisi od rychlosti zbrane, pouzitej aury (Fanaticism) a ostatnych casti vybavy ovplyvnujucich rychlost utoku (increased attack speed).

Dmg Smite zavisi od pouziteho stitu, od urovne skillu Holy Shield, od aktivnej utocnej aury a od +%dmg vlastnosti z predmetov (vratane +dmg zo zbrane - Bug).

Dosah (range) utoku Smite zavisi od pouzitej zbrane.

Rychlost:

Osobne preferujem pouzitie aury Fanaticism, pretoze potom paladin lahsie dosiahne maximalnu rychlost utoku Smite, co je 6fps. Fanaticism je zvlast vyhodny, pretoze jeho rychlostny bonus sa v tomto pripade zapocitava s nasobkom 1,57, co v praxi znamena, ze ak da Fanatismus na 20slvl-y 35%ias, v realy palo dostane 55%ias.

Len pre predstavu - 6fps utok je mozne dosiahnut napr. so zbranou Cutlass (prip. PhaseBlade) s 10%ias a aurou Fanaticism na 20slvl-y, alebo so zbranou Caduceus s 35%ias (realne 40%) a aurou Fana na 20slvl-y atd..

Pre viac podrobnosti o konkretnych zbraniach si pozrite rychlostny kalkulator na www.diablo2.ingame.de

Zbran:

Ako sme si uz povedali, Smite prebera zo zbrane strategicky dolezite vlastnosti ako rychlost a dosah. Preto je nevyhodne pouzivat pomalu zbran s nepodstatne vysokou dmg ako napr. Battle hammer s dosahom 1yard. Zbrane, ktore by nas mohli zaujimat su z kategorii Flail, War/Divine Scepter, Scimitar, Cutlass, Phase Blade al.Balanced/Winged Axe a pod. Podla mna su specialne zaujimave prave paladinske palcaty (WarScepter line), pretoze su pomerne rychle (-10), maju dosah 2 yardy a je mozne najst socketovane exemplare, ktore zaroven pridavaju +Skills pouzivanym skillom (podstatne su samozrejme Holy Shield, Fanaticism a Smite). Idealny je zakladny variant (War Scepter), pretoze ma velmi nizke poziadavky. Excelentna smiterska zbran je Phase Blade preferovana pre svoju rychlost a etherealnost (neopotrebovava sa).

Vyber zbrane, stitu ako i ostatnych predmetov necham na kazdom z Vas, myslim, ze bolo popisane dost jasne, ktore vlastnosti efektivne so Smite funguju (CB, OW, ..) a ktore nie (DS, elementalna skoda,..). Plati, ze skoda je pan a ta sa da najefektivnejsie nahnat prave pomocou +skills z predmetov a chariem, +%dmg modifierom z predmetov ako i vdaka auram pomocnika (ostatne v sekcii Bug).

Neda mi ale nepozastavit sa specialne pri 1 runeworde, ktory je podla mna pomerne prehliadany a sice Lawbringer (AMN+LEM+KO). Dokaze byt pre tuto postavu v spravnom paladiskom War Sceptery-Caduseus-e uzitocny - vysvetlim:

lawsbringer
  1. Lawbringer ma velku sancu na vykuzlenie Decrepify on Striking, vdaka comu je vacsina vasich nepriatelov pocas vacsej casti hry oslabena, spomalena a sposobuje paladinovi a jeho pomocnikovi citelne mensiu skodu. Okrem toho lame Decrepify fyzicku imunitu vacsiny priser.
  2. Slvl18 Sanctuary when equipped - kto nezazil nepochopi ;) Sanctuary dovoluje extremne rychlo zabit vsetky undead prisery (=cca 1/3 priser v celej hre) a ked vravim vsetky, myslim tym aj napr. tlupu Physical immune Extra Fast Mana Burn Aura Enchanted (Fana) Apparitions. Tieto tlupy su pre mnohe melee charaktery pomerne tazkou prekazkou, no postava s Lawbringerom ich par utokmi posle kam patria bez toho, aby sa jej co i len dotkli.
  3. Slain monsters rest in peace - myslim, ze netreba komentovat.
  4. Ma pomerne maly req. char.lvl. Moj prvy Lawbringer bol v Long sworde a vzal ho do ruky paladin na cca 40clvl-y ;)

Tipy:

obr5
Crushing Blow:

V diskusiach o Smiteroch (napr. diskuse na AB) su popisane viacere vyborne prakticke tipy ku paladinovi pouzivajucemu Smite a 1 z nich hovori, ze 100% chance of Crushing Blow vysuje efektivitu zabijania silnych priser s utokom Smite. Skusal som to a je to svojim sposobom pravda, hlavne ked ma Smite velmi malu dmg, radovo iba niekolko stoviek.

Testoval som ucinky CB na Hell/Pl.8.

Na 1. setupe mal palo (na ciste testovacie ucely) Phase Blade (dmg zobrazena v char.screene:3245-3302, teda este bez zapocitania ED z ostatnych casti vybavy) s 5 runami Ber (=100%CB). Na 2.setupe mal Caduceus/Lawbringer s +3to Fana, +3to HS (dmg 3567-3625).

Na zabitie relativne silneho protivnika potreboval v oboch pripadoch zhruba rovnaky pocet uderov, teda ucinnost CB sa spravne nezvysovala v priamej umere ku dosiahnutej dmg - myslite na to, ked sa rozhodnete pre 100%CB setup, v takom pripade nemusite dbat na maximalnu vyslednu dmg ale skor na udrzanie maximalne rychlosti.

Crushing Blow / Decrepify:

Pri teste vyplavala na povrch 1 zaujimava zavislost medzi CB a Decrepify. Prisery s mnozstvom zivota, ktore boli pod ucinkom Decrepify a ktore by potrebovali na zabitie este povedzme 10 silnych ran s Lawbringer setupom, boli po prepnuti na 100%CB-setup mrtve po zhruba 1/2 pocte zasahov. Doporucujem vyskusat.

Hit Freezes target:

Dalsia zaujimava vlastnost pre niektorych Smiterov je Hit Freezes target. V pripade vacsiny priser v hre totiz rusi prirodzeny knockback Smite-u. Kto si teda nan nemoze zvyknut, moze si nasadit lubovolny predmet z touto vlastnostou (napr. Iceblink) a knockback efekt sa zrusi. (neplati na Cold immune prisery, tam sa knockback prejavuje dalej)

phoenix
Phoenix:

Pomerne diskutovanou temou v zahranicnych diskusiach bolo pouzitie stitu Phoenix, ktory ma excelentne mody. Podarilo sa mi spravit v Sacred Rondache Phoenix (pouzite runy Vex som samozrejme nenasiel), ktory pridava 433%ED, co po teoretickej stranke vypada vyborne. Tento stit bol ale velkym sklamanim. Velmi casto sa spustajuca animacia skillu Firestorm boj tak ukrutne spomalovala, ze som mal co robit aby moj palo ostal nazive. Je to samozrejme na kazdom z Vas, ale mne sa stit Phoenix neosvedcil.

Fortitude / Chains of Honor:

Brnenie Fortitude (EL+SOL+DOL+LO) je brnenie, ktore Vam moze pomoct v dosiahnuti maximalnej skody. Medzi jeho vlastnosti patri napr. 300%ed, +life, +resist all, dmg to mana,chilling armor when struck,..na prvy pohlad proste idealne smiterske brnenie i ked nema ziadne +skills.

Testoval som ho a osvedcilo sa mi subjektivne zhruba rovnako dobre, ako brnenie Chains of Honor (+2 to skills, +dmg to undead, +dmg do demons, dmg reduction, +Str,..) s tym rozdielom, ze po aktivacii chilling armor sa z paladina (defiance/holy shield max) stala skoro nedobitna plechovica s defence skoro 30k.:)

fortitude
chains

Az Smite kalkulator ukazal, ze skoda, ktoru paladin dosahoval za pomoci brnenia Fortitude bola este o nieco vyssia ako s brnenim ChoH (hlavne v pripade animal class priser) i ked subjektivne nebol tento rozdiel nijak vyrazny. Ak sa dostanete ku potrebnym runam - odskusajte obe tieto brnenia, nebudete sklamani.

1 doporucenie: na zaciatku hry dajte buducemu Smiterovi do vienka obycajny 2 socketovy Spiked shield. Da sa kupit u Drognana v 2. akte. Neskor si do neho bude paladin moct vlozit napr. diamanty alebo runeword Rhyme (Shael+Eth), vydrzi mu minimalne do konca obtiaznosti Normal.

Relativne dobry paladinsky stit mate moznost ziskat aj od Anya-y v 5. akte za jej vyslobodenie z Frozen River. Pokial bludite vyhradne na Single, zalohujte si save Vasej postavy a skuste ju navstivit viac krat. Rovnaky "podvod" vo forme opakovanej navstevy mozete skusit aj pri Imbue u Charsi v 1.akte. Obcas sa pomyli a preda predmetu zaujimave vlastnosti ;)

Pomocnik:

Spravny pomocnik dokaze tomuto paladinovi zvysit dmg o viac ako 1000. Ide o ofensivneho paladina z 2.aktu/NM so skillom Might a zbranou s runewordom Pride, ktory pridava auru Concentration na lvl-y18. Pouzitie Pride ma iba 1 nevyhodu - spusta vlastnost Hit Blinds Target, teda Vam bude obcas prebijat curse, ktory sa rozhodnete pouzivat (napr. Decrepify z Lawbringera, AD z Laceratora alebo LifeTap z rukavic Draculs Grasp a pod.).

Bug (Grief a spol.):

grief

Ako sme si uz asi vsetci zvykli, v pripade prakticky kazdej postavy existuje "nejaky sposob", ako z nej spravit extremne silneho zabijaka, silnejsieho ako povodne zamyslali samotni autori hry. Ked legitnym sposobom, o ktorom sme pisali doteraz, moze Vas Smiter dosiahnut dmg 3,5-4,5k, moze s 1 zabugovanou zbranou dosiahnut dmg o viac ako 200% vyssiu.

Ide o runeword Grief, ktoreho obrovsky dmg bonus (+350-400) sa chybne pripocitava ku zakladnej dmg stitu, teda je este dalej navysovanym bojovymi aurami.

Vdaka kombinacii Fortitude+Grief+1ED jewel+Str cca 170+slvl18Might (offensive pomocnik na 88clvl-y)+slvl18Concentration (runeword Pride v pomocnikovej zbrani) vyleti skoda Vasho Smitera cez 12000/1Smite. Ak nemate zabrany v pouzivani zabugovanych predmetov, pripadne ak potrebujete Smitera, ktory sa dokaze o seba postarat aj v hre s 8 hracmi - vyskusajte.

(Hra pravdodobne rovnakym sposobom zapocitava aj +dmg z paladinskych palcatov ako Redeemer, Asterons Iron Ward, Fetid Sprinkler alebo Hand of Blessed Light. Dmg bonus z tychto predmetov je vsak vyrazne mensi ako v pripade +dmg z Grief.)

Poznamka ku RW Grief: pokial pouzivate modifikovany patch.mpq dovolujuci pouzivanie realmovych RW na single player, vygeneruje sa Vam pravdepodobne Grief pridavajuci iba +63-127dmg. Ak chcete dostat korektny Grief s +350-400dmg, pouzite runes.txt spolu s popisom "-direct -txt" v zastupcovi D2lod. (viz návod

Smite Calc:
calc

Pre vypocet skutocnej skody, mozete pouzit jednoduchy calc, ktory spravne zohladnuje aj ED z predmetov aj +dmg zo zbrane. Jeho autorovi (Cauhtemoc) by som rad touto formou podakoval. Netreba ho instalovat a na jeho spravnu funkcnost je potrebny MS .NET framework (je ale uz standartne v WinXP SP1) (asi vám to nepůjde z toho rapidshare stáhnout, tak stahujte tady, SuE)

Herny styl - osvedcil sa mi nasledovny model:

  1. Smiter rychle vkraca do "areny" so zapnutym skillom Vigor a ustedri kazdej prisere v dosahu 1 Smite (pripadne sa podla potreby rychle premiestni pomocou Charge)
  2. Za ten cas uz naklusa do areny aj pomocnik, ktory obvykle beha kusok za postavou a zacne likvidovat prve z priser, ktore su pod ucinkom Stun-u (7-8 sekund).
  3. Smiter prepne na utocnu auru a zacne prisery po jednom likvidovat. Vaciu cast dosiahnutelneho davu udrzuje sustavne v Stun-e.
  4. Sanctuary sa stara o vsetkych Undead v dosahu (vacsinou sa ani nepriblizia, prip. ich ucinok aury knockback-uje prave ked chcu utocit, cim im obcas rusi ranged utoky a pod.

Je samozrejme mozne utocit vzdy iba na 1 monster az do jeho smrti a tlacit ho pred sebou az pokial nenarazi na prekazku, ale palo bude hodne viac inkasovat, nabeha sa a prisery zabije pomalsie ako ked kontroluje cely pack. Na to, ako na prvy pohlad vypadaju niektore situacie tazko zvladnutelne (pre postavu, ktora vie utocit iba na 1 priseru v case), sa prekvapivo rychlo situacia vzdy obrati na stranu vasho paladina.

obr11
Faster Hit Recovery:

Ide o melee postavu, teda schopnost zotavenia sa po zasahu (FHR) je podstatna.

Prisery/Hybrid:

Jedina seriozna prekazka v celej hre su Physical Immune Moon Lordi a ich klony, ktorym sice viete s Decrepify/AD zrazit imunitu, ale ich zabijanie je i tak velmi zdlhave. Preto majte v tychto situaciach so sebou odpovedajuceho party membera ako trebars ja - elementa zealota ;) Je vsak samozrejme aj ina moznost. Existuje viacero hybridnych variant paladina, ktore pouzivaju dalsie bojove skilly na vyriesenie konkretnych situacii / problemov, ktorym cisty Smiter nevie priamo celit ako napr. Mana steal, alebo Physical Immunes.

Pri zachovani horepopisaneho rozdelenia SP (max Smite, HS, Fana, Def) Vam pri konci hry (pocitam clvl88-89) ostane asi 10 volnych SP, ktore mozete v priebehu hry investovat napr. do komba Zeal/Sacrifice, cim vyriesite s odpovedajucou vybavou (dual steal + elemental dmg) na 2. setupe problem so Stealingom i PI.

Existuju dalsie hybridne varianty viazane striktne na urcity gear. Je napr. mozne pomerne efektivne kombinovat Hammerdina a Smitera (ako bojova aura sa pouziva Concentration, nie Fana). Vysledkom je ale nizsia vysledna dmg Smite-u (neuvazujem s pouzitim zabugovaneho Griefu) ako i Blessed Hammer-u, komplikovanejsie ovladanie postavy ako i fakt, ze je hotova az velmi neskoro (cca clvl95). Skusal som a mne osobne sa takato postava pacila, pretoze bola velmi univerzalna a schopna zabit vsetko zive aj nezive i v hre s 8 hracmi na Hell.

Ak by to niekoho zaujimalo, nech sa ozve, pozriem tuto postavu v archive a popisem rozdelenie SP ako i predmetov, ktore presli mojim malym testom (nevravim, ze to bude vycet idealnych predmetov, ale u mna takato postava v relativnej pohode fungovala).

Zoznam veci, ktore sa mi osvedcili

pri cistych PvM Smiteroch v konkretnych situaciach hry:

Zamerne som sa velmi nevenoval maximalistickej vybave (napr. orientovanej na 100% CB, OW a pod), pretoze v otazke predmetov si podla mna najde kazdy svoju vlastnu cestu podla toho, ake predmety ma k dispoziciii, ake ma skusenosti a co je mu este symaticke a co uz nie. Popisal som iba zopar svojich skusenosti s konkretnym gearom, ktore rozhodne netreba zovseobecnovat.

Ak niektomu v mnou pouzivanej vybave chyba nieco podla neho absolutne nevyhnutne, budem rad, ak napise do diskusie. Odskusam a ak sa osvedci build velmi rad update-ujem.

mill

ps: Kazdemu nemecky znalemu vrele doporucujem tento podrobny Smitersky guide Je v nom napr. podrobne vysvetleny vypocet skody skillu Smite, (vplyv vsetkych faktorov ako sila, +%ED, Fana/Conc/Might/Sansctuary atd..na vyslednu skodu), priklady vplyvu rychlosti zbrane na rychlost utoku, tabulky FHR a FBR, priklady udajne efektivnej vybavy pre PvP/PvM s prihliadnutim na hodnotu veci, atd..

Podakovanie: Sue (za hostovanie, za upozornenie na Grief bug a dmg calc), Gorthovi (za osobne postrehy ku +dmg zo zbrani).

obr12